PDA

View Full Version : Mijn setje



habberdoedas
21 november 2006, 22:55
http://img236.imageshack.us/my.php?image=afbeelding013lf3.jpg
http://img114.imageshack.us/my.php?image=afbeelding018xo0.jpg
Ha eindelijk een een paar foto's van mijn setje op het forum. Hier speel ik al een aantal jaar op en ik ben er dik tevreden mee.

dml
22 november 2006, 00:53
http://img236.imageshack.us/my.php?image=afbeelding013lf3.jpg
http://img114.imageshack.us/my.php?image=afbeelding018xo0.jpg
Ha eindelijk een een paar foto's van mijn setje op het forum. Hier speel ik al een aantal jaar op en ik ben er dik tevreden mee.

En daar gaat het om!! Mooi setje.

cappuccino
22 november 2006, 15:15
te gekke set.
bevalt jou die g-major ? (ik neem aan dat t een g-major is ?)
ik lees best veel negatieve berichten en ervaringen op dit forum......
zoals toonverlies, dynamiek kwijt raken, te digitaal klinken enz.
Hou istie i.c.m. je scheurgeluid ?

habberdoedas
22 november 2006, 19:21
De G-major bevalt mij prima. Ik heb hem zowel via de parallele fx send return op de Mesa formula preamp geprobeert alsmede in serie. Maar sommige puristen op dit forum vinden de G-major niks i.v.m. tone suck. Ik ben niet zo'n purist en voor mijn muziekstijl en bandje (rock/pop/blues/wave etc) is het een prima apparaat wat makkelijk te bedienen is.....en daar gaat het mij ook om. Keep it simple da's mijn credo.

mies-bvd
22 november 2006, 22:41
leuke set lijkt mij zo ! ook leuke cabinetjes !

qwertyuiop
22 november 2006, 23:03
na anderhalf jaar met een triaxis te hebben gespeeld, heb ik vanavond toch maar weer een Formula gekocht. heb nu dus exact hetzelfde setje weer als jij (heb voor de triaxis 2 a 3 jaar op zo'n setje gespeeld)
Ik ben nu weer helemaal blij met m'n geluid! beetje netjes, maar o-zo sweet....!!

ik ga er alleen nog wat pedaaltjes aan toevoegen omdat ik graag meerdere keuzes wil hebben qua overdrive. maar dat komt later.
ben voor nu weer helemaal happy!

habberdoedas
23 november 2006, 14:43
Als ik op mijn Fender Strat speel gebruik ik er soms een Ibanez Tubescramer bij om het een beetje aan te dikken. Maar Als ik mijn Les Paul of Explorer gebruik dan heb ik genoeg overdrive uit de Formula Preamp. Maar welke overdrive(s) of distortion(s) wil jij er bij gaan gebruiken Qwertyuiop?

qwertyuiop
23 november 2006, 16:40
in ieder geval met een vox distortion/booster, een oud pedaaltje wat niet meer in productie is. (dacht ik tenminste) het heeft een beetje een tubescreamer-sound. dit gebruik ik dan voor de solo's.

en verder heb ik nog een Rat liggen, die wel goed is voor de wat meer heftige scheursound.
in de toekomst wil ik graag nog een uni-vibe erbij en wellicht een big-muff.

toen ik 2 jaar terug nog met de formula speelde, gebruikte ik dezelfde pedaaltjes en dat beviel me erg goed! ik heb inmiddels vanmiddag weer even gespeeld met die 2 pedaaltjes over de formula, en LEKKER!! mijn oude soundje weer terug! geweldig.

ik ga het inbouwen in het rack met een grx4-looper van axess.

qwertyuiop
23 november 2006, 16:44
hebben jullie trouwens een idee of de formula helemaal te schakelen is met 1 kabeltje vanuit de g-major? ik had voorheen alleen de 3 channelswitches met een kabeltje waardoor ik kon switchen, maar bestaat er ook een kabeltje waarmee je de 3 kanalen EN de eq kunt switchen via midi?

habberdoedas
24 november 2006, 22:19
De G-major relayswitch schakeld volgens mij maar 2 kanalen. 0 = Clean, 1 is lead one en 2 is lead two. (Op de Formula dan met Y spitkabel) Maar nou heb ik dacht ik op de site van TC Electronics bij FAQ wel eens iets gelezen dat het ook anders kan. Check hun site ff wat er worden talloze vragen beantwoord en die van jou zal er denk ik ook tussen zitten. Suc6 ermee en ik lees het wel als het gelukt is

boss
24 november 2006, 22:30
hebben jullie trouwens een idee of de formula helemaal te schakelen is met 1 kabeltje vanuit de g-major? ik had voorheen alleen de 3 channelswitches met een kabeltje waardoor ik kon switchen, maar bestaat er ook een kabeltje waarmee je de 3 kanalen EN de eq kunt switchen via midi?Zoals habberdoedas ook al aangeeft, op de site van TC kan je hierover veel info vinden.
Voor jouw specifieke geval, kijk eens hier:
http://tcsupport.custhelp.com/cgi-bin/tcsupport.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=1766&p_created=1129539134&p_sid=qrzHAuni&p_accessibility=0&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX 3Jvd19jbnQ9MSZwX3Byb2RzPTEsMTEmcF9jYXRzPTAmcF9wdj0 yLjExJnBfY3Y9JnBfc2VhcmNoX3R5cGU9YW5zd2Vycy5zZWFyY 2hfbmwmcF9zY2ZfYWNjZXNzX2xldmVsX2lkPX51c2VyX2FjY2V zc34mcF9wYWdlPTEmcF9zZWFyY2hfdGV4dD1mb3JtdWxh&p_li=&p_topview=1

cappuccino
25 november 2006, 18:40
okee. Ik heb ook mesa boogie voor en eindtrap, en denk erover om een
g-major aan te schaffen en in de fxloop te doen. Het lijkt me vervolgens wel een aardig idee om bijv. een line6 DM4 ervoor te zetten. Distortion in
ruime keuze dus....
Wat vinden jullie van de dm4 als scheurpedaal.?
Schakel je de g-major met een heel floorboard of met een g-minor ofzo ?

habberdoedas
25 november 2006, 20:38
Met de G-Minor kan je schakelen. Of een midiboard gebruiken. Boss FC50 Roland FC 200, Yamaha, Nobels, etc etc.

Nocki
26 november 2006, 08:35
Geweldig! gefeliciteerd hooer. ook ik heb deze set zo gehad.. mn eerste echte rack was dat toen... leuk geluid kwam eruit!

veel succes

Kaboemba
26 november 2006, 19:17
Mooi setje hoor compact en goed, ik heb tegenwoordig ook een nieuw 19 inch setje.

H&K access preamp
H&K VS250 buizen eindtrap (speciaal voor de access)
Alesis quadraverb plus
twee 1 x 12 H&K speakers (vintage 30)
En sinds vandaag (althans morgen haal ik hem op) een Lexicon MPX1
Floorboard Lexicon MPX R1
Tuner Korg DTR1000

Helaas geen foto's, ik wil een speciaal rek laten maken als het zo ver is komen de foto's

habberdoedas
27 november 2006, 13:46
Ja Nocki dat weet ik nog wel dat jij ook zo'n zelfde setup had. Maar jij had toen geloof ik Mesa Thiele cabs?? Heb ik destijds ook nog ff geprobeert maar dat vond ik niet mijn sound, te zompig. Speel hier nu al jaren op en ik ben er zeer tevreden en dat de G-major nou zoveel toon vreet. Kan aan mij liggen hoor (ben niet zo'n purist) dat vind ik best wel meevallen. Heb het op diverse manieren aangesloten serieel/parallel op de Formula en via een klein mixertje maar nu heb ik het gewoon weer serieel aangesloten. Gitaar, peramp, G-major eindversterker. En dit bevalt me goed zo, 'tis maar net wat je wilt en deze setup werkt voor mij het beste. Maar wat was nou precies de reden dat jij alles weg deed en verder ging met een mesa Mark IV, TC G-force, Triaxes en nu dan een Roadking? En heb je nu je sound gevonden of ben je nog steeds op zoek?

Nocki
27 november 2006, 14:05
hoi,

Ik hoorde zelf pas de tonesuck bij de g-major toen ik van den hull signaal en speaker kabels ging gebruiken. daarvoor had ik het nooit gehoord.
als backup amp heb ik ipv mn rack toen een mark IV gekocht en die klonk stukken beter dan de formula voor mij. dus heb ik delen van het rack opgeruimd en ben ik verder gegaan met de mark IV. later wel van alles gehad maar de mark IV is eigenlijk altijd gebleven. misschien ga ik daar ooit nog weleens naar terug hoor :-)

de reden dat ik toch bleef zoeken na de formula en de gmajor was omdat ik graag een high gain sound naar mn zin wou en dat steedsniet kon vinden. en de tonesuck bleef ook steeds meespelen vandaar dat ik bleef zoeken.

FNaRK
27 november 2006, 17:48
Mooi setje hoor compact en goed, ik heb tegenwoordig ook een nieuw 19 inch setje.


je bent en blijft een draaikont ..... ik denk dat we je maar Nocki 2 gaan noemen ...

Oh ja .... ik ga ook over op een "echt" rack ... morgen een 8 HE kopen, meteen door om een racklade op te halen ...

en nou de vulling nog :D

AART
27 november 2006, 20:36
je bent en blijft een draaikont ..... ik denk dat we je maar Nocki 2 gaan noemen ...

Oh ja .... ik ga ook over op een "echt" rack ... morgen een 8 HE kopen, meteen door om een racklade op te halen ...

en nou de vulling nog :D


Je weet toch dat echte mannen op 12he spelen mario? :blast:

Kaboemba
28 november 2006, 19:29
je bent en blijft een draaikont ..... ik denk dat we je maar Nocki 2 gaan noemen ...

Oh ja .... ik ga ook over op een "echt" rack ... morgen een 8 HE kopen, meteen door om een racklade op te halen ...

en nou de vulling nog :D

Neuh ik kom alleen steeds beter spul tegen.
Btw die verrijdbare rekken staan volop op marktplaats, voor weinig.

Neals
30 november 2006, 10:24
De Formula pre heb ik ook, echter door een Peavey Classic 60 (MONO). Het setje brengt een leuk geluid voort, maar toch vind ik het stiekem wel tijd worden voor een andere speakerkast. Zeker omdat ik voor een leuke prijs aan dit setje ben gekomen staat deze er nog, maar moet zeggen dat het meer een veredelde rack-mount amp is dan dat ik een die-hard rackgebruiker ben met Midi en dergelijke poespas.

Heb aan een G-Major zitten denken, maar het hele idee met MIDI spreekt me niet zo heel erg aan, ik geef liever de voorkeur aan een een pedalboard op de vloer.

Zou me niks verbazen dat ik na een speakerkast change wel weer terug ga naar pedalen + een head.