PDA

View Full Version : Epiphone Zephyr Blues Deluxe



coony
21 november 2006, 22:37
Hallo!

Ik vraag me af wat jullie van de Zephyr Blues Deluxe vinden, een hollowbody jazzer met 3 P90's. Goed, nie goed, betere en/of goedkopere alternatieven van andere merken? Ik weet er eentje staan 2dehands in zeer goede staat, vraagprijs €500...

Groeten,
Koen

frekie
22 november 2006, 11:38
500 is de normale vraagprijs, geen gillend koopje maar ook niet teveel. Ik heb wel eens kort op zo'n ding gespeeld, lang niet slecht. Dikke archtops met P90s zijn er gewoon niet veel, Epi heeft nog de ES-295 (Scotty Moore) kopie. Ik heb net een paar dogear P90s op een RW RE450 gehad, een humbucker gitaar dus, ik zou zeggen "do not try this at home" :noob:
Lekker voor jazz/blues/rockabilly. Ik dacht dat John Lee Hooker op het eind van zijn leven met zo'n Epi werd gesignaleerd.

coony
22 november 2006, 14:40
Ok, 'klinkt' goed!
Bedankt voor je reactie.

Koen

Eko
23 november 2006, 09:08
Coony,
Ik heb er laatst op gespeeld bij Big One in Zwolle. Voor z`n geld niet slecht.Netjes afgewerkt, alleen was een van de elementen scheef gemonteerd wat ik echt slordig vond. Bespeelbaarheid is zonder meer goed en de klank is warm te noemen. De P 90`s geven een geluid wat zich, surprise surprise, uitstekend leent voor blues.
Combinatie met een LAB versterker zou 100% teveredenheid moeten geven.

coony
23 november 2006, 17:39
Coony,
Ik heb er laatst op gespeeld bij Big One in Zwolle. Voor z`n geld niet slecht.Netjes afgewerkt, alleen was een van de elementen scheef gemonteerd wat ik echt slordig vond. Bespeelbaarheid is zonder meer goed en de klank is warm te noemen. De P 90`s geven een geluid wat zich, surprise surprise, uitstekend leent voor blues.
Combinatie met een LAB versterker zou 100% teveredenheid moeten geven.

Bedankt voor je reactie! Waarom een LAB versterker?

Nee, ik vind niet echt iets vergelijkbaars van een andere fabrikant, dus het zal deze wel worden denk ik. Eerst nog een paar zaken kwijtgeraken (ZIE ONDER!).

Groeten,
Koen