PDA

View Full Version : welke pedaal?



brian
21 november 2006, 17:19
Welk effect is het best voor te soleren hiermee bedoel ik dan meer rock ballades bv everything i do...enz speel met een ibanez toneblaster en krijg er niet echt een goed geluid uit voor dit soort muziek max 150 euro

MaxR
21 november 2006, 20:30
je vraag is 'fout' gesteld. over wat het beste geluid om te soleren is, heeft iedereen een andere mening.

naar wat voor iets ben je op zoek? wat voor gitaar heb je?

heb je het over een distortion of overdrive of fuzz pedaal? of een effect zoals delay of reverb?

die laatste 2 worden wel vaker gebruikt bij solo's..

we wachten je antwoord af..

Eron
21 november 2006, 21:32
Het schijnt dat vooral de GT-series van Boss en de AX-series van Korg hier erg geschikt voor zijn :zz:

hoofd
21 november 2006, 22:40
Verkoop je amp en koop een andere.. Een betere.. Voor 150 kan je een Cubenogwatding kopen, dat is al een stap beter dan een toneblaster.

brian
22 november 2006, 12:41
@max r ;ik heb een epiphone les paul standaard.Ik zoek het geluid dat meestal in rockballades word gebruikt niet in metal of harder werk
http://video.google.com/videoplay?docid=-2288507627101052158

dit is het geluid dat ik ongeveer zoek

@hoofd ;cube beter dan toneblaster heb ik zowat mijn twijfels over miss die cube 60 maar die heb je niet voor 150 euro. Ik heb de 50 watt versie van toneblaster. Btw ik ben op zoek naar een betere versterker Heb onlangs de marshall avt 100, de randall warhead (combo) en de rh 300 head met randall cabinet. De warhead vond ik het beste klinken.Mocht je betere suggesties hebben stel ze maar voor dan kan ik nog eens gaan testen.Liever ook geen moddeling amps

Thundermane
23 november 2006, 16:55
Koop gewoon net als mij een boss GT8 dan heb je elk effect die je ooit nodig hebt, behalve als je een aucoustisch gitaar wilt na bootsen... dan wor dhet moeilijk... maar voor de rest heeft de boss GT8 echt alles... en dan klinkt het ook nog eens "OMG IK ZIT IN DE 7DE GITARISTEN HEMEL"!

MaxR
23 november 2006, 20:44
compadre, lees ff zijn post. ik zie dat je helemaal gek bent van je GT-8, maar onze vriend heeft zeg maar 150 euro te besteden.

ik denk dat je reverb wil. en een goeie distortion.