PDA

View Full Version : Gitaar...



Powerplay
22 november 2006, 13:12
http://www.feedback.nl/?id=55&b=RG1527RB

die gitaar heeft 7 snaren,... dus vroeg ik me af hoe dik of dun die 7e snaar dan is.. is die nog dunner dan de E snaar ???

en weet iemand wat titels van nummers die gespeelt zijn met een 7snarige gitaar??

alvast bedankt.

Mauser
22 november 2006, 13:13
Het is een extra snaar bovenaan, niet onderaan. Dikker dan de lage E snaar dus, en standaard in B

Carpe Diem
22 november 2006, 13:30
luister eens naar bands als korn en limp bizkit. die spelen over het algemeen altijd op 7-snaren.

The Underdog
22 november 2006, 13:33
luister eens naar bands als korn en limp bizkit. die spelen over het algemeen altijd op 7-snaren.
...en da's één van de redenen waarom het voor geen meter klinkt.

Squier4ever
22 november 2006, 13:36
Korn is imo übervet, ook al spelen ze op 7-snaren.. (en erger nog het zijn Ibanezzen)

tis voor mij een stukje jeugdsentiment, een van de eerste rockbands die ik hoorde.. die clip van freak on a leash :blast:




ik luister tegenwoordig veel meer eigk bijna alleen maar oude rock en britrock/pop

Mauser
22 november 2006, 13:59
Ik vind niks mis met 7 snarige gitaren, mits ook echt alle snaren gebruikt worden.

omni
22 november 2006, 14:17
zeven snaren! Dat is echt zo 1997. 8 snaren dan ben je pas een vent ;-)

http://img.photobucket.com/albums/v639/nielsvanommeren/sleipnerI3.jpg

Als ik jou was zou ik eerst beginnen met 6 en zien hoe ver je komt.

mAnoontje
22 november 2006, 17:32
De beste band met 7snarige gitaren is zonder meer Nevermore!

Herman
22 november 2006, 18:03
Muse wil live wel eens een 7snaar gebruiken. Maar ik geloof alleen bij het nummer "citizen Erased" oid. Wel Vet nummer trouwens.

Rude Perception
22 november 2006, 18:04
waarom noem je je topic nou 'gitaar....'?
Dat het hier over gitaren gaat weten we allemaal. Dit is het 'elektrische gitaren' subforum van een gitaarforum.

Waarom noem je je topic dan niet gewoon 'vraag over 7-snarige gitaren',of 'welke snaar extra bij 7-snarige?'?

Dan weet iedereen waar het over gaat. Stel je nou eens voor dat alle topics 'gitaar' zouden heten. Dan zou het een onoverzichtelijk kutforum worden. Verneuk het forum dus niet met dit soort topictitels. Sorry dat ik dit zo hard zeg, maar als je even in het forum hebt gelezen zie je ook dat er normaal wel titels met inhoud aan topics worden gegeven. En als je de search had gebruikt had je het ook geweten.

Anders Destium
22 november 2006, 18:06
...en da's één van de redenen waarom het voor geen meter klinkt.

Die bands zijn niet symptomatisch voor bands die met 7 snaren spelen, gelukkig maar :)

Ik zou zelf eerder kijken naar bands als Dream Theater, Nevermore, Hypocrisy, Carcass, Morbid Angel, At the gates.

Malle Eppie
22 november 2006, 18:17
Ik zou zelf eerder kijken naar bands als Dream Theater, Nevermore, Hypocrisy, Carcass, Morbid Angel, At the gates.

Ik kan me niet herinneren Carcass ooit op 7-strings te hebben zien spelen.

Maar luister anders eens naar Meshuggah, Hate Eternal of Strapping Young Lad voor het betere 7 snaar werk. Morbid Angel is natuurlaijk ook prima.