PDA

View Full Version : Rocktron Utopia G100



Epic
21 november 2006, 17:26
Wat is dit ? Een antwoord van rocktron op de FloorPOD PODxt Tonelab etc..
Ziet er nogal snel ontworpen uit.
http://www.rocktron.com/site/products/floorprocessors/utopiag100/imagezoom.jpg
zie opeens dat het niet eens een foto is maar een 3D render :D

SimonS
21 november 2006, 17:49
geinig, de interface van de 19" rocktron fx (intellifex, replifex) gecombineerd met de button-layout van de rocktron midi-xchange. Die "up down" config van de knoppen lijkt me niet zo handig... (op podium na verse in preset 2 "eventjes" van preset 2 naar 8 scrollen, recallen, chorus spelen...)

dml
21 november 2006, 17:55
geinig, de interface van de 19" rocktron fx (intellifex, replifex) gecombineerd met de button-layout van de rocktron midi-xchange. Die "up down" config van de knoppen lijkt me niet zo handig... (op podium na verse in preset 2 "eventjes" van preset 2 naar 8 scrollen, recallen, chorus spelen...)

Inderdaad, regelrechte misser. Qua uiterlijk ziet het er gelikt uit. US-prijs is $ 199,- dus dat zal hier in Euro's niet veel anders worden.

ikbenivo
2 april 2007, 00:52
(Ook op een ander forum gepost)
Vandaag na wat wikken en wegen de rocktron utopia G100 aangeschaft,. echt een vet apparaat,. moet eerlijk zeggen dat ik zowieso wel een beetje een rocktron fan ben,. gewoon prima spul wat meestal met het geluid wel in mijn straatje ligt.
Heb hem via een internetwinkel gekocht: Wou em eerst bestellen in de states, maar toen zag ik hem bij Back and Forth voor eigenlijk hetzelfde geld als waarvoor ie in de states gaat. Omdat ie in de buurt zit besloot ik hem gewoon op te halen,. prima vent, otto heet ie geloof ik, goed verstand van wat ie verkoopt en ook allemaal zooi die je eigenlijk in de "gewone" muziekwinkel niet ziet,. woont gewoon in een flatje, maar je kunt er pinnen, en kon em uitvoerig testen
Kon echt gelijk met het apparaat aan de gang,. de werking van de menu's is precies hetzelfde als die van al het andere rocktronspul, dus wist gelijk de weg te vinden,. en het geluid is echt he-le-maal te gek zeg, heb in het verleden zo'n v-amp gehad,. en dat klonk echt chemisch vond ik,. echt zo'n digitaal geluid,. maar met bv(mijn favoriet) de rectifier van dat ding lijkt het echt alsof het karakter van de versterker uit je boxen knalt,. heb zelf een laney vc50, en het lijkt wel offie meer body krijg door dat ding, heb zo het 1 en ander geprobeert met effecten en het probleem is steeds dat je ruis hebt en vaak ook een brei met de meeste distortions,. je ziet hebt bijna nooit de combi "strak en vet",. dat kreeg ik met dit pedaal direct voor elkaar,. met de "hush"(rocktrons ruisonderdrukkert) erop en die rectifier aan hoor ik elke noot die ik aansla en het blijft lekker vet klinken, en dat is precies waar ik al tijden naar opzoek ben,. zelfs als ik me'n versterker knijp voor in me'n huiskamer blijft ie echt lekker klinken.
De distortions zitten dus wel goed,. ook de rest van de effecten zijn prima verzorgd,. zijn gewoon een kopie van wat ik uit mijn replifex krijg.
Wat IK er prettig aan vind is dat je zonder al te veel gedoe je geluid kunt vinden, hij heeft minder opties dan mijn uiteindelijke keuze nr2 de digitech rp250: geen drumcomputer en geen tuner en ook minder ampmodellen=> (eigenlijk geen :P ) => minder poespas,. een drumcomputer hoeft van mij niet zo,. als ik opneem regel ik die drum wel op een andere manier, en een tuner is geen groot gemis, zo'n ding hebben de meeste uiteraard al liggen.
Zeker voor de metalgitarist is dit ding echt een aanrader, ik heb eens aangesloten op me'n computer en het klonk al veel beter dan de v-amp,. ik moet me er nog wat meer mee bezighouden om daarin mijn geluid te vinden en dan post ik ook wel wat samples.
minpuntje is wel dat je niet direct(lees: op een snelle manier) van bv preset 8 naar 63 kan,. daar hebben ze een steekje laten vallen(de opvolger komt er al aan en die kan het).
Verder is het best een robuust ding met een geil blauw displaytje
en het geluid..... _0_

M Kactus
10 mei 2007, 11:24
(
Vandaag na wat wikken en wegen de rocktron utopia G100 aangeschaft,. echt een vet apparaat.
ik moet me er nog wat meer mee bezighouden om daarin mijn geluid te vinden en dan post ik ook wel wat samples.


Ik ben zelf ook op zoek naar dit toestelletje. Lijkt me echt net wat ik zoek. Alleen: Ik vind hem nergens in de buurt. Ik heb maar drie vraagjes voor je:
1.Voldoet hij nog steeds aan je behoeftes/verwachtingen ? Minpuntjes (behalve de live-interface) ?
2.Heb je ook last van een "hiss" via de hoofdtelefoon-uitgang ? Ik heb op een ander forum gehoord dat dit bij iemand voorkwam. Is dat een alleenstaand geval, of is het een feit bij de Utopia ?
3. Is het mogelijk om wat user soundclips te posten ? Die zijn bijna onmogelijk te vinden op het net!

Bedankt!

drap
10 mei 2007, 11:35
In Belgie kun je toch ook gewoon op de Rocktron komen? Je weet wel, Google -> Rocktron en verdomd, je komt maar zo op de site van Rocktron terecht. En jawel, allemaal soundclips van de Utopia G-100 :dance: Was ook meteen de eerste site via Google trouwens, hij kwam bijna aanwaaien :roll:

http://www.rocktron.com/frameset1.html

M Kactus
10 mei 2007, 11:39
In Belgie kun je toch ook gewoon op de Rocktron komen? Je weet wel, Google -> Rocktron en verdomd, je komt maar zo op de site van Rocktron terecht. En jawel, allemaal soundclips van de Utopia G-100 :dance: Was ook meteen de eerste site via Google trouwens, hij kwam bijna aanwaaien :roll:

http://www.rocktron.com/frameset1.html

Ja hoor, in België kan je gewoon op de Rocktron :).
Die soundclips had ik al wel gevonden, maar ik had graag ook user-clips gevonden. Zulke factory-clipjes zijn niet echt betrouwbaar, heb ik al gemerkt. Ik heb al heel wat forums afgezocht naar clips, maar ik vind er geeneen! Ja, op een forum waar ik niet opkan.