PDA

View Full Version : Koop advies voor basversterker onder de 300,-



ruben knipping
22 november 2006, 19:33
Heej

ik ga binnekort basgitaar spelen. nu speel ik 3 jaar gitaar.
ik ben nog niet echt in het wereldtje van basgitaren maar
wat zijn volgens jullie goede basversterkers van ongeveer 300 euro
stijl: rock, metal
Watt: genoeg voor in oefenruimte +/- 100 watt

groetjes ruben

Primitive
22 november 2006, 20:05
ooit van de zoek functie gehoord??/?

blader anders gewoon is de topics door.... zoek naar de titels.... moet toch iets te vinden zijn

Unicron
23 november 2006, 00:33
100 watt is alleen genoeg als het buizenwatts zijn, anders kan je het in de oefenruimte wel vergeten....

vester86
23 november 2006, 01:50
ach, 1 watt is 1 watt, en of die nu uit een transistor komt of uit een buis, gemeten komt er exact hetzelfde uit....

Peavey TNT schijnen goeie combo's te zijn!

sinneD
23 november 2006, 10:18
ach, 1 watt is 1 watt, en of die nu uit een transistor komt of uit een buis, gemeten komt er exact hetzelfde uit....

Peavey TNT schijnen goeie combo's te zijn!

maar zoals we allemaal weten klinkt een buizenbak met 100W een stuk luider dan een 100W transistor en dat hele verhaal is al zo vaak langs gekomen en het is true dat het in princiepe het zelfde is maar door de uitversterking van harmonischen klinkt de buizenbak een stuk luider voor het oor

daarnaast kom je met een roland basscube met 30W ook al heel end in de oefenruimtes als je hem gewoon wat opendraaid, werkte voor mij ook prima en dat zullen alleen de mensen geloven die zo'n ding ook gehad hebben, en aangezien jij 100W wilt, komt mooi uit, die heeft roland ook en die gaat heel hard

Pedulla
23 november 2006, 12:30
Volgens mij heb ik dit ook al op basgitaar forum gelezen.

Toen werdt er ook een Peavey TNT aangeprezen...

Unicron
24 november 2006, 10:53
Een oude Acoustic combo werkt ook prima, moet wel ongeveer 300 kosten denk ik...

MazeMouse
24 november 2006, 18:06
Peavey TNT zou mijn keuze zijn voor bigsoundforsmallprice :)

Dolk
13 december 2006, 14:18
Tip: Eden Nemesis n28s. 120 watt, 2 8 inch speakers.
Heb zelf het grote broertje, de n15s geloof ik dat het ding heet. ook 120 watt, 15 inch speaker. Het geluid is fantastisch, op half vermogen beginnen er al dingen te vallen in mijn kamer.

Overigens is de eerste nu bij Feedback in de aanbieding voor 300, de ruimere versie nu voor 350 (die ik dus heb).

guitartub
23 december 2006, 10:48
ASHDOWN natuurlijk,

Ik heb zelf de 5/15 100 watter (geen buizen!) die in de oefenruimte goed meekomt en bij kleine gigs (zeker als je hem PA'd) ook niet misstaat. Daarbij is de kwaliteit van het geluid SUPER!

episua
24 december 2006, 11:53
Ashdown five fifteen ben ik het helemaal mee eens, erg goede sound. Probeer ook een een nieuwe line6 lowdown 75 (heel compact en behoorlijk hard).

OJJVZ
22 januari 2007, 22:55
ASHDOWN natuurlijk,

Ik heb zelf de 5/15 100 watter (geen buizen!) die in de oefenruimte goed meekomt en bij kleine gigs (zeker als je hem PA'd) ook niet misstaat. Daarbij is de kwaliteit van het geluid SUPER!

K zoek n bassamp, die ongeveer zo hard kan, dat je hem niet harder durft te zetten, omdat je denkt dat je doodgaat.
Wil dat met 100 watt bassamp? vast wel hae? met gitaaramps van 100 watt wil dat wel, maar met bassamps weet k zo niet, en dat kan je niet ff in de winkel uitproberen hae? :D heheh

Want k heb die fivefifteen ook wel op t oog, en hoor dr vanalles goeds over, maar als hij moet wel (zo af en toe) ontiegelijk hard kunnen pompen :D heheh

schwalbe
22 januari 2007, 23:03
een 100 watt buizen gitaarversterker bijhouden lukt niet met een 100 watt bassversterker; denk dan eerder aan 400 watt...

Unicron
25 januari 2007, 13:47
K zoek n bassamp, die ongeveer zo hard kan, dat je hem niet harder durft te zetten, omdat je denkt dat je doodgaat.
Wil dat met 100 watt bassamp? vast wel hae? met gitaaramps van 100 watt wil dat wel, maar met bassamps weet k zo niet, en dat kan je niet ff in de winkel uitproberen hae? :D heheh

Als je bij een goede winkel komt, dan mag dat. Desnoods om 18.15 als alle klanten weg zijn...

Neem je gitarist en zijn spullen mee, zet alles net zo hard als in de oefenruimte en kijk dan welke amp meekomt...

OJJVZ
3 februari 2007, 20:32
Uhm.. of Tonika een goede winkel is valt over te twisten :P

eneh.. de gitarist, dat ben ik nog :P maar k wil gaan bassen, vooral voor mezelf, later als dit bandje uit elkaar gaat vallen in n andere band :P
maar k kan wel es vragen als het rustig is of k mag kieke hoe hard ie gaat.

wel btje stijve medewerkers, dus hoop t :P

Joey Handsome
3 februari 2007, 20:56
een 100 watt buizen gitaarversterker bijhouden lukt niet met een 100 watt bassversterker; denk dan eerder aan 400 watt...

Ja daar heb je helemaal gelijk in. In een van m'n vorige bandjes kon onze bassist zichzelf niet zo goed horen af en toe. De andere gitarist en ik speelden allebei met een Twin Reverb die goed open stond, de bassist met een SWR Redhead van 350 watt.
Die gozer die zegt dat het met 30 watt lukt speelde waarschijnlijk niet zo hard met zijn band.

Azrael
10 februari 2007, 00:22
Ja maar jongens toch..........300 watt is amper harder dan 100 watt. Dat maakt bijna geen bal uit. De enige reden dat het harder is, is vaak omdat men betere kwaliteit speakers erin heeft geknald of een betere kast gebruikt. Duurdere versterkers met meer watt klinken harder maar dat heeft met het wattage weinig te maken.

schwalbe
5 maart 2007, 11:11
Ja maar jongens toch..........300 watt is amper harder dan 100 watt. Dat maakt bijna geen bal uit. De enige reden dat het harder is, is vaak omdat men betere kwaliteit speakers erin heeft geknald of een betere kast gebruikt. Duurdere versterkers met meer watt klinken harder maar dat heeft met het wattage weinig te maken.

Klopt niet. Basspeakers zijn gemiddeld 6 decibel minder efficient dan gitaarspeakers; dit omdat ze veel lagere frequenties moeten kunnen weergeven. Om die 6 Db goed te maken heb je 4 keer zoveel watts nodig. Dan ben je beiden even luid. En in goedkopere versterkers zitten vaak minder efficiente speakers maar dat gaat voor zowel basversterkers als gitaarversterkers op.

Kim Wilson
5 maart 2007, 11:13
Ga er maar rustig vanuit dat je met 300 watt een stuk meer te vertellen hebt dan met 100 watt. Vooral bij bas heb je het vermogen echt hard nodig.

FC Spoiler
5 maart 2007, 12:05
ach, 1 watt is 1 watt, en of die nu uit een transistor komt of uit een buis, gemeten komt er exact hetzelfde uit....

Onzin... 1 watt = 1 watt dat klopt, maar buizen gaan wel degelijk veel harder (db) Ik speel nu in een band waarbij de gitaristen over 100 watt Mesa versterkers spelen.Een Mark 3 en een Mark 4, beide met 1 Marshall 1960 cab eronder. Die krengen gaan MEGA luid! Stukken harder dan 100 watt Marshall versterkers.
Eerst had ik een Ampeg SVT3 Pro (450 watt) met een Mesa kast eronder (4 x 10 + 1 x 15) Dat was niet genoeg, toen nog een 2 x 10 en een 1 x 15 erbij gekocht en een MarkBass versterker (ook 450 watt) Dat kwam al aardig in de richting. Maar met m'n Strategy 400 (2 x 200 watt, volledig buizen) kunnen de gitaristen er gerust beide nog een 100 watt stack bij kopen.
De Strategy gaat Mega luid, vervormd veel mooier op hoge volumes en is beter voor de cabs (geen blokvormachtig iets bij de speakeroutput waardoor je spreekspoel kan opfikken)
Ik kan de gitaristen nu bijhouden met de 2 x 10 en 1 x 15 combi.


Ga er maar rustig vanuit dat je met 300 watt een stuk meer te vertellen hebt dan met 100 watt. Vooral bij bas heb je het vermogen echt hard nodig.

100% waar, die lage frequenties hebben nu eenmaal vermogen nodig.

gerrit-bas
8 maart 2007, 17:43
SWR LA 15 is wel een dikke versterker voor rond de 300 euro

ruben knipping
10 maart 2007, 14:51
geld wat ik uit wou geven is een beetje om hoog gegaan
ik heb nu een Warwick Pro Fet IV met een 15'' (115 Pro ) speaker
rond de zomervakantie waarschijnlijk een ESP basgitaar en een 2x 10'' (211 Pro ) speaker er bij.

sinneD
10 maart 2007, 17:29
Ja daar heb je helemaal gelijk in. In een van m'n vorige bandjes kon onze bassist zichzelf niet zo goed horen af en toe. De andere gitarist en ik speelden allebei met een Twin Reverb die goed open stond, de bassist met een SWR Redhead van 350 watt.
Die gozer die zegt dat het met 30 watt lukt speelde waarschijnlijk niet zo hard met zijn band.
Beetje late reactie,

Maar als je dus goed had gelezen, zei ik dat je in een oefenruimte met een leuke 30W transistorbak als de Roland gewoon goed kan meekomen. Doorgaans speel je niet voluit in een oefenruimte tenzij je je oren graag nog sneller naar de kloten wil helpen...

Joey Handsome
10 maart 2007, 18:07
Beetje late reactie,

Maar als je dus goed had gelezen, zei ik dat je in een oefenruimte met een leuke 30W transistorbak als de Roland gewoon goed kan meekomen. Doorgaans speel je niet voluit in een oefenruimte tenzij je je oren graag nog sneller naar de kloten wil helpen...

Ja, dat heb ik wel gelezen hoor. Ik had er misschien ook bij moeten vermelden dat wij met een behoorlijk hard rammende drummer speelden. Dan moet je amp gewoon ook hard, anders kan je niet mee komen. Die bassist had het echt niet gered met 30 watt.
Daarnaast draag ik gehoorbescherming op zulke momenten, dus dat met die oren valt dan ook wel mee. ]
Verder geloof ik best dat het in jou situatie wel wil lukken. Het heeft er zeker mee te maken wat voor stijl je speelt. Bij bijvoorbeeld drone komen er andere volumes kijken dan bij jazz.

ruben knipping
10 maart 2007, 19:33
Ja, dat heb ik wel gelezen hoor. Ik had er misschien ook bij moeten vermelden dat wij met een behoorlijk hard rammende drummer speelden. Dan moet je amp gewoon ook hard, anders kan je niet mee komen. Die bassist had het echt niet gered met 30 watt.
Daarnaast draag ik gehoorbescherming op zulke momenten, dus dat met die oren valt dan ook wel mee. ]
Verder geloof ik best dat het in jou situatie wel wil lukken. Het heeft er zeker mee te maken wat voor stijl je speelt. Bij bijvoorbeeld drone komen er andere volumes kijken dan bij jazz.

ik denk dat hij het tegen mij had...

Joey Handsome
10 maart 2007, 21:35
ik denk dat hij het tegen mij had...

Waarom quote hij mij dan?

Flint Stone
19 maart 2007, 00:52
Waar komt dat toch vandaan dat iedereen alleen maar hard wil spelen ? Ik heb nu gehoorbeschermers in en extra watt is gewoon te koop, maar wie doe je eigenlijk een plezier met zo'n puist geluid.
:listen: Ik speel in de Deaf Dog dus die jongens spelen van nature gewoon hard; maar de rest van de wereld ?? Trouwens iedereen heeft het altijd over versterkers van 200 of 400 watt, maar vergeet je speakers niet. Een dikke versterker voluit op een te kleine speaker is niet alleen zonde van je geld, dat is gewoon helemaal niet om aan te horen.

Akira
8 april 2007, 18:57
Maar betekend dat dan ook dat als je een 120 watt transistor bassamp koopt, en je hangt er een losse kast aan met een wat grotere speaker, dat je wel makkelijk mee kan komen in de oefenruimte?

Flint Stone
9 april 2007, 16:18
Gee man, 120 watt continuevermogen in een oefenruimte (geen Ahoy toch ?) is hard hoor. Ik had voorheen een 300 watt Peavey combo met ext. Cabinet, dat stond wel stoer, maar die heb ik weggedaan; veel te zwaar om mee te sjouwen.

Voor in de oefenruimte (formaat supergrote garage) gebruik ik nu een oude Trace Elliot RA 130 over een TE 4*8 en een zelfbouw 1*12 speaker (niet echt top of the bill, ik weet het). Dat is meer, echt veel meer, dan je in zo’n kleine ruimte wil horen. Voor grote optredens gaat ie gewoon met een mic of een DI over de PA. In de band waar ik gitaar speel, speelt de bassist over een Ampeg SVT 100 en reken maar dat die reggaebassisten hard spelen hoor. Voor buiten heeft hij mijn Peavey 300 watt, zonder ext. cabinet is die iets van 125 watt.

Maar kijk vooral goed rond voor je wat koopt. Ik heb ook wel eens over een (Behringer) BX300 set moeten spelen, die kon wel hard, maar daar kwam gewoon geen stevig laag uit alleen zo’n zwaar ondefinieerbaar gedreun. Die Yamaha BBT head (nu geloof ik € 350.--) schijnt daarentegen weer wel vet gaaf te zijn.

OJJVZ
14 april 2007, 14:32
Klopt niet. Basspeakers zijn gemiddeld 6 decibel minder efficient dan gitaarspeakers; dit omdat ze veel lagere frequenties moeten kunnen weergeven. Om die 6 Db goed te maken heb je 4 keer zoveel watts nodig. Dan ben je beiden even luid. En in goedkopere versterkers zitten vaak minder efficiente speakers maar dat gaat voor zowel basversterkers als gitaarversterkers op.

uhm, +3dB is volume keer 2
+6dB is volume dus keer 4 :P
volume keer 2 is vermogen X 10, dus volume keer 4 is vermogen X 100
in theorie dan :D
(in praktijk kan je beter 2e speaker bij zetten, en zal je niet 10 X zoveel vermogen nodig zijn denk/hoop ik)

(of space ik hem nu :D?)



maaruhm, weer ontopic, de Ashdown vond k ook wel n aanrader, GEEN Behringer crap iedergeval, misschien is het exemplarisch, maar die ik teste was crap.

FC Spoiler
14 april 2007, 17:03
Ik heb onlangs m'n cabs aantal zo ongeveer verdubbeld. Het geluid is heftiger en zwaarder, maar niet veel luider ;)

OJJVZ
14 april 2007, 19:15
oh, ok, dan vergis ik me :P
maar de rest van mn onzin klopte wel, in theorie, toch?:P

FC Spoiler
14 april 2007, 20:29
Ik heb geen flauw idee hoe het allemaal werkt met die db's, pik hier en daar wel wat op en heb m'n eigen ervaringen... Ik geloof dat de verdubbeling van m'n cabs een toename van +/-3 db zou hebben. Het is natuurlijk wel een wereld van verschil maar niet (veel) schadelijker voor m'n oren ;)

OJJVZ
14 april 2007, 20:54
ja, en 3 db is weer een verdubbeling, dus dan zou het WEL moeten verdubbelen met dubbele speakers
maar gehoord is ook weer niet lineair, dus je kunt wel zeggen is dubbel zo hard maar als je maar X 1,25 hoort ofzo....

trouwes, zijn wij de enige bassers op dit forum? kunne we net zo goed weer verder op basgitaarforum.nl :D (ik ben trouwes "OttovanZanten" op dat forum :P)

FC Spoiler
14 april 2007, 21:06
Hety Otto! Als je over db praat is het volgens mij gewoon zo: 100 db is het dubbele van 50 db (qua geluid). Maar als je een vergelijking tussen Watt's en db gaat maken heb je 10 x zoveel vermogen (watt) nodig om een verdubbeling van het aantal db te krijgen...
3 db is in ieder geval geen verdubbeling... Ik geloof dat bij eq de gemiddelde menselijke oor een verschil van 2 db kan waarnemen. (kan er wat naast zitten met m'n gebrekkige geheugen)
Vraag het idd eens op het BGF, daar krijg je zeker een goed antwoord. Weinig actie in dit subforum idd ;) maar ja, we hebben natuurlijk dat geweldige forum basgitaarforum 8-)

NB Grun - Beetsterzwaag is goed te doen, kom maar eens luisteren.

sickpunk
14 april 2007, 22:32
regel is: je moet 3x zoveel watt hebben...
in de praktijk valt dat allemaal reuze mee, tenzij je gitarist zijn 100Watt buizen bak op 10 speelt... ik heb een 180 watt@8Ohm(250@4Ohm) en die staat op 2(!) ik speel hiermee met een drummer en 2 gitaristen(waarvan 1 met een mesa 400Watt bak, buizen en 1 met een koch 50Watt buizen en in een ander bandje: drum+zang+100Watt buizen+50Watt buizen) en geloof me wij staan hard!!
het is heel leuk al die 500+ bakken, in mijn mening: overbodig... koop er een extra cab bij zodat je geluid lekker verdeeld word en je bent al een tering eind opweg...

FC Spoiler
14 april 2007, 23:04
waarvan 1 met een mesa 400Watt bak
Strategy?

De gitaristen in mijn band spelen ook over Mesa (Mark 3 en Mark 4, beide 100 watt) met beide 1 Marshall 1960 kast eronder en beide op 11. Met m'n Ampeg SVT 3 Pro (450 watt) en Mesa/Boogie PH1000 (1000 watt) kon ik ze niet bijhouden...
Met de Mesa Strategy (2 x 200 watt) en de 2 x10 (300 watt) + 1 x 15 (400 watt) kan ik ze makkelijk bijhouden. Met de PH 1000 erbij blaas ik ze van de aardbodem! http://www.basgitaarforum.nl/images/smiles/icon_twisted.gif

250 watt zou nooit genoeg voor me zijn, ik wil zware bassen horen op het podium en in de oefenruimte. Daar is nu eenmaal veel vermogen voor nodig, een 250 watt transistorbak zou altijd vol open staan bij mij en m'n speakers op den duur opbranden. http://www.basgitaarforum.nl/images/smiles/icon__no.gif
De spreekspoel van de 15 inch speaker uit m'n PH1000 is al beschadigd door de Ampeg... :mad:

Valentijn
15 april 2007, 13:36
Hety Otto! Als je over db praat is het volgens mij gewoon zo: 100 db is het dubbele van 50 db (qua geluid). Maar als je een vergelijking tussen Watt's en db gaat maken heb je 10 x zoveel vermogen (watt) nodig om een verdubbeling van het aantal db te krijgen...
3 db is in ieder geval geen verdubbeling....


het spijt me maar dat klopt niet. (ben trouwens met mijn 350 watt nog nooit weggespeeld , en moet tegen behoorlijke gitaarversterkers opspelen af en toe, ik merk ook dat t uitmaakt per versterker, hoe dat dan weer zit weet ik ook niet)

Maar (kijken of jullie opgeleet hebben bij natuurkunde, dan snap je dit... ik haal de utiwerking nu ook uit een mooie oud boekje wat ik hier nog heb liggen)

geluidsniveau (Lp) = 10log(I/Ib) waar Ib = 10^-12 W/m^-2
geluidsintensiteit (I) wordt weergegeven in W/m^2

Stel I - 1,0 x 10^-7 W/m^2 => L=10x 10 log (I/Ib) = 10 x 10log ((1,0x10^-7)/(1,0x10^-12) = 50 dB

als I = 2,0 x 1-^-7 W/m^2 => L=10x 10 log (I/Ib) = 10 x 10log ((2,0x10^-7)/(1,0x10^-12) = 53 dB

dus bij een verdubbeling van de intensiteit wordt het aantal dB 3 hoger


Ik vond natuurkunde altijd wel leuk, maar moet toegeven dat dit wel altijd een best lastig onderwerp was als je ook echt wilde weten hoe alles er achter in elkaar zat.

trouwens over het bijzetten van cabs

als er 1 aasnstaat, en je zet er 7 (ja, 7 voor t gemak) bij. dan ga je van 1 naar acht, wat 3 keer een verdubbeling is (1-2-4-8). Dat betekent dat je geluidsniveau van bijvoorbeeld 80 naar 89 dB gaat

Maar als je echt wil wete hoe alles zit moet je maar op school gaan navragen, is waarschijnlijk wel wat duidelijker dan dit

FC Spoiler
15 april 2007, 15:08
Hmmm... ik heb niet goed genoeg opgelet tijdens Natuurkunde ben ik bang...http://www.basgitaarforum.nl/images/smiles/icon_redface.gif

In de hal waar ik werk is het geluidsniveau gemiddeld 71 db, volgens de Arbo moet je vanaf 85 (of 80) gehoorsbescherming dragen. Volgens de Ampeg gebruiksaanwijzing mag je je oren max 8 uren per dag blootstellen aan 90 db. Dat is een verschil van 9/19 db... ik kan me niet voorstellen dat de norm een keer zo luid is dan ik nu aanhoor...


Government Occupational Safety and Health Administration (OSHA) regulations which were in effect at the time of this publication for permissible noise exposure, per 29CRF1910, Table G-16.According to OSHA, any exposure in excess of those listed above could result in some hearing loss.

db - Uren
90 - 8
92 - 6
95 - 4
97 - 3
100 - 2
102 - 1,5
105 - 1
110 - 0,5
115 - 0,25 of minder

En volgens mij vanaf 120 decibel pronto permanent gehoorverlies...

schwalbe
15 april 2007, 15:51
Eh...de decibellenschaal is een logaritmische schaal; misschien snap je het dan beter.... 3db is een verdubbeling van de geluidsdruk in absolute zin. Dat het anders lijkt ligt dus aan het feit dat onze oren luidsterkteverschillen niet lineair weergeven. De meeste mensen horen 9 a 10 db verschil als 'twee keer zo hard'; in werkelijkheid is het drukverschil (het geluid) dan dus ongeveer 8 keer zo groot. Onze oren zitten dus ergens tussen lineair en logaritmisch in als het ware.
Leuk weetje: gezien geluid bestaat uit drukverschillen is er een absolute grens: de onderdruk kan namelijk niet verder dalen dan vacuum (in tegenstelling tot de overdruk die in principe eeuwig kan blijven stijgen). Bij 190 db is die grens bereikt en kan je niet echt harder.

Valentijn
15 april 2007, 17:20
en de afstand maakt ook een hoop uit, want geluid gaat alle kanten op, dus hoe verder je weg staat dat in het kwadraat wordt het geluidsniveau vermindert

sickpunk
15 april 2007, 17:55
Strategy?

All I know is dat ie vet is :D

sja ik heb meestal een vrij "scherp" bass geluid, veel midden... maar uiteraard nog wel met het nodige laag ;) maybe dat ik er daarom direct doorheen prik?
ken een band die speelt met 500 Watt vol open... :O maar dan wel al z'mn midden eruit gedraait, scheelt nogal in volume...

OJJVZ
16 april 2007, 17:13
dat kan n hoop uitmaken ja.

(maaruh, dat nat. verhaal snapte k maar half, hoewel k daar meestal wel goeie cijfers op haal :P, maar klopt dat van die wattages wel? geluid X 2 = vermogen X 10?)

sickpunk
16 april 2007, 19:15
ja dat klopt, tenminste zo is het hier al erg vaak uitgelegt in het forum... (hoeft niets te zeggen natuurlijk, maar gok erop dat het dus wel klopt)

Bigfoot414
2 september 2007, 12:19
Gisteren zo 1 opgehaald, voor €295 :)

http://www.vintageguitarampparts.com/ampli-vintage/bv000012.thumb.jpg

OJJVZ
3 september 2007, 19:05
hoeveel watt heeft die trace elliot? Nieuw?

Ik is wel grote voorstander van de Roland Cube serie, zo mooi hard diep vol geluid (zoals sommige opnames van Billy Cox :D) wel aan de prijzige kant als je kijkt naar het vermogen, maar die 30 watter pompt al hard!

Roro92
3 september 2007, 19:19
Ga gelijk voor hard dan, als die Roland Cube al duur is. Koop dan een leuk buizenbakkie...Of een leuke combo.

OJJVZ
3 september 2007, 21:45
hm... ja, ok, maar voor thuis is die 30 watter ook al echt zát, en anders is er nog een 100 watter maar die is €400 en past dus niet in dit topic :P

zijn er leuke buizenbakjes voor 300?

Bigfoot414
4 september 2007, 20:22
Die Trace is geloof ik 100 of 130 watt.
Iig meer dan genoeg voor thuis :)

Roro92
4 september 2007, 20:29
hm... ja, ok, maar voor thuis is die 30 watter ook al echt zát, en anders is er nog een 100 watter maar die is €400 en past dus niet in dit topic :P

zijn er leuke buizenbakjes voor 300?

Ik heb geen idee...ik heb nu een leuk occasion, een "gewone" transistor. Een Carlsbro Cobra 90BG. 90 Watter, is echt wel genoeg voor thuis. Die was €275,- met zwenkwielen :). (Weegt zo'n 28 kg)...

OJJVZ
4 september 2007, 22:25
Die Trace is geloof ik 100 of 130 watt.
Iig meer dan genoeg voor thuis :)

Ok gaaf,w elke winkel of welk type?:P

Bigfoot414
5 september 2007, 00:56
Ik kwam em toevallig tegen bij Klomp in Den Bosch, tis een G7.