PDA

View Full Version : Advies gevraagd voor tweedehands gitaar



Mauser
22 november 2006, 11:01
Ik heb mijn Warlock kunnen verkopen voor 170 Euro, en nu wil ik daarvoor in de plaats een andere gitaar (want als er nu iets misgaat met m'n King V ben ik mooi de lul). Probleem: Ik wil niet een typisch beginnersgitaar, maar ik heb ook niet een al te groot budget. Het lijkt mij dus het beste om voor tweedehands te gaan kijken. Ik heb al een beetje op diverse sites rondgekeken, maar ben er nog nie helemaal uit.

- Ik wil er voornamlijk metal mee spelen, dus in ieder geval een humbucker bij de brug
- Ik wil een 'normaal' model (liefst superstrat achtig iets)
- Het liefst een lekker dunne hals
- Budget is 200 Euro, eventueel tot 250
- Brug maakt me niet veel uit, alleen het liefst geen vintage tremolo


Ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

almarvk
22 november 2006, 11:40
Haal je een Ibanez RG321 nieuw of tweedehands.

Mauser
22 november 2006, 11:50
Ibanez RG321 was ik al voor aan het kijken ja, maar tot nu toe (nieuw) alleen voor 300 tegengekomen. Misschien doe ik dat wel gewoon, maar ik wil eerst nog verder kijken. Tweedehands ben ik ze helaas nog niet tegengekomen

Lord Abortion
22 november 2006, 11:50
Met dat budget moet je wel een oude BC Rich NJ series superstrat kunnen vinden (Gunslinger of ST). Als je wat tijd hebt en op eBay rondkijkt vind je wel wat. Ze hebben steeds humbuckers aan de brug, zijn stratvormig, hebben een snelle hals, en de Japanse hebben ofwel Gotoh/Takeuchi Floyds ofwel een Kahler Flyer tremolo. In ieder geval kwaliteitsbruggen dus. Als jij ze niet koopt, doe ik het wel! :p

Mauser
22 november 2006, 12:03
Hey, dat klinkt zeer interessant! Ben nogal uitgekeken op BC Rich, maar een oude NJ is natuurlijk een ander verhaal :)


Om nog terug te komen op de RG321.. ik lees net in revieuws dat de pups redelijk weing output hebben. Is dit waar, of valt het allemaal wel mee?

Mauser
23 november 2006, 14:24
Is de Schecter Omen 6 (nieuw) niet wat?

almarvk
23 november 2006, 14:37
Prima spul! Maar moeilijk te krijgen in Nederland, dus dat kan lastig worden.

Mauser
23 november 2006, 15:13
Voor 243 bij Piet Joosten ;)

www.muziekhandeljoosten.nl

Ik twijfel nu dus toch een beetje tussen tweedehands en nieuw..

Qua nieuw heb ik in gedachte:

- Schecter Omen 6
- Ibanez RG321
- ESP LTD Viper-50

almarvk
23 november 2006, 15:17
Hmz, das nieuw. Alleen maar beter dat ze nu ook in NL te krijgen zijn :)

Ik zou, als ik jou was, ze gewoon uitproberen. Je hebt nu al je keuze beperkt tot 3 gitaren dus je moet ze nu maar gewoon gaan uitproberen. Ik denk niet dat ik, en ook anderen, je vanaf hier verder kunnen helpen...

Mauser
23 november 2006, 15:21
Ok, dat snap ik ;) Alleen proberen gaat beetje lastig worden, heb geen tijd/geld om al die winkels af te gaan (Heb OV, maar doordeweeks geen tijd vanwege stage :( )

Ik denk dat ik gewoon nog eens van alle 3 de reviews ga lezen en dan gewoon een keuze maak.

Edit: Dirk witte in Amsterdam had wel een Viper-50 hangen, en ook veel Ibanez, bedenk ik me net. dus die 2 zal ik daar wel kunnen proberen, hehe. Ik heb alweer wat te doen zaterdag :D