PDA

View Full Version : Snaren vervangen op je gitaar.



VandammeS
21 november 2006, 13:06
Hallo iedereen!

Ik speel pas 6 maanden gitaar en heb dus gisteren voor de eerste keer mijn snaren vervangen ik kan zeggen dat het niet zo gelukt is als ik wilde.

Ik was dus eerst van plan om snaar per snaar te vervangen, ik had dit totaal uit het oog verloren, en toen ik mijn snaren losmaakte, kwam heel mijn brug naar beneden (floating bridge). Ik stak dus de nieuwe snaren erop, en kwam echt niet in de stemming, ik moest ze telkens aanspannen, en bleef dit maar doen tot mijn brug helemaal hoog stond snaren stonden een cm boven men nek. Ik begrijp er niets meer van.
Ik ben nieuw ivm de gitaar en weet dus niet zoveel nog.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Alvast bedankt voor jullie reacties

MrDean
21 november 2006, 13:11
Het is normaal dat je snaren in het begin steeds ontstemd raken. Er zit nog heel veel rek in namelijk. Dat verhaal van die brug die omhoogkomt snap ik niet helemaal eigenlijk.

zonniewiw
21 november 2006, 13:15
gekend fenomeen bij floating users die voor het eerst ermee in kontakt komen

Ik doe het op volgende manier ;

1) zoek iets wat je onder je brug kan klemmen (ik gebruik een 9v batterijtje) zodat je brug horizontaal staat (bedoel zijkant vd brug evenwijdig met je body)

2) verwijder je snaren en reinig eventueel je gitaar

3) leg nieuwe snaren en stem ze

4) haal de rek eruit door even aan alle snaren te sleuren (niet overdrijven)

5) stem ze terug opnieuw

6) haal het batterijtje onder je brug vandaan

7) stem eventueel nog wat bij

8 zet je locking vast

and of you go

vasnd
21 november 2006, 14:36
gekend fenomeen bij floating users die voor het eerst ermee in kontakt komen

Ik doe het op volgende manier ;

1) zoek iets wat je onder je brug kan klemmen (ik gebruik een 9v batterijtje) zodat je brug horizontaal staat (bedoel zijkant vd brug evenwijdig met je body)

2) verwijder je snaren en reinig eventueel je gitaar

3) leg nieuwe snaren en stem ze

4) haal de rek eruit door even aan alle snaren te sleuren (niet overdrijven)

5) stem ze terug opnieuw

6) haal het batterijtje onder je brug vandaan

7) stem eventueel nog wat bij

8 zet je locking vast

and of you go

doe dan wel tape om de batterij ( voor je lak ) en tussen 6 en 7 kan je altijd nog ff een pen of stift neerzetten, dan gaat het makkelijker.