PDA

View Full Version : Wat is dit?



a darker shade of grey
22 november 2006, 16:41
Behalve ongelooflijk mooi, wat voor soort gitaar is dit (semi-hollow, weet ik), maar is ie meer voor jazz....of toch meer rock/heavy?

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?cPath=1_39_1451&products_id=18760

sickpunk
22 november 2006, 16:44
uhm waar jij hem voor wilt gebruiken lijkt mij.... krijg wat van et eeuwige "die gitaar is voor.... en die is voor...."

Tho
22 november 2006, 16:49
voor de zwaarde rock kan je beter een solid body nemen. Wat gewone rock betreft ligt het eraan welke tone je wilt hebben

Squier4ever
22 november 2006, 16:50
denk niet dat ie heel lekker metal doet, maar tot en met straight forward rock zal die zeker wel doen....
deze is niet eens zo heel lelijk voor een Ibanez, al die artcores niet btw..
hebben geloof ik ook niet zo'n luciferhals

a darker shade of grey
22 november 2006, 16:50
ja dat is opzich ook weer waar, maar goed geef toe....er zijn gitaren die je beter kunt gebruiken voor hardrock en andere gitaren die je beter kan gebruiken voor jazz.....zo lijkt het mij uiterst raar om jazz te spelen op een ESP met emg's ofzo...

snap je? elke gitaar is geschikt voor een muziekstijl....wat kun je het beste met deze doen?

of laat ik het anders formuleren: zou het verkrachting zijn als ik hiermee hardrock/alternative mee zou spelen, omdat semi-hollow me wel wat lijkt?

edit: iets te laat voor de posts van squier en tho ;)

Tho
22 november 2006, 16:52
ja dat is opzich ook weer waar, maar goed geef toe....er zijn gitaren die je beter kunt gebruiken voor hardrock en andere gitaren die je beter kan gebruiken voor jazz.....zo lijkt het mij uiterst raar om jazz te spelen op een ESP met emg's ofzo...

snap je? elke gitaar is geschikt voor een muziekstijl....wat kun je het beste met deze doen?

of laat ik het anders formuleren: zou het verkrachting zijn als ik hiermee hardrock/alternative mee zou spelen, omdat semi-hollow me wel wat lijkt?

Doe gewoon je ding. Daar heeft niemand verder wat mee te maken. Als jij metal wilt spelen met een klarinet moet je dat vooral doen, snappie? :)

sickpunk
22 november 2006, 16:56
joh voor mijn part ga je met een triangel in een deathmetall band staan... als het lekker klinkt is het toch geen probleem? als jij uit een emg gitaar lekker jazz krijgt moet je dat vooral gebruiken, krijg je lekkere metall uit een jazz bak... wat houd je tegen??

tuurlijk is het af te vragen of het niet vreselijk gaat rondpiepen met een hoge distortion, maar das een kwestie van testen....

maar als het lekker klinkt moet je het gewon doen!

omni
22 november 2006, 17:01
zo heb ik al een tijdje last van stevige GAS aanvallen voor deze:
http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?cPath=1_39_1454&products_id=16539

heel sexy!

Danny Drug
22 november 2006, 17:04
hij is voor gitaar spelen

Squier4ever
22 november 2006, 18:33
die troy van leeuwen vind ik ook supervet!
idd speel wat je wil met welke gitaar je maar wilt

Rude Perception
22 november 2006, 18:36
als het lekker klinkt is het toch geen probleem? als jij uit een emg gitaar lekker jazz krijgt moet je dat vooral gebruiken, krijg je lekkere metall uit een jazz bak... wat houd je tegen??

de vraag van de topicstarter was geloof ik vooral: kan het lekker klinken?

sickpunk
22 november 2006, 18:46
de vraag was, kan ik het gebruiken, voor welke stijl is ie.... voor de stijl die jij wilt spelen of mis ik nou wat?
en of het lekker klinkt, dan zal je het moeten uitproberen... kan et lekker klinken? tuurlijk, alles kan lekker klinken...

Noid
22 november 2006, 19:56
Mooie gitaar zeg. Zoals gezegd: deze gitaar kun je het best gebruiken van clean tot rock. Wil je nog heavier, dan kun je beter een solidbody nemen.

Wa's dat voor een snaarhouder: die zwarte knopjes lijken wel fijnstemmers???

FruscianteFan
22 november 2006, 20:33
Dat zijn het ook.

Daar las ik laatst iets over in Gitarist.. het is dus een Tune-O-Matic achtige brug met fijnstemmers (en zonder toplock).

DarknessAwaits
22 november 2006, 23:17
Ik verwachtte er niet veel van, maar het is zeker wel een charmante gitaar. En voor zover ik in kan bepalen was het ook meer de vraag waar deze gitaar voor geschikt is.

bert k
22 november 2006, 23:32
Kunnen we ophouden met flauwe antwoorden, en gewoon een opinie over deze gitaar geven? Als je niets weet post dan geen vage opmerkingen als 'doe gewoon je ding' want daar heeft niemand wat aan.

Luke-wannabe
22 november 2006, 23:42
Gozer bij mij op school (ik studeer aan de Herman Brood Academie) speelt accordeon. Hij maakt metal...

Harry
23 november 2006, 11:21
je kunt die muziek prima op deze gitaar spelen, maar als ik jou was ging ik er eerst een uitproberen om te kijken of die bij je past.

a darker shade of grey
23 november 2006, 16:57
bedankt allemaal!

maar triangel in een deathmetal band gaat toch wel tegen al mijn principes in :P

Op zich klopt het idd dat ik kan spelen wat ik wil op welk instrument ik maar wil, maar ik weet zeker dat jullie stuk voor stuk snapten wat ik bedoelde met mijn vraag ;)

Maar ik ga er voorlopig toch nog geen aanschaffen, ik moet binnenkort gaan studeren :dontgeti:
dat kost zo belachelijk veel geld dat ik voorlopig alleen maar in een rustig tempo kan sparen voor mn G.A.S. aanvallen, maar een tweede gitaar moet er wel komen voor de veelzijdigheid, dat wordt waarschijnlijk een Duesenberg Starplayer solid body, of dus een semi-hollow, maar ik moet dus eerst ff kijken wat me het beste ligt qua sound voor de toch wat stevigere muziek.