PDA

View Full Version : Beginnersgitaar voor mijn zoon



koopen
21 november 2006, 21:58
Beste lezers,
Ik ben op zoek naar een leuke betaalbare gitaar voor mijn zoon voor Sinterklaas. Hij oefent al wat jaar op een akoestische gitaar en wil nu een electrische gitaar. Wat is een betaalbare gitaar tot 200 euro (tweedehands mag ook). En waar moet ik op letten.
Dank voor de moeite om te antwoorden.
Groet,
Norbert

STW
21 november 2006, 21:59
in het topic helemaal bovenaan staan vast een hoop antwoorden op je vragen

bat
21 november 2006, 22:00
Allereerst zou je eens dit topic door kunnen lezen: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=57658

persoonlijk blijf ik gecharmeerd van Squiers. Kun je niet echt mis mee gaan, qua beginnergitaar.

The Underdog
21 november 2006, 22:55
Volcano rock-a-teer :blast:

cardinal
21 november 2006, 22:58
london city tele, een dean, squire

Spitfire
21 november 2006, 23:05
maar daar moet zeker een versterker bijkomen?

Squier4ever
22 november 2006, 00:39
Volcano rock-a-teer

zo'n kutmerk moet je vooral niet kopen voor je zoon!! dan istie het zo weer zat.
een london city is eigenlijk altijd wel goed....

G.G.
22 november 2006, 00:47
zo'n kutmerk moet je vooral niet kopen voor je zoon!! dan istie het zo weer zat.
een london city is eigenlijk altijd wel goed....

Inderdaad, wegblijven van die vulcano!!!,

kijk in het eerder genoemde onderwerp voor heel veel suggesties.

Een squier strat is altijd goed om op te beginnen, omdat die gemakkelijk aan te passen is in de toekomst met betere hardware.

Kijk ook eens naar Dean, die hebben voor €100 een mooie les paul achtige gitaar. Super eenvoudig, maar wel goed.

Norbert, ik weet niet of je zelf een beetje thuis bent in het gitaren gebeuren, maar wat voor muziek luistert, speelt je zoontje graag (met name van belang bij de elementen in de gitaar)?

X-Rated
22 november 2006, 01:02
Ik heb nog nooit op een Dean gespeeld maar ze zien er in eerste instantie al gewoon erg sexy uit.

Is het trouwens 200 eury voor een gitaar én een versterker of alleen de gitaar? Ik kan me namelijk niet indenken dat een mooie axe zonder scheurbak leuk spelen is...

mdb
22 november 2006, 12:19
Hey koopen,
Ik heb een beginnerssetje te koop, zie signature! Inclusief versterker kabel EN EEN GITAAR!
PM/Mailen mag.

Squier4ever
22 november 2006, 12:37
dat is idd een leuk beginnersgitaartje waar je ook bijna niet mee de fout in kunt gaan!

Timotio
22 november 2006, 12:39
Squier standard strat, gebruik ik zelf ook, speelt heerlijk!

(staat trouwens ook op 1 van de laatste pagina's van het andere topic. Die rooie met zwarte slagplaat)


Edit: zie nu 200 euro staan. ik geloof dat de standard rond de 240 lag, er is wel de squier affinity, die is onder de 200. Zijn geloof ik ook nog leuke squier telecasters onder 200 euro?

GunMetalBlue
22 november 2006, 12:43
Beste lezers,
Ik ben op zoek naar een leuke betaalbare gitaar voor mijn zoon voor Sinterklaas. Hij oefent al wat jaar op een akoestische gitaar en wil nu een electrische gitaar. Wat is een betaalbare gitaar tot 200 euro (tweedehands mag ook). En waar moet ik op letten.
Dank voor de moeite om te antwoorden.
Groet,
Norbert


He wat lief... :cheerup:


ik zou als tips geven: ibanez en yamaha, doe maar yamaha als je niet wilt dat-ie zo'n rockend type wordt :)

The Underdog
22 november 2006, 13:31
zo'n kutmerk moet je vooral niet kopen voor je zoon!! dan istie het zo weer zat.
een london city is eigenlijk altijd wel goed....
Kutmerk???? Ik heb onlangs zo'n gitaartje gekocht, puur voor de fun. Was veel beter dan de squiers, richwoods, staggs (vanzelfsprekend) en een washburn in de prijsklasse toto € 250. En de gitaar had zelfs een heel lage actie zonder fretbuzz!

Rockmo(ther)
22 november 2006, 13:38
Hoi Norbert,

Welkom hier.. Goed idee om hier navraag te doen.


Beste Monique,

Hartelijk dank voor je supersnelle antwoord. Daar heb ik wat aan. Je antwoord
is erg jammer voor mij. Als je iets lager had gezeten had ik hem wel willen
kopen. Ik koop dan liever een andere gitaar. Als je je bedenkt dan hoor ik het
graag. Dan zeg ik mijn andere biedingen af en kom hem zo snel mogelijk halen
indien hij goed is. Anders heel veel gitaarplezier. Bijgevoegd een van de sites
waar hij nieuw voor 199 te koop is:

http://www.feedback.nl/?id=26&a=9&pag=9

Ik hoor graag nog je definitieve antwoord ;-)

Ciao,
Norbert

Je zat iig al in de juiste richting voor een gitaar.
Zo heb ik ook mijn gitaar gevonden.
Kijk idd even in de FAQ of bij topic "gitaren onder de 250 Euro".
Het ligt er ook aan wat voor een muzieksmaak/stijl je zoon wil spelen (of van houdt).
Succes!

Squier4ever
22 november 2006, 13:39
sorry maar alles wat ik van volcano gezien en gespeeld heb was imo de grootste baggerzooi die er is... mijn london city tele en zelfs mijn squier spelen die kutdingen volledig de deur uit....

staat bij mij in de categorie STAGG/BRANDHOUT

ijzerbroot1
22 november 2006, 14:01
Ik heb hier -goh wat toevallig- nog een Richwood strat staan, die mag weg voor een leuke prijs. Typische beginnersgitaar. Ik heb wel de topkam vervangen voor eentje van been, gotoh tuners erop en graphtech snaargeleider. En fatsoenlijk afgesteld want recht uit de doos is het een drama. Je moet er niet mee op een podium gaan staan maar voor een beginner beter dan die bagger die ze bij de kijkshop of ach- en weekamp verkopen. Of je gaat kijken of je 'em ergens nieuw op de kop kunt tikken, dat moet ook wel lukken.

levi
22 november 2006, 15:44
Een dean evo xm die heb ik te koop staan je kan contact met me op nemen via me hotmail. Of prive berichten dan moet je denk even naar me public profiel staan daar staat me email adres.
En als je niet weet hoe je naar me public profiel gaat moet je even hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/member.php?userid=11191) drukken dan kom je er zo.

Het is zo'n lespaul achtige dean waar ze het over hadden.

Hij staat ook op marktplaats maar ik kan de link niet kopiëren.

De prijs moet je maar even vragen.

(sorry voor het reclamen maken maar ik probeer hem alleen maar te helpen)

met vriendelijke groet levi ;)

levi
22 november 2006, 15:48
london city tele, een dean, squire
met een london city zit je al gelijk aan de 200 euro

Rockmo(ther)
23 november 2006, 08:12
Nog even iets anders:
Heb je er al over nagedacht (mss overbodige opmerking, maar goed..) dat je ook een versterker nodig hebt?
Zo niet, mss handig om dat ook mee te nemen in je vraag/berekeningen.
;)

koopen
26 november 2006, 21:51
Beste forumleden,
Hartelijk dank voor jullie reacties. Heb vandaag bijna een gloednieuwe Ibanez GRG 170 DX gekocht. voor 100. Nu nog een versterker. Nog tips? Ik ga zo weer even een bericht posten.
Dank!
Ciao.
Norbert

Slevin
26 november 2006, 22:03
Dure sinterklaas vandaag de dag ? :nervous: Mooie cadeau wel !

lampz
26 november 2006, 22:07
Het merk Vintage is goed werk!

mdb
26 november 2006, 22:13
Heb nog een ampje te koop staan als je geintresseerd bent laat maar weten... (zie sig).

koopen
27 november 2006, 21:46
Is dat wat?

marter544
27 november 2006, 22:16
Niet echt... Kijk liever naar een Roland Cube 15, of Vox DA15 (met de vox heb ik geen ervaring btw).

Timotio
27 november 2006, 22:49
Niet echt... Kijk liever naar een Roland Cube 15, of Vox DA15 (met de vox heb ik geen ervaring btw).

Roland cube 15 kan ik iig aanraden :) erg lekker versterkertje.

clean kanaal, overdrive, distortion, meta, en metal stack + gainknop en equalizer met bass/mid/treble. Je kunt er alles mee spelen en erop afstellen. Daarnaast ook nog een aux ingang voor je cd/mp3 speler en een uitgang voor recording of hoofdtelefoon.

zo wel weer genoeg reclame gemaakt :strat:

TRC
28 november 2006, 10:48
Cube of een vox valvetronic (ofzo)
zijn idd erg lekkere versterkertjes!
Ik heb ook nog een peavey envoy te koop staan maar daar zitten alleen maar distortions op dus die kan ik niet aanraden, dan heb je zo spijt dat je 'm gekocht hebt ;) :D :D