PDA

View Full Version : Gibson SG deluxe



Jay75
21 november 2006, 14:54
Er staat een hele toffe SG deluxe uit '71 op marktplaats, helaas (?) niet meer origineel, wel erg mooi, op de zwarte pick-ups na.

Bieden vanaf 1100, is al 1150 op geboden btw.

De bigsby is ook niet origineel trouwens want daar staat origineel Gibson op geloof ik.

Tof ding, issie dat geld waard? (hoe vaak zie je ze, bijna nooit volgens mij)
Ik zoek niet perse een originele vintage, maar een vette SG die lekker klinkt.
Deze is wel heeeel tof vind ik...en zit een koffer bij, gast die m aanbiedt is ook zeer okay, we already had contact:)

Maar wat vinden mn forumcollegas?!?!

BLOK182
21 november 2006, 15:02
Geil! Ik zie meer leuke SG's de laatste tijd op marktplaats, erg tof! Een goede prijsindicatie zou ik echter niet durven geven...

omni
21 november 2006, 15:31
Als ik het goed zie, is die Bigsby later geplaatst. Want ik zie de gaten van die brug nog zitten. Naast het feit dat er met de elementen is gerommeld.
Dan zou ik dat er niet meer voor geven.

Jay75
21 november 2006, 15:37
Klopt, is er later opgezet, maar je ziet ze nooit, het is natuurlijk niet zo dat je even de winkel inloopt en een SG deluxe uit 71 koopt toch?

Dude
21 november 2006, 16:04
die zal wel weggaan voor een hoop centjes !

GibsonDC
21 november 2006, 16:06
Tof gitaartje alleen jammer van al dat plastic wat erop zit(ben niet echt zo n plastic fan), maar die bigsby maakt het wel weer wat cooler:). 1150> Lijkt me opzich wel een redelijke prijs. En het is natuurlijk een mooi jaartal 71 !:)

renier
21 november 2006, 16:10
Klopt, is er later opgezet, maar je ziet ze nooit, het is natuurlijk niet zo dat je even de winkel inloopt en een SG deluxe uit 71 koopt toch?

so what? wat boeit het nu dat dat ding uit 71 komt?

ooit is iemand (al dan niet terecht) tot de conclusie gekomen dat er bepaalde topjaren zijn in de productie van gitaarfabrikanten, en door de massa word dat weer geinterpreteerd als: hoe ouder hoe beter.

wat een bullshit is dat zeg. ik zou liever een nieuwe gibson hebben dan een uit begin jaren zeventig, om maar eens een voorbeeld te noemen.

staar je toch niet zo blind op het bouwjaar. er zullen altijd goeie en slechte gitaren gemaakt worden, of het nu 1959 of 2006 is.

GibsonDC
21 november 2006, 16:19
so what? wat boeit het nu dat dat ding uit 71 komt?

ooit is iemand (al dan niet terecht) tot de conclusie gekomen dat er bepaalde topjaren zijn in de productie van gitaarfabrikanten, en door de massa word dat weer geinterpreteerd als: hoe ouder hoe beter.

wat een bullshit is dat zeg. ik zou liever een nieuwe gibson hebben dan een uit begin jaren zeventig, om maar eens een voorbeeld te noemen.

staar je toch niet zo blind op het bouwjaar. er zullen altijd goeie en slechte gitaren gemaakt worden, of het nu 1959 of 2006 is.

Op zich heb je wel gelijk dat het niet uit maakt uit welk jaartal een gitaar komt hij kan goed of slecht zijn. Maar jay75 kan ook bedoelen met deze zin: het is natuurlijk niet zo dat je even de winkel inloopt en een SG deluxe uit 71 koopt toch? Dat het gewoon duurdere gitaren zijn.... hij hoeft er heus niet mee te bedoelen dat ze beter zijn, want dat heeft die niet gezegt.. . correct me if I'm wrong:)

omni
21 november 2006, 16:26
Nee iid je ziet ze niet zoveel. Maar de vraag was toch wat is een sg uit '71 waard? En mijn antwoord zou zijn minder dan 1100 euro. Omdat er aan gerommeld is. Er staat btw een redelijk nieuwe deluxe met factory bigsby voor 900 euro op marktplaats. Het is maar net wat je wil?

Jay75
21 november 2006, 16:32
Ola topicstarter here;)

Neej bedoelde inderdaad niet dat hoe ouder hoe beter, hoewel ik dat op zich wel tof vindt. Heeft een geschiedenis he.

Die nieuwe deluxes vind ik trouwens lelijk, en dat extra controlplaatje vind ik juist mooier dan de slagplaat die bij de standard erop zit.

Maar ik staar me niet blind op het jaartal, wel op de vette gitaar die ik daar zie.

Iemand bekend met de pick-ups die erin zitten? Dimarzio en een P90 in Humbucker formaat.

Jay75
21 november 2006, 23:12
Iemand die die Pick-ups kent?

Antoon
22 november 2006, 19:57
Die Bigsby hoort erop maar er heeft inderdaad ooit een vaste brug opgezeten (geen slecht idee met die pokke bigsby's).
Ik zie ze de '71 Deluxe redelijk vaak. Heb er toevallig hier een in m'n handen van een maat van mij. Prijs zou voor een originele wel gerechtvaardigd zijn. Nu bij die op marktplaats de originele humbuckers eruit zijn is de lol er wel een beetje af. Gaten in de top is ook niet echt fijn.. Nu meer rond de 600

Jay75
22 november 2006, 20:08
En die maat van je, verkoopt die 'm toevallig niet, want ik ga er morgen heen namelijk!

Jay75
22 november 2006, 20:17
Er is door anderen ook redelijk op geboden trouwens, dus als ik het nou niks vindt achteraf issie zo weer verkocht natuurlijk :)
ik zie ze echt bijna nooit die deluxes, die elementen, P90 in de brug lijkt me super en een scheurijzer in de brug, dat zoek ik gewoon, verder issie voor mij perfect en die gaten in de body, achja, hij is behoorlijk afgeragd zegt de goede man (toffe man, goed emailcontact) dus ik denk wel dat ik hem ga nemen, heb al afgesproken dus dat ik morgen kom kijken.....

:D

Antoon
22 november 2006, 20:50
Ik zie ze op de amerikaanse en europese Ebay, een paar keer per jaar. Niet op de hollandse marktplaats nee. De gitaar die ik hier heb wordt inderdaad ooit verkocht, ik weet alleen niet wanneer. Zou zeggen in de komende maanden maar dat is zijn beslissing verder.

Jay75
22 november 2006, 20:51
is die origineel?
Als hij me snel bericht op jeroenisleuk@hotmail.com kannie miss eerder weg....want anders koop ik morgen die andere