PDA

View Full Version : Boss GE-7



BLOK182
16 december 2002, 21:37
Ik zat eraan te denken voor kerst een Boss ge-7 te vragen, om mijn scheurkanaal nog een beetje lomper te maken, zodat het wat meer richting recto neigt. Dit was trouwens ook een tip van Mesa/Boogie zelf. Ik heb ff rondgekeken, en kwam op die boss terecht. Ik heb wat geluidssampels van iemand gekregen, best aardig, maarre, wie van jullie heeft um of heeft er ervaringen mee?

Robbert
17 december 2002, 00:46
Wel een geinig dingetje. Heb er zelf twee, een Ibanez GE9 en een GE601. Hebben allemaal dezelfde banden, dus verschil zit er niet in.

Momenteel heb ik niet genoeg adapters over, zodat ik hem niet kan gebruiken. Maar als binnenkort mijn pedalenkoffer klaar is, dan sluit ik hem aan.

Je kan er dus leuk frequencies mee filteren. Dus net iets meer hoog door je pedalen heen sturen, of door je versterker. Weet niet of het een must is, maar handig zeker wel.

Mocht je interesse hebben in een 2e handse: als ik hem niet verkocht krijg op Ebay, kan je hem overnemen voor 55 Euro's. :grin:

Dirk_Hendrik
17 december 2002, 08:44
Robbert,

Ik zou em maar marktplaatsen. Je ad op e-bay.nl zal geen zoden aan de dijk zetten daar het een typisch nederlandse ebay advertentie is waar de vraagprijs iedereen het zin in bieden ontneemt. De z.g.n. een "koopje" factor ontbreekt.

The Dude
17 december 2002, 11:48
Ik zweer bij mijn GE-7, geweldig apparaat.
Als je een distortion pedaal in je effectloop hebt en je zet je EQ erna, kan je hem echt nog beter afstellen, zodat je een nog vettere en brute toon hebt..

Phyrexian
17 december 2002, 13:15
Ik heb ook die GE-7.
Goede pedaal, ideaal om je geluid te EQ'en in een richting die je amp zelf niet aankan (bv. meer bas als je bass button op de amp al op 10 staat). Ook ideaal om bepaalde frequenties te scoopen.

Altijd (!) in de effectsloop zetten; tussen amp en gitaar geeft deze pedaal hopen ruis en brom...

Milton
17 december 2002, 14:09
Op 2002-12-17 13:15, schreef Phyrexian:
Ik heb ook die GE-7.
Goede pedaal, ideaal om je geluid te EQ'en in een richting die je amp zelf niet aankan (bv. meer bas als je bass button op de amp al op 10 staat). Ook ideaal om bepaalde frequenties te scoopen.

Altijd (!) in de effectsloop zetten; tussen amp en gitaar geeft deze pedaal hopen ruis en brom...


Ik heb er ook 1, maar bij mij bromt en ruist tie niet. Als ik hem tussen me amp en gitaar zet...

Iceman
17 december 2002, 15:16
Blok bedoelt waarschijnlijk dat ie de eq tussen de gitaar en amp wil gebruiken om het karakter van z'n scheur te veranderen, toch? GE-7 van Boss ruist ook als je een frequentie weghaald. Betere optie vink het half 19" apparaat van Boss, de distortion/overdrive. Weet het typenummer niet, heb zo'n ding wel hier thuis liggen. Zitten verschillende soorten overdrives op (kan ook clean), verder drive, volume, bass, parametisch midden en treble. Door toonregeling en overdrive kun je je scheur zo beinvloeden hoe jij dat wilt.....en hij ruist niet.

Iceman
17 december 2002, 15:21
http://www.effectsdatabase.com/model/108/ Zo ziet ie er uit.

BLOK182
17 december 2002, 15:54
Nou ik wil dus eigenlijk alleen de scheur wat logger maken, wat meer richting recto en wat meer bas. OP zich scheurt het derde kanaal al als een tiet, maar mocht wel ietjes logger, vandaag die eq.

Bas
17 december 2002, 22:50
Op 2002-12-17 13:15, schreef Phyrexian:
Ik heb ook die GE-7.
Goede pedaal, ideaal om je geluid te EQ'en in een richting die je amp zelf niet aankan (bv. meer bas als je bass button op de amp al op 10 staat). Ook ideaal om bepaalde frequenties te scoopen.

Altijd (!) in de effectsloop zetten; tussen amp en gitaar geeft deze pedaal hopen ruis en brom...


Een GE-7 in mn FX loop is dus echt prepare for uberbrom. Via de input doet hij het prima..

BLOK182
19 december 2002, 20:57
Ik heb net ff met Jan van Reijen Muziek gebeld (topvent, topzaak) en hij raadde ook al aan zo'n eq toch tussen gitaar en amp te zetten, omdattie "bang was" dat het geluid anders teveel beinvloed werd.

Phyrexian
20 december 2002, 15:11
tja ik heb hopen ruis als'k 'm voor de input zet.
Geluidseffect is natuurlijk anders in de effectsloop... maar geen ruis daar :grin:
khad geen zin om meteen ook al een noise suppresor te moeten kopen :smile: