PDA

View Full Version : KORG D1200 met CDRW



gerrekat
16 december 2002, 22:21
Heeft iemand zo'n ding, ik wil er een kopen, lijkt me een hel geschikt apparaat.

24 bit opname kwaliteit en een 40 GB harddisk zijn de voordelen tegen de enige serieuze concurrent in die prijsklasse de Yamaha Aw16g, heeft wel 4 sporen minder,.

Maar is las dat de mogelijkheden van de virtuele sporen op de KORG vrji uigebreid zijn ten opzichte van de concurrentie.

Is moeilijk kiezen tussen al die workstations, zijn allemaal wel OK, en de features zijn ook vrijwel gelijk.

het is tgenwoordig erg betaalbaar zo'n ding, ik weet nog dat mijn oude gitaarleraar 7 jaar geleden een van de eerste ROLAND (VS 820???) stations kocht die waren toen 6.000 piek ofzo!

sleep_to_saturate
17 december 2002, 12:13
Ik heb zelf een Roland 840 en ik geloof dat die Korg1200 een directe afgeleide is hiervan, maar dan verbeterd.
Ik zie al dat ie in ieder geval geen datacompressie gebruikt, mijn roland dus wel. En compressie moet je dus niet hebben.
Ik zie ook dat ze bij die korg hetzelfde truucje uithalen als met de rolands.
Het is eigenlijk een 9-track recorder, tel de faders maar. 6 mono tracks en 3 gelinkte stereotracks.
Houd er ook rekening mee dat die 4 tracks tegelijk kan opnemen.
Ik zie wel een harddisk van 40gb. Impressive.

Van die yamaha ben ik niet zo gecharmeerd als ik de specs bekijk en de prijs vergelijk met de korg.
Zelfde truucje, het is eigenlijk een 12 track, 8 mono, 4 gelinkte stereotracks.
Ik zie een 20gb harddisk. dat is de helft van wat de korg heeft.
Ik zie 8 tracks gelijktijdig opnemen, das wel mooi maar wel 16bit staat erachter. hoe zit het met 24bit dan. Ook geen datacompressie trouwens. Is maar goed ook.

Ik zou ook nog wel even naar de effecten kijken die erin zitten, ik werd er bij de specs niet veel wijzer van.
Je moet er vooral op letten hoeveel effecten je kan toewijzen aan verschillende tracks.

sleep_to_saturate
17 december 2002, 12:25
Ik heb ook nog wel een handige tip, misschien kan je wat usergroups opzoeken op het internet die de workstations gebruiken en vragen naar de dingen die ze missen op hun machine.
En dan kan je zelf vaststellen of dat een probleem voor je is of niet en welke de beste opties voor jou heeft.
Overigens zeggen die virtuele sporen niet zoveel, aangezien je er toch maar 12 kan afspelen. Het is handig voor als je meerdere takes opneemt, dat je ze allemaal kan opslaan op de virtuele sporen, maar zeker geen doorslaggevende factor.
Ik heb zelf 3 jaar geleden 2600 gulden voor m'n Roland betaald, en het is altijd wel irritant om te zien dat je voor dat geld nu zoveel beters kan krijgen. Maar ja zo werkt het met alles wat met technologie te maken heeft, he.
veel succes in ieder geval,
Jean

gerrekat
17 december 2002, 18:12
Ja, dat is zo maar nu koop ik er een en over twee jaar is die ook verouderd.

Die yamaha kan aleen in 16 bit opnemen, de KORG ook in 24 bit nog een reden om de KORG te nemen.

Ik heb hem vanmiddag gekocht, een dealer in Duitsland gaf me een hele goede deal 999 EURO voor de KORG plus CDRW, kon ik niet weerstaan.

Hoe zit dat met die stereo tracks?

Ik heb er ook een RODE NT-1 microfoon bjigekocht die schijnen wel OK te zijn.

thanx in ieder geval voor de feedback, hoop dat hij bevalt!

sleep_to_saturate
18 december 2002, 16:55
Gefeliciteerd. En de Rode Nt-1 is zeker een mooie microfoon. Ik wil er zelf ook nog eens eentje aanschaffen, maar ik heb eerst monitors nodig. :wink:
Die stereotracks werken zo dat bv. spoor 7 en 8 gelinkt zijn als spoor 7/8. Je kan dus niet afzonderlijk op spoor 7 opnemen.
Ze zijn handig voor bv drums of zangpartijen. Kan je alle drums op dat stereospoor opnemen verspreid over het stereogebied (panning). Ook is het handig voor als je alle sporen op 1 stereospoor wilt voor het branden waarschijnlijk.
Die brander is ook wel een goede zet. Heb je niets te maken met de pc en geluidskaarten enzo, geeft altijd problemen.

Veel opnameplezier :smile:
Jean

gerrekat
18 december 2002, 22:20
Thanx, oh we willen de drums toch op vier sporen (tegelijkertijd) gaan opnemen de snare apart en twee overhead mics, en dan een spoor met de triggers, dat zou je dus op twee setreo sporen kunnen doen.

Die kerel in Duitsland heeft me een RODE NT-1 verkocht voor 200 EURO, da's best een goed prijs niet!

Die D1200 kost hioer ook al snel 1350 en meer, raar dat het daar zoveel goedkoper is en de service is ook nog beter.

Hier bij feedback ofzo zien ze je niet eens staan als je binnen komt lopen.

Ik heb veel gitaren gekocht in de USA en betere deals en service gehad dan bij welke NL dealer ook!

Ik wilde een keer een 4 x12 cab kopen bij feedback na een half uur de aandacht getrokken te hebben kwam er eindelijk iemand, ik mocht zelf dat ding in de testcabine rijden en vervolgens verliet hij me weer waarna ik een half uur kon wachten de volgede cab te testen, gevolg, heb er lekker een online in Duitsland besteld (met verzendkosten nog enkele 100'den euro's goedkoper dan hier!)

gerrekat
27 januari 2003, 20:51
Heb hem binnen en de eerste opnamen zijn gemaakt, hij is super en makkelijk in gebruik.

de opnemn klnken erg profi zelfs in de 16 bit mode!
weinig ruis ed.

Er zitten ton van mogelijkheden op het is echt ongelofelijk in zo'n klein kastje.
Ik liet het in de oefenruimte horen aan gasten die proffesionele studioos gewend zijn, zelfs zij waren onder de indruk.

natuurlijk heb je wel behoorlijke microfoons nodig, maar d RODE voldoet perfect, de beste mic die ik ooitgehad heb!
Niet dat dat zoveel zegt maar heb toch al 3 microfoons versleten (AKG en SHURE).

het mooiste vind ik dat je met dis kastje alleen alles kan doen van opnemen --->mixen--->masteren----->branden!

Iceman
28 januari 2003, 07:46
Gerrekat, stuur mij eens een stukkie mp3 van je opname via de mail, ben erg benieuwd naar je thrashmetal-opname. Mailbox kan iets van 2 mb aan, dus........Zelf ook bezig met de betere muzikanten in een oldskoolthrashband ala PleasureToKill/ReignInBlood.

gerrekat
30 januari 2003, 22:48
Tja, ik kan het wel doen maar heb nu alleen nog maar drums en 1 gitaartrack, ik wacht nog effe tot het helemaal af is.

het is best veel werk dat opnemen, heb ik me een beetje op verkeken, moet waarschijnlijk ook opnbnieuw daar de drum af en toe iets uit de maat zijn (dat merk je niet eens als je aan het oefenen ben)

Kicke platen ja Pleasure to kill en reign in blood.

Ben zelf ook gek van agent orange en violent restitution!

Iceman
3 februari 2003, 00:24
Ik wacht af. ga waarschijnlijk over een maandje of zo opnamens maken in de oefenruimte. Daar staat een digitale 16sporenrecorder. Vroeger maakte ik ook al thrash met m'n band DeadHead, ga nu weer vrolijk verder. 'T blijft leuk.

gerrekat
19 maart 2003, 14:27
heb je bij DEADHAED gespeeld kikke, Ik heb een oude cd vanjullie hmm hoe heet ie ook alweer vond het behoorlijk extreem, bjina tegen death metal aan wel goed!

Het was een oudje, ben de naam effe kwijt!

Iceman
8 september 2003, 21:27
Lees je reply nu pas, sorry.
Ondertussen weer bezig met DeadHead in de oude bezetting. Eind januari naar Denemarken de volgende cd opnemen bij Jacob Hansen (www.jacobhansen.com).

www.deadhead.nl/desire.mp3
www.deadhead.nl/hateland.mp3

Zijn nieuwe nummers, opgenomen in de oefenruimte, live ingespeeld.

Jeroen
12 januari 2004, 14:13
Hee gerrekat,

Beetje late reactie op deze topic misschien maareh... ik las dat je drums hebt opgenomen met de korg d-1200? Is mijn vraag: hoe heb je de microfoons verdeeld, welke mics heb je gebruikt en bovenal: Klinkt het een beetje? Ik heb dat apparaat namelijk ook op het oog en ging er bij voorbaat al vanuit dat drums opnemen weinig kans van slagen had. Maar ik ben wel benieuwd naar jouw resultaten.

enne... bevalt de korg nog steeds goed?

groeten! Jeroen.

sbakker
11 februari 2004, 15:59
Hee DEADHEAD. Heb ik ooit een tourvideo van gezien. Vooral die cameraman heeft last van tieten en kontenvrees :-D

En vooral die scene met de watervaste stift is magistraal!!!