PDA

View Full Version : Bigsby op Ibanez Artcore axd 71?



Scip
22 november 2006, 18:54
Hallo,

Ik heb een Ibanez Artcore AXD 71. Is het mogelijk en nuttig/handig om daar een Bigsby tremelo op te zetten? Zelf vind ik het voor zover ik het heb kunnen beoordelen met mn gephotoshopte plaatje wel erg stoer staan.

Wat vinden jullie?

http://home.wanadoo.nl/joh.schipper/MyGuitarwithBigsby.jpg

Squier4ever
22 november 2006, 19:01
volgens mij gaat het wel
ligt eran welk type bigsby

Eko
23 november 2006, 09:14
Scip,
Je woont in Twente , net als ik , probeer eens langs te gaan bij Guitarcenter in Wierden. Op werkdagen staat daar Henk v d Voort. Legendarische man in deze contreien. Die kan je makkelijk vertellen of het nut heeft en of het technisch goed te doen is. Ook kan hij vertellen wat de voor en nadelen zullen zijn en het bijbehorende kapitaal wat zal moeten worden meegenomen om je beauty de Total makeover te laten ondergaan.

Dude
23 november 2006, 10:08
zozo das best een mooi gitaartje om te zien zeg !!


artcore series zijn toch een beetje de buget series van ibanez ? wat koste die ?

Scip
23 november 2006, 16:32
Als ik het doe zal ik het inderdaad door GuitarCenter laten doen of misschien Huigens Muziek, maar daar weet ik niet of ze dat wel doen. Ik zie alleen dat de bigsby's nogal prijzig zijn.

Ik wil m'n artcore misschien ook nog verder upgraden, en ben op zoek naar een stel elementjes wat iets scherper klinken. Nu zitten er de standaard Ibanez humbuckers nog in.

De artcore's zijn GEEN budgetgitaartjes hoor. Het is een serie semi-hollowbody gitaren. De gitaar heeft me 325 gekost en hij is fijn! Heb al is wat andere gitaartjes geprobeert, maar hij speelt beter als een Les Paul van epiphone vind ik persoonlijk... 't is m'n eerste elektrische maar hij bevalt me goed! Ik wou h'm eerst verkopen, en dan een London City Comet telecaster kopen. Maar ik denk dat ik er toch beter mee af ben om deze te houden Er staat er 1 op marktplaats.

GunMetalBlue
23 november 2006, 22:59
Hallo,

Ik heb een Ibanez Artcore AXD 71. Is het mogelijk en nuttig/handig om daar een Bigsby tremelo op te zetten? Zelf vind ik het voor zover ik het heb kunnen beoordelen met mn gephotoshopte plaatje wel erg stoer staan.

Wat vinden jullie?

http://home.wanadoo.nl/joh.schipper/MyGuitarwithBigsby.jpg

Ik vind helemaal niks erover want ik heb nog nooit een bigsby in het echt gezien.

Maar dat is een vette gitaar! (mooi kleurtje :))

Squier4ever
23 november 2006, 23:01
trust me: Bigsby's zijn cool
je kan er lekker mee rock 'n rollen maar ook rockabilly oid doen ze geniaal

Scip
24 november 2006, 09:02
Dat kun je zonder bigsby ook wel, maar ik begrijp

Squier4ever
24 november 2006, 11:29
tuurlijk maar ze stralen ten eerste al rock n roll uit imo en ten tweede als je al een tremolo wilt (vind t zelf niet direct nodig) zou ik vooral op zulke gitaren een bigsby achtige zetten...

Jay75
24 november 2006, 12:10
1 woord...


DOEN!

Ziet er vet uit, ik ben zowieso bigsby fan, zit er een op mn gretsch en op mijn SG

Danny Drug
24 november 2006, 12:22
bigby's zijn vet... en op deze gitaar ziet het er schitterend uit!

Scip
24 november 2006, 18:48
Ik wil hem ook upgraden met nieuwe elementen. Ik vind het een beetje doffe elementen, heeft iemand ideeën/suggesties voor iets scherpere elementen

Tho
24 november 2006, 19:34
Okey! wat is dat nou met die bigsby's??? Is het gewoon omdat jullie een tremolo willen maar gewoon niet in je gitaar willen frasen (of kan het niet i.v.m. hollowbody) Of zijn die dingen gewoon goed..

Scip
25 november 2006, 15:25
Iemand nog ideen voor nieuwe elementen? die minder dof klinken? er zitten nu de standaard elementen in

Scip
27 november 2006, 09:51
iemand misschien??

vosarnout
27 november 2006, 11:02
TV-jones...