PDA

View Full Version : Peavey Valveking



jubei
22 november 2006, 15:51
op mijn zoektocht naar een betaalbare buizenamp ben ik bij de peavey valveking uitgekomen,vooral de 112 omdat deze het kleinst is en hopelijk ook iets beter te gebruiken op huiskamer volume,maar of het de 112 word staat nog niet vast.

nu wil ik er thuis en in een band nummers mee spelen in de stijl van: peter pan speedrock,turbonegro,hellacopters,danko jones,el guapo stuntteam etc

nou vroeg ik me af of je dat geluid er goed uit kan halen,of de peavey toch te amerikaans klinkt(al deze bands spelen bijna op engelse amps)ik ga de amp ook zelf nog testen wanneer ik hem ergens weet te staan ,maar ben benieuwt of iemand hier er al ervaring mee heeft.

heavy-metal-thunder
22 november 2006, 17:33
ik heb zowel de 100W 2*12 als de 50W 1*12 gehoord. Ik vind dit in zijn prijscategorie het beste wat ik al gehoord heb. Het clean is wat Fender-achtig (hotrod... net niet zo goed als de ouwe Fenders). Maar je krijgt er wel heel veel mogelijkheden van overdrive en disto uit.

Ik zou toch voor de 100W gaan:
- een 50 W blijft sowieso luid voor thuis
- de 100W kost amper meer
- je hebt 2 speakers wat altijd beter klinkt in een band
- de 100W heeft enkele featers meer, die hem net wat veelzijdiger maken.

Dit laatste weet ik niet zo goed meer wat het precies was, maar ik dacht dat het ivm de rectifier was???

jorrit
23 november 2006, 00:15
volgens mij is de 100 watt het zelfde, maar iig hebben beide amps een knop om de amp van een a-class versterker naar een ab-class versterker te draaien, dit komt neer op of een wat warmer romiger geluid of een scheller directer geluid. het is traploosschakelbaar dus ik denk dat je een eind moet komen

heavy-metal-thunder
23 november 2006, 09:14
met 50W heb je power genoeg, maar 2 speakers geeft altijd een betere spreiding.

Toch was er ergens een verschil tussen de 50 en 100W. Ik weet echt niet meer wat het was, zal het eens proberen op te zoeken.

jubei
23 november 2006, 20:26
maar je krijgt er dus wel een vet geluid voor die bands uit?
mits met je de juiste gitaar hebt natuurlijk

heavy-metal-thunder
23 november 2006, 20:34
soundmatig is je amp belangrijker dan je gitaar. Tenzij je een echt slechte gitaar hebt. Of tenzij je met een strat-achtige single coil gitaar wil klinken als Metallica of Jimmy Page.

Je krijgt met de Valve king echt een ruim assortiment aan klankmogelijkheden. Van clean tot heavy disto. In zijn prijscategorie imo één van de besten.

coony
23 november 2006, 20:36
'k Ben ook op zoek naar een kleine combo, dit lijkt me inderdaad wel wat!
'k Vraag me af hoe de klank te vergelijken is met bv een HotRod deluxe?

Koen

heavy-metal-thunder
24 november 2006, 08:08
hoi Koen

Die nieuwe fenders hot rod en bleus deluxe vind ik niet zo bijzonder (ik hoor het niet graag). Het clean vind ik wel oké (blues, jazz). Maar het overdrive kanaal kon me niet bekoren. Het clean van de valveking ontloopt, voor zover ik het kan inschatten, die Fenders niet. Maar de Peavey heeft echt wel een aantal mogelijkheden voor goeie drive en disto. En ze zijn serieus wat goedkoper. Ik moet wel zeggen dat ik ze nooit naast elkaar heb gehoord.

Volgens wat ik hier gelezen heb, zouden de versterkers van Fame heel goed scoren. kijk maar eens op www.musicstorekoeln.de