PDA

View Full Version : Wat is de minst beroerde echte low budget versterker?



hanzeman
21 november 2006, 19:56
Ik zoek een klein ampje om in de huiskamer te zetten en af en toe via mijn Korg Ampworks over te spelen.

De versterker hoeft dus absoluut geen effecten of meerdere kanalen te hebben, gewoon een zo simpel mogelijk huiskamer-oefen versterkertje.

Ik wil er ook zo min mogelijk aan uitgeven.

Wat is de minst beroerd klinkende low-low-budget versterker?

Eventueel 2e hands via Marktplaats ofzo.

Tips iemand?

Rude Perception
21 november 2006, 20:00
Epiphone valve junior. 1 knop, kan je met dat korgdingetje van je de rest doen.
De epiphone kan je op een iets hoger volume (of met een cleanboost) ook heerlijk op stang jagen.

hanzeman
21 november 2006, 20:03
Ruisen die Epi's niet enorm?

Is zo'n piepklein HiWatt ampje (8 inch speakertje) niet wat(t)?

stumpy
21 november 2006, 20:36
Ruisen die Epi's niet enorm?

Is zo'n piepklein HiWatt ampje (8 inch speakertje) niet wat(t)?

De nieuwe versie van de combo en de head niet.

De HiWatt ken ik niet.

interessander
21 november 2006, 20:43
De Hiwatt zal sowieso geen lowbudget versterker zijn.

hanzeman
21 november 2006, 20:57
Bij feedback kost ie nog geen 100 euro geloof ik.

guitardude
21 november 2006, 22:25
De Hiwatt zal sowieso geen lowbudget versterker zijn.
Hiwatt maakt ook goedkope oefenversterkertjes. :)
Maar wat is je budget precies?

hanzeman
22 november 2006, 00:08
Wilde eigenlijk onder de 100 blijven.
Dus Orange CR10 (70 euro ofzo...), de Vox Da5, HiWatt G15 (89 euro), Cube 15, marshall MG15 en wat dies meer zij...

MarkS
22 november 2006, 08:39
Ik zou toch echt een paar tientjes bijleggen en voor de Epi gaan.

heavy-metal-thunder
22 november 2006, 08:43
ik heb de vox vt30 valvetronix. Oké, boven de 100, maar man, dit klinkt toch echt wel zééér aangenaam.

DREAMMACHINE
22 november 2006, 08:47
ik zou idd ff sparen voor of een cube15, maar aangezien je al wat multi fx hebt, lijkt me de epi valve jr. combo ideaal voor je!

saparua1
22 november 2006, 08:52
ik zou idd ff sparen voor of een cube15, maar aangezien je al wat multi fx hebt, lijkt me de epi valve jr. combo ideaal voor je!

Ik speel in de huiskamer op een Orange Crush 10. Echt een leuk ding. Als je besluit om er 1 te kopen, moet je hem eens op een 4x12 aansluiten. Je weet niet wat je hoort!!!! Echt waar, en dat voor 69 euro!

Lees de recensies op Harmony Central maar........!

heavy-metal-thunder
22 november 2006, 09:03
ik zou idd ff sparen voor of een cube15, maar aangezien je al wat multi fx hebt, lijkt me de epi valve jr. combo ideaal voor je!

een cube 30 mag niet naast een vox vt30 staan. Ik weet niet of dit ook geldt voor de 15W

BLOK182
22 november 2006, 09:04
Ik heb die Orange Crush 10 ook getest in een zoektocht naar een leuk <100 euro ampje. Ik vond em echt waardeloos, de Orange Crush 30 (179 euro) is echt een grote slag beter. De Cube 15 is best leuk voor het geld, overdrive beetje blikkerig maar die heb je toch niet nodig. Misschien is het slim om toch tweedehands te kopen? Kat in de zak heb je niet zo snel (zo'n ding doet het immers, of hij doet het niet:p), en op die manier heb je voor 100 euro net een slagje grotere amp. Vooral de maat / kwaliteit vd speaker is belangrijk, daarmee staan of vallen die dingetjes vaak. Als je nieuw wilt kopen, zou ik echter voor de Epiphone gaan, voor 3 tientjes meer.

DREAMMACHINE
22 november 2006, 09:06
heb zelf ook een cr10 van orange, bevalt met prima maar komt idd echt niet van m'n slaapkamer af.....

mesadude
22 november 2006, 09:18
geef mij voor die 100€ dan toch ook mr die epi..
da's dan ook ineens de enige tube-amp in't rijtje..
klinkt imo zeer lekker.

heavy-metal-thunder
22 november 2006, 09:48
Ik heb de epi nog niet gehoord, dus ik kan hierover niet oordelen.
Maar ik heb ooit een Fender vibrochamp gehad. Ook helemaal lampen, ptp handwired, vintage, erg gezocht, blablabla... maar sorry hoor, die champ kon niet wat de vox vt30 kan. En dan bedoel ik niet naar aantal kanalen, fx, verschillende amps... maar gewoon soundmatig. Ik geef direct mee, dat het 8 inch speakertje echt wel de beperkende factor was in de champ. Heb dit ooit op een 2*12 en 4*12 gehoord en dat was een sound-orgasme.

BLOK182
22 november 2006, 09:51
Zelf vond ik die 15-watt digivox (avdt15 ofzo, vergeet de naam steeds:p) echt gaaf. Niet goedkoop (199 euri), maar wel echt te gek voor wat ie kan, de feel, de sound. Samen met de Orange Crush 30 kwam ie deruit als prettigste thuisamp-voor-weinig. Let op: Epi Valve JR nog niet getest!

hanzeman
22 november 2006, 15:44
Ben vandaag wezen testen bij de gitaarboer.

de twee uitersten:

De Orange Cr15. Clean niet om aan te horen. Wat een kartonnen geluid. Echt levenloos. Maar wel mooi om te zien. Dat dan weer wel...


Beste geluid, met name Clean:

De Marshall MG15

Er zit een knopje op, weet even niet hoe het heet, maar ingedrukt geeft hij de amp een heel mooi, bijna buizen achtig clean geluid. Oversturen doe ik met mijn Korg Ampworks of Boss Distortion, het gaat mij met name om clean en dat was echt heel goed op de Marshall. Kost 110 euro, dus prima lijkt me.

hanzeman
23 november 2006, 11:58
Maarreh, heeft iemand hier de MG15 eigenlijk zelf?

hanzeman
25 november 2006, 16:33
Het is dus de Marshall MG-15CDR geworden. Klinkt prima, en met de upgrade speaker die ik erin ga zetten zal hij nog beter zijn. Er komt een Celestion Super 8 in. Dan is hij voor een huiskamerampje goed genoeg.

Kim Wilson
25 november 2006, 16:38
De Epi Valve Jr heeft als nadeel dat je met de combo een 8" speakertje hebt. Dat is echt een beperking, maar dat is in alle amps met een dergelijke speaker. Zet je er een 1x12 cab onder, is de Valve Jr head echt een heel goeie amp. Nadeel is dan dat ie weer duurder wordt.

Fumi SG
25 november 2006, 17:45
Maarreh, heeft iemand hier de MG15 eigenlijk zelf?

Ik heb er hier nog ergens een staan. Inderdaad een leuk oefenampje met een lekkere clean, overstuurd is wat minder maar is zeker goed te doen als oefenamp hoor!

hanzeman
26 november 2006, 11:41
Ik heb mijn MG-15CDR(everb) net even opengemaakt aan de achterkant, en wat mij verbaasde was dat er geen verenbak onderin lag. Het is een modelletje met reverb, ik dacht springreverb, maar dus geen gebruikelijke bak op de bodem. Zou die dan in het chassis zitten? Is daar nog ruimte voor?

d'oh
26 november 2006, 12:06
De Epi Valve Jr heeft als nadeel dat je met de combo een 8" speakertje hebt. Dat is echt een beperking, maar dat is in alle amps met een dergelijke speaker. Zet je er een 1x12 cab onder, is de Valve Jr head echt een heel goeie amp. Nadeel is dan dat ie weer duurder wordt.

ligt er natuurlijk aan wat je er mee wil, als je voor thuis gaat oefenen dan, heb je geen 12'' speaker nodig, wil je hem in je band gebruiken, dan is het wat anders, als je drummer een beetje kan slaan ben ik bang dat je dan sowieso te weinig kracht eruit haalt, maar ik neem aan dat jij daar ervaring mee hebt?
Blijft hij een beetje overeind in je band?
btw: leuke tracks op jullie site

FruscianteFan
26 november 2006, 12:41
Vox Pathfinder 15(R)

Erg lekkere oefenversterker :) (en je hebt geen hoog volume of effecten nodig om er een overdrive uit te halen :p)

joesman
26 november 2006, 15:40
Vox Pathfinder 15(R)

Erg lekkere oefenversterker :) (en je hebt geen hoog volume of effecten nodig om er een overdrive uit te halen :p)

+1 voor de pathfinder, ik heb hem pas naast een valve jr gezet en vond de vox warmer van klank, met een zeer mooi clean, alleen de crunch is iets minder maar hij werkt perfect samen met pedaaltjes dus das geen enkel probleem

Kim Wilson
27 november 2006, 08:31
ligt er natuurlijk aan wat je er mee wil, als je voor thuis gaat oefenen dan, heb je geen 12'' speaker nodig, wil je hem in je band gebruiken, dan is het wat anders, als je drummer een beetje kan slaan ben ik bang dat je dan sowieso te weinig kracht eruit haalt, maar ik neem aan dat jij daar ervaring mee hebt?
Blijft hij een beetje overeind in je band?
btw: leuke tracks op jullie site
Ik heb hem gisteren live in actie gehad, en ik moet eerlijk bekennen dat de Epi met een 2x12 cab (G12H) niet mee kan komen in een live situatie. Daarvoor heb je echt te weinig vermogen. Het klinkt gewoon niet dik, i.t.t. in de oefenruimte. Het is toch een erg groot verschil tussen oefenruimte en podium. Maar als thuis- en oefenamp is het wel een aardig ding. Maar ik ben er toch wel een beetje op terug gekomen, het is toch niet zo fantastisch als ik wel dacht. Mooi genoeg, maar niet luid genoeg.

BTW, thnx voor je compliment. :)