PDA

View Full Version : wat koop je dan ?



cappuccino
22 november 2006, 15:38
stel dat je in de fortuinlijke situatie bent om veel uit te geven aan een
19" fx-processor. (zonder preamp)
Wat zou je dan kopen. Ik hoop in de reakties iets heel anders te vinden dan de gebruikelijke tc electronic of rocktron enz
Wie weet onbekende, hele goeie, maar voor mijn part dure, merken /types?

Josdevos
22 november 2006, 15:41
Oh geld speelt geen rol: Eventide Eclipse! ;) Van horen zeggen hé! :cheerup:

http://www.sweetwater.com/images/items/Eclipse-large.jpg

Een G-Force is ook wel best lekker eigenlijk...

Veel oude Roland en Yamaha stuff, zelfs paar oude Sony units klinken ook heel goed naar't schijnt. In sommige gevallen kwestie van ze met een goeie mixer of in parallel te gebruiken.

Harm
22 november 2006, 16:13
Zoals Jos zegt.... Eventide!!!

Anders een H3000 3dehands!!

Harm

BeeJee
22 november 2006, 16:18
Dan moet je wel minimaal 2 H3000's hebben, om snel te kunnen schakelen en simultaan verschillende effecten goed te gebruiken, maar als geld geen rol speelt.... dan maakt die 2e of 3e eventide ook niets uit :D

rjong999
23 november 2006, 00:17
Als geld geen rol speelt, waarom dan een H3000 ? Kun je beter een nieuwe kopen...

Harm
23 november 2006, 08:50
Dat is waar... kan je beter de nieuwe serie kopen... Maar ja, ik denk dan toch onbewust weer aan de centen!! Hahahaha!!!

Harm

morris
23 november 2006, 19:07
Als geld geen rol speelt, waarom dan een H3000 ? Kun je beter een nieuwe kopen...

omdat die beter klinkt ;-)

Kaboemba
23 november 2006, 19:36
Okee die eventide is vast HET maar nu wil ik graag weten wat er voor keus is tussen de rocktrons en g-majors en deze eventide. Dus als je tussen de 500 en 2000 euro kon shoppen. Geen hele rits maar gewoon 1 ding.

morris
23 november 2006, 20:16
Okee die eventide is vast HET maar nu wil ik graag weten wat er voor keus is tussen de rocktrons en g-majors en deze eventide. Dus als je tussen de 500 en 2000 euro kon shoppen. Geen hele rits maar gewoon 1 ding.

????

1 ding:

EVENTIDE

srv-man
23 november 2006, 22:02
Met Eventide is natuurlijk niets mis, maar wellicht is dit ook wat: AxeFx van Fractal audio.

http://www.fractalaudio.com/

http://www.fractalaudio.com/images/glamour1.gif

morris
23 november 2006, 22:35
dat lijkt me inderdaad ook een vet ding. de clips klinken al zeer veelbelovend.

Morris

vinni
23 november 2006, 23:58
Tja....

Eclipse EN de Axe-FX!

Groet,
Vinni

rjong999
24 november 2006, 00:36
tjah...uh...een G-system met een DS1 in de loop ?

BeeJee
24 november 2006, 01:01
GVD! dat ding van fractalaudio ziet er niet alleen meesterlijk uit, maar de samples klinken ook veelbelovend. Zo'n ding kleurt veel lekkerder bij mijn Rover en Traveller dan de Lex G2....:D

Ik had er nog nooit van gehoord. Iemand ervaring met zo'n ding?

Harm
24 november 2006, 07:20
Nope, nog niets van gehoord hoe en waar.... op Hughracks wordt er al een tijdje over gepraat dacht ik...

Harm

morris
24 november 2006, 08:42
De Axe FX is meer een POD-killer. Preamp en effecten ineen, maar wel digitaal. En volgens mij erg goed als ik het zo hoor. Geen echt alternatief voor iemand met een buizen preamp die alleen een high end dedicated effectapp. zoekt. In de prijsklasse tot 2000 is de Eventide nog steeds heer en meester. Tot 1500 is een 2e hands Eclipse mogelijk. Tot 800 euro moet een GForce of G2 Kunnen, tot 300 een intellifex. Voor de rest zou ik zo niets anders kunnen aanraden op multi-FX gebied.
Hoeft het niet per se multi te zijn, kun je ook eens kijken naar de Kurzweil Rumour (erg goed). Of idd een oudere H3000.

Morris

LordRiffenstein
24 november 2006, 09:47
????

1 ding:

EVENTIDE

Wanneer ging je die van jou ook weer verkopen??? :cheerup: :p

srv-man
24 november 2006, 10:51
De Axe FX is meer een POD-killer. Preamp en effecten ineen, maar wel digitaal. En volgens mij erg goed als ik het zo hoor. Geen echt alternatief voor iemand met een buizen preamp die alleen een high end dedicated effectapp. zoekt. In de prijsklasse tot 2000 is de Eventide nog steeds heer en meester. Tot 1500 is een 2e hands Eclipse mogelijk. Tot 800 euro moet een GForce of G2 Kunnen, tot 300 een intellifex. Voor de rest zou ik zo niets anders kunnen aanraden op multi-FX gebied.
Hoeft het niet per se multi te zijn, kun je ook eens kijken naar de Kurzweil Rumour (erg goed). Of idd een oudere H3000.

Morris

in de categorie rond 400 euro zou ik een Lexicon MPX-1 ook aanraden.

Chiel
24 november 2006, 11:00
ff off-topic, srv-man ga je nu toch voor de 'all-in-one' Egnater?

rjong999
24 november 2006, 11:24
Ik heb een H4000 gehad en vlug ingeruild voor een G-System. Hinderlijke schakeltijden, bijgeluiden en beperkte mogelijkheden - eigenlijk een one trick pony, toch. Het lijkt mij meer een apparaat voor studiogebruik, en in ieder geval niet specifiek voor gitaar.

Ik heb ook de nieuwe Eclipse geprobeert...fantastisch, maar wel wat kostbaar.

Maar veel is een kwestie van smaak, ik ken mensen met een zolder vol kastjes die toch de CH1 lekker vinden klinken...;-)

morris
24 november 2006, 12:42
Maar veel is een kwestie van smaak, ik ken mensen met een zolder vol kastjes die toch de CH1 lekker vinden klinken...;-)

Het gaat er idd ook niet om wat iets kost, maar hoe het klinkt. De H3000 klinkt beter dan de 4000 en zelfs ook iets beter dan de eclipse. En ja, oude pedaaltjes van 50 gulden uit de jaren 70/80 klinken vaak super, helaas krijg je ze dan nu ook niet meer voor dat bedrag... ik heb ook een paar van die oude lijkjes en daar kan geen 2k+ processor tegenop.

Morris

srv-man
24 november 2006, 13:37
ff off-topic, srv-man ga je nu toch voor de 'all-in-one' Egnater?

Inderdaad, binnenkort meer nieuws!:blast:

El Bastardo
24 november 2006, 13:40
Wanneer ging je die van jou ook weer verkopen??? :cheerup: :p

Oh, Morris, vertel?

morris
24 november 2006, 23:22
Oh, Morris, vertel?

hehehe... Ik heb even een gedachtenkronkel ;-)
Ik gebruik tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar de GForce voor wat delays en pitch en mijn Eventide staat stof te happen. Daarnaast heb ik GAS voor wat nieuwe dingen... ben er nog niet uit!

El Bastardo
25 november 2006, 01:38
hehehe... Ik heb even een gedachtenkronkel ;-)
Ik gebruik tegenwoordig eigenlijk alleen nog maar de GForce voor wat delays en pitch en mijn Eventide staat stof te happen. Daarnaast heb ik GAS voor wat nieuwe dingen... ben er nog niet uit!

nieuwe dingen?

Chiel
27 november 2006, 14:04
Garagebox ofzo? om al z'n gear kwijt te kunnen :D.