PDA

View Full Version : 5 way switch vraagje



glacius
21 november 2006, 23:26
ik heb helemaal geen ervaring met de 5 way switch van een strat ..

ik heb een nieuwe switch en moet deze in een gitaar zetten waarvan ik de oude wiring niet gezien heb omdat deze er simpelweg niet inzat ....

er staat op de switch onder elk pooltje een cijfertje in de volgende volgorde

1 2 3 0 0 1 2 3

en aan de behuizing een appart pooltje voor wat ik denk de aarde

hoe moet ik de 3 pickups aansluiten
het gaat ook een h-s-s config. welke pickup op welk pooltje ? dat is de vraag ..
graag alleen serieuze reacties ..

alvast bedankt

G.G.
21 november 2006, 23:46
1,2 en 3 is de "Hot" van elk element. 0 en 0 met elkaar verbinden en naar de output. De andere 1, 2 en 3 kun je met een draadje per element naar een toneknop verbinden.

G.G.
21 november 2006, 23:50
1 Brugpup
2 middenpup
3 neckpup
0 samen met andere 0 naar output
0 samen met andere 0 naar output
1 niets mee doen
2 tonepot middenelement
3 tonepot neckelement

Dan zit er aan de zijkant nog ergens een los lipje, daar hang je de aardedraad aan.

Dit is de normale stratsetup

En je hebt natuurlijk eventueel de mogelijkheid om het signaal van het brugelement eerst ff via een puspullpotmetertje naar contactpuntje 1 te brengen om de boel te splitten.

glacius
22 november 2006, 19:28
1 Brugpup
2 middenpup
3 neckpup
0 samen met andere 0 naar output
0 samen met andere 0 naar output
1 niets mee doen
2 tonepot middenelement
3 tonepot neckelement

Dan zit er aan de zijkant nog ergens een los lipje, daar hang je de aardedraad aan.

Dit is de normale stratsetup

En je hebt natuurlijk eventueel de mogelijkheid om het signaal van het brugelement eerst ff via een puspullpotmetertje naar contactpuntje 1 te brengen om de boel te splitten.

kijk hier heb ik wat aan , dank je ! ik ga btw geen gebruik maken van tonepot ..

Squier4ever
22 november 2006, 19:51
dan ist helemaal koekje
123 vast maken en 00 verbinden

glacius
22 november 2006, 20:14