PDA

View Full Version : Piepjes



balletje&biscuitje
22 november 2006, 16:34
Hallo hallo,

Klein probleempje...voorheen nam ik mijn gitaar op vanuit een uitgang op de versterker (MD-out)...dat had een behoorlijk ruisgehalte. Sinds kort zit er een effectprocessor, Ibanez HD 1000, tussen gitaar en versterker, en nu neem ik op via een uitgang van dat ding...resultaat is dat het ruisgehalte sterk is gedaald, dus dat is positief, maar als ik het uiteindelijke geluidsbestand op een beetje volume zet, dan hoor ik wel met een bepaalde regelmaat een stuk of vijf piepjes heel snel achter elkaar...iemand enig idee wat het is en hoe ik het kan verhelpen? Hier een voorbeeldje (je hoort het hier twee keer):

http://www.megaupload.com/?d=LSMM8PM7

Alvast bedankt,
Xander

Roman
23 november 2006, 08:30
Hoor je dat alleen NA opname? waar neem je mee op dan, gebruik je toevallig een ongeregestreerde "trial" plugin oid? (deze willen wel eens dat soort fratsen met opzet doen, omdat het een trial versie is.)
maak je opname eens met een ander programma, zonder plugs, en check of het zich nog voordoet.

balletje&biscuitje
23 november 2006, 09:43
Hoor je dat alleen NA opname? waar neem je mee op dan, gebruik je toevallig een ongeregestreerde "trial" plugin oid? (deze willen wel eens dat soort fratsen met opzet doen, omdat het een trial versie is.)
maak je opname eens met een ander programma, zonder plugs, en check of het zich nog voordoet.

Ik gebruik nu Adobe Audition...het probleem is dat ik het bij de opnames vanuit de versterker niet heb. Ik zal vanavond eens een ander programma gebruiken...

STW
24 november 2006, 18:21
hm wat raar
ik heb verder niets nuttigs toe te voegen aan dit topic
behalve dat ik je naam geweldig vind

Frits van Mourik
25 november 2006, 00:45
STC 4021 reportermicrofoon...