PDA

View Full Version : Canon rock



mdb
22 november 2006, 16:36
Eerste poging tot opname, sound is nog niet definitief maar vond het wel mooi klinken. Binnekort zal ik een betere opname maken en deze erbij plaatsen :)!

Heb de sweep stukjes voor het grootste deel weg gelaten omdat ik dat niet kan en ook niet mooi vind daarvoor in de plaats heb ik wat improvisatie gespeeld.

http://rapidshare.com/files/4399569/canonrockkk.mp3.html

Comments are appreciated!

Tho
22 november 2006, 16:59
Af en toe ga je zo vals dat m'n haren recht overeind gingen staan, maar voor de rest is wel te horen dat je er aan gewerkt hebt. En het is nog één van de betere covers ;)

mdb
22 november 2006, 17:02
Af en toe ga je zo vals dat m'n haren recht overeind gingen staan, maar voor de rest is wel te horen dat je er aan gewerkt hebt. En het is nog één van de betere covers ;)
Thanks! Dat had ik zefl ook wel door maar ik had niet echt tijd om meer op te nemen dus van daar ;). Binnekort een nieuwe(re) versie!

Tho
22 november 2006, 18:16
Het is ook niet makkelijk om zo lang en zo veel te soleren, en het stuk in totaal is ook vrij moeilijk, dus toch goed gedaan

Timotio
22 november 2006, 21:41
Nice man! is een van me favo nummers wat ik aardig wat speel. Maar aangezien in pas 5 maanden deze gitaar heb en ik geen lessen heb gehad speel jij het wel wat beter :D. heb er nog over zitten denken om het op te nemen maar 'k weet niet of ik dat jullie aan moet doen:P

Tho
22 november 2006, 22:05
Nice man! is een van me favo nummers wat ik aardig wat speel. Maar aangezien in pas 5 maanden deze gitaar heb en ik geen lessen heb gehad speel jij het wel wat beter :D. heb er nog over zitten denken om het op te nemen maar 'k weet niet of ik dat jullie aan moet doen:P

Gewoon opnemen en posten die hap! We willen zo veel mogelijk horen, of het nou bagger is of vet goed, je krijgt het te horen en je krijgt feedback, dus weet je wat je er aan moet verbeteren!

Timotio
22 november 2006, 22:54
Nou vooruit omdat je er zo op aandringt:P Aangezien ik geen opname-apparaat of zoiets dergelijs heb zoals jullie, heb ik het met mijn digitale camera gedaan dus je hebt ook nog beeld :P Geluidskwaliteit is mee te leven. Kon het maar 1x opnemen omdat me ouders thuiskwamen (je hoort me pa al op het eind).

Comments en tips appreciated! Maar hou met je kritiek wel ff rekening dat ik pas 5 maanden speel en geen lessen heb gehad. vandaar dat deze versie zo kort is (verder heb ik nog niet geoefend) en simpeler voor mezelf gemaakt.

noobcanon (http://rapidshare.com/files/4446286/noobcanon.wmv.html)

Timotio
22 november 2006, 22:57
wel klote van die laatste bend trouwens :D

Bl44t44p
22 november 2006, 23:17
Mensen, alsjeblieft, ik vind elke host best maar GEEN Rapidshare !!

@ mdb: Hier en daar inderdaad wat vals, kijk even naar je intonatie, enkele foutjes in main riff maargoed die is nu eenmaal ook behoorlijk snel. Van je sound ben ik ook niet kapot, lijkt net rechtstreeks uit een Spider of iets anders digitaals (blikkerig!!) te komen. Het themaatje is wel netjes gespeeld, alleen jammer dat je het tweede deel zo verknald ('veranderd') hebt. En dan een aantal grove fouten, jammer. Waar zijn de pinch harmonics? Oefen daar eens op! Ook je tremelo klinkt niet bepaald vloeiend. Overall: aardig geprobeerd, het is absoluut niet makkelijk, ik weet het. Dooroefenen ;)

@ Timotio: Voor 5 maanden spelen vind ik dit echt ontzettend knap. Main riff zit er lekker in, goed strak gespeeld. Bij dat laatste stukje zul je wel bewust die pinch harmonics, palm mutes en sweeps weggelaten hebben (begrijpelijk), maar oefen gewoon even door en dan komt het heus wel goed :)! Knap hoor!

Tho
22 november 2006, 23:22
Timotio, ik moet eerlijk zijn; ik had veel erger verwacht. voor 5 maanden is dit inderdaad niet verkeerd, maar laat me je dit advies geven:

- Wat je rechterhand betreft, je bent veel te stijd. Laat het vanuit je pols komen. kijk maar eens naar hoe James Hetfield aanslaat. Je hoeft je plectrum ook niet fijn te knijpen. Ontspan!
- Wat je linkerhand betreft, Je hebt 4 vingers om noten mee te pakken. Gebruik ze écht alle 4, want ik zie dat je te veel vertrouwd op je wijsvinger.

Verder écht goed gedaan!

mdb
23 november 2006, 11:21
Mensen, alsjeblieft, ik vind elke host best maar GEEN Rapidshare !!

@ mdb: Hier en daar inderdaad wat vals, kijk even naar je intonatie, enkele foutjes in main riff maargoed die is nu eenmaal ook behoorlijk snel. Van je sound ben ik ook niet kapot, lijkt net rechtstreeks uit een Spider of iets anders digitaals (blikkerig!!) te komen. Het themaatje is wel netjes gespeeld, alleen jammer dat je het tweede deel zo verknald ('veranderd') hebt. En dan een aantal grove fouten, jammer. Waar zijn de pinch harmonics? Oefen daar eens op! Ook je tremelo klinkt niet bepaald vloeiend. Overall: aardig geprobeerd, het is absoluut niet makkelijk, ik weet het. Dooroefenen ;)

@ Timotio: Voor 5 maanden spelen vind ik dit echt ontzettend knap. Main riff zit er lekker in, goed strak gespeeld. Bij dat laatste stukje zul je wel bewust die pinch harmonics, palm mutes en sweeps weggelaten hebben (begrijpelijk), maar oefen gewoon even door en dan komt het heus wel goed :)! Knap hoor!

Klopt het komt uit een guitarport, ik denk dat ik de volgende keer op ga nemen met mijn amp als ik daar een vette sound uit kan krijgen. Morgen komt er een nieuwe op, moet vanavond werken!

Thanks for de comments!

Timotio
23 november 2006, 13:45
thanks voor de oppeppende comments, ging er bijna van blozen :D

@ bl44t44p. Klopt ja bij dat laatste stuk. Ik weet nog niet eens hoe je met palm mutes, pinch harmonic en sweeps moet werken, laat staan dat ik het kan spelen (tenzij ik het onbewust doe misschien). Wordt toch maar eens tijd dat ik les ga zoeken denk ik.

@Tho. Was beetje gespannen tijdens opnemen dus vandaar die plectrum hand, is normaal wel meer ontspannen. Wat de vingers betreft: ik gebruik inderdaad veel mijn wijs-en ringvinger en die andere 2 eigenlijk bijna niet. Ik zal aan de gang moeten om het met 4 te leren maar dat wordt wel lastig als je anders gewend bent. Maar daar ben je beginnend gitarist voor :)

nogmaals bedankt, dit motiveert echt om lekker door te gaan

Spitfire
23 november 2006, 16:40
Klinkt erg goed :p

Mag ik je trouwens vragen hoe je dat hebt gedaan met de muziek? Je hebt de gitaar eruit geknipt ofzo en dan de drums en violen gewoon door laten lopen, hoe heb je dat gedaan?

Bl44t44p
23 november 2006, 18:57
Klinkt erg goed :p

Mag ik je trouwens vragen hoe je dat hebt gedaan met de muziek? Je hebt de gitaar eruit geknipt ofzo en dan de drums en violen gewoon door laten lopen, hoe heb je dat gedaan?

Is een backing track, kon je ooit ergens downloaden (geen idee waar). Als je 'm wilt hebben kan ik hem wel ff online gooien.

Tho
23 november 2006, 19:25
Is een backing track, kon je ooit ergens downloaden (geen idee waar). Als je 'm wilt hebben kan ik hem wel ff online gooien.

Ow zou je dat willen doen? Ik ga hem niet coveren maar ik kan er wel wat leuks mee denk ik

Timotio
23 november 2006, 20:57
Hier kun je em downloaden: http://jerryc.co.uk/

onderaan staan de tabs en de backing track. Keep on rocking :blast:

Tho
23 november 2006, 23:50
Hier kun je em downloaden: http://jerryc.co.uk/

onderaan staan de tabs en de backing track. Keep on rocking :blast:

Aah, fijn, dank je timotio! Eens even kijken wat ik daar mee kan. Het origineel waar het allemaal op gebaseerd is is van Johan Pachelbel. Prachtig stuk vind ik.

Bl44t44p
24 november 2006, 15:56
Johann Pachelbel - Canon in D Major inderdaad, mooi stuk.

Janne
24 november 2006, 16:13
Hm kon alleen de opname van mdb downloaden, toen zat ik aan mn rapidshare limit. Ik ben ook niet zo'n fan van het geluid, een gitaar moet als een gitaar klinken, niet als een synthesizer (oeh, bend op 1:45 vind ik stiekem wel heel lekker).
Ik hou het maar bij de klassieke versies, mooiste die ik gehoord heb is met harp en fluit, geweldig. Ik zal ns zoeken, heb hem n paar jaar geleden opgenomen op klassieke gitaar, is wel wat minder rock dan dit :).
Janne

mdb
28 november 2006, 21:06
Deel 2,
Nog steeds nie tzoals ik het wel maar ik had vrijdag al een nieuwe versie beloofd.
Zou graag een nieuwe op willen nemen maar heb last van mijn vingers dus dat word misschien nog morgen :)!

Sorry, weer rapidshare (weet geen andere...)
http://rapidshare.com/files/5216001/CANONROCKDELE_.mp3.html

Tho
28 november 2006, 21:15
Ja best leuk! Ik had de gitaar alleen wel iets harder willen horen. Soms haal ik perongeluk de backing en jou door elkaar ;) maar verder leuk gedaan hoor! De laatste noten die je speelt zijn trouwens wel vet!
Maar zeg nou eens eerlijk.. er zit een hoop improvisatie in he?

mdb
28 november 2006, 21:42
Ja best leuk! Ik had de gitaar alleen wel iets harder willen horen. Soms haal ik perongeluk de backing en jou door elkaar ;) maar verder leuk gedaan hoor! De laatste noten die je speelt zijn trouwens wel vet!
Maar zeg nou eens eerlijk.. er zit een hoop improvisatie in he?
Klopt maar dat komt eigenlijk omdat ik :
A- shred en sweep niet kan en ook niet LEUK vind.
B- ik dit nummer zaterdag op een auditie wil spelen (auditie van de vooroopleiding van de rockacademie) en ik het langer dan 2 minuten wil spelen.
C- ik denk dat ik wat punten scoor als ik laat zien dati k kan improviseren, wat je hoort isn ogn iet hoe ik het wil hebben.

Binnekort laat ikw el wat meer horen :)!

Tho
28 november 2006, 21:48
A- shred en sweep niet kan en ook niet LEUK vind.


Nee maar daar had ik het ook niet over, maar ik had dus gelijk :p wel goed geïmproviseerd trouwens! en succes met je auditie!