PDA

View Full Version : Zit momenteel in een dubio met m'n Digitech GNX4



Eron
21 november 2006, 22:04
Helaas twijfel ik de laatste tijd nogal sterk of ik m'n (in de zomer aangeschafte) Digitech GNX4 wel moet houden of dat ik beter inplaats hiervoor andere spullen kan aanschaffen. Ben namelijk niet zo heel tevreden over de distortion-sounds van deze GNX4; ze klinken wat ingeblikt oid.....
Zo zat ik te denken om inplaats van deze GNX4 in ieder geval een Peavey Bandit 112 versterker te gaan aanschaffen (nu speel ik nog via de pc-boxen). En daarnaast zou ik ook wel graag een Boss OD-20 Drive-Zone willen gaan aanschaffen.
Alleen zou ik daarbij nog wel een wahwah-pedaal willen.
Ik twijfel echter tussen alleen een pedaal of een 'goedkope' multi-effect met pedaal.
Daarbij zat ik ondermeer te denken aan een Korg AX, zodat ik naast een wah-pedaal ook nog beschik over wat leuke extra effecten (het liefst clean, synth-achtig, spacey etc).
Is een multi-effect echter te combineren met een Boss OD-20 of krijg je dan een overlap van gitaareffecten etc? En zou dit eventueel te verhelpen kunnen zijn?
En weet iemand verder nog een multi-effect waar veel synth-achtige, spacey- en cleane- sounds mee gemaakt kunnen worden?
Ben wat dit betreft eigenlijk alleen maar bekend met Boss, Korg en Digitech.
Voor distortion sounds zou ik immers de Boss OD-20 al kunnen gebruiken.
Ben zeer benieuwd, maar weet het nog even niet zo goed... :???:

ponq
22 november 2006, 13:00
Ej, speel je alleen met de standard patches? Check anders de patches van Guitar3456 van het digitech forum. Die distortions/amp models zijn erg vet.

Verder is het heel belangrijk over de juiste versterker te spelen. PC Boxjes zullen nooit echt een vet geluid geven.

Ik heb een gnx4 gehad en verkocht. Resell waarde ligt niet hoog (~300 euro), en gezien de mogelijkheden van de gnx4 zou ik m, achteraf bezien, willen houden. Al was het alleen al voor de opname mogelijkheden en freaky fx. Ik zou m niet meer nieuw kopen...dat niet.

De gnx4 kan enorm veel. Tis eigenlijk geen goed apparaat om als eerste fx-unit te hebben. Ik ben overgestapt op losse fx over een Vox ac30. Prima sound en heel veel geleerd over fx door gewoon vaak effectjes te kopen en verkopen. Met de kennis en ervaring die ik nu heb zou ik veel meer uit de gnx4 kunnen halen.

Eron
22 november 2006, 16:35
Ej, speel je alleen met de standard patches? Check anders de patches van Guitar3456 van het digitech forum. Die distortions/amp models zijn erg vet.


Moet helaas wel eerlijk toegeven dat ik voornamelijk met die standard-patches heb gespeeld... Zal er binnenkort eens even wat andere patches inzetten en zelf ook nog wat gaan programmeren.




Verder is het heel belangrijk over de juiste versterker te spelen. PC Boxjes zullen nooit echt een vet geluid geven.


Zit er sowieso aan te denken om een Peavey Bandit 112 te gaan aanschaffen, maar het geld is even een probleem.
Zit net midden in een verhuizing en heb hier vele spullen voor moeten aanschaffen.
Dus of die Peavey er nog bij kan is een groot vraagteken....
Dan zou ik dus eerst die GNX4 moeten gaan verkopen voor een goede prijs en inplaats hiervan een Boss OD20 en een wahpedaal (of wellicht toch een goedkopere multi-effect met pedaal) gaan nemen.
Maar als ik jouw verhaal zo lees, Ponq, dan begin ik er wel erg aan te twijfelen of ik m'n GNX4 wel moeten wegdoen..... :???:

ponq
22 november 2006, 18:28
Ken je dit forum?
http://www.guitarworkstation.com/forum/ Een schat aan informatie over de gnx-family. Heel veel vragen over afstellen en de juiste versterker etc worden daar beantwoord.

Op de Soundcommunity kan je zeer veel patches downloaden:

http://www.digitech.com/soundcomm/guitar_list_patches.asp?productid=199

Een leuk voorbeeld van allerlei distortion sounds van G3456 treft je aan in deze clip:

http://www.digitech.com/soundcomm/guitar_view_music.asp?productid=199&music_id=1453

Er zijn er nog veel meer, maar zoek maar eens in de patches op G3456. Hij is later de patches op een cd gaan zetten waarvoor je moet betalen. Absoluut het geld waard als je veel diverse amps (en distortions) wil, maar voor die cd er was heeft hij er ook al een aantal geupload. Zeker aan raders!

Gnx4 is vet, niet te snel opgeven. Als je twijfelt, niet verkopen :P

Ja, ik heb m wel verkocht... had ik niet moeten doen....