PDA

View Full Version : Gaafste basnummer



DrLijpo
16 december 2002, 20:29
Wat vinde jullie et gaafste basnummer?

Semafoor
16 december 2002, 21:05
Alles van mijn eigen band (iig het ene nummer dat we nu helemaal compleet hebben :grin:).
Voor de rest vind ik alles van de bekende bassisten wel leuk om te luisteren (behalve Les Claypool van primus).
Maar een nummer van five iron frenzy - get your riot gear is ook geweldig leuk en vooral vrolijk. Of wat soul, sommige hip-hop of r&b, funk (Prince!)....
Ik heb dus eigenlijk geen favoriet

dikkie dik
16 december 2002, 21:59
incubus - certain shade of green mjammie lekker snel :grin:

AllodoX
17 december 2002, 09:10
wat ik persoonlijk een lekker nummer vind om te spelen op de bass..

Muse - darkshines

of

RHCP - around the world

emielow
17 december 2002, 12:25
higher ground!
aeroplane!

skabouter
17 december 2002, 12:36
DIRTY-fettalcrack
LaquerHead-Primus
DMV-primus
DIG-mudvayne
Edgecrusher-Fear Factory

basswasp
17 december 2002, 14:42
RHCP
P-funk

AntY
17 december 2002, 14:50
Orion?

basswasp
17 december 2002, 14:59
Nee, Orion niet :wink:

Wat is Orion voor band? :smile: Nooit van gehoord eigenlijk.

Eternal Despair
17 december 2002, 17:10
Ozzy - No more tears
Green day - Basket case
Cradle of filth - Forest whispers my name
Cradle of filth - Sleeples

flearulez
17 december 2002, 19:21
rhcp is wel chill.

Maar ik funk ook graag zelf, niet alles naspelen, das ook lame als je dat te lang doet

flearulez
17 december 2002, 19:39
By the way, het nummer is ook rete vet, mischien nog eens een envelope filter eroverheen!

basswasp
17 december 2002, 19:41
Envelope Filters roeleren! :grin:

glycerine
17 december 2002, 21:46
jaja Aeroplane zeer vet, verder ook veel van muse, rage against the machine en alles wat lekker pielen of raggen is (metal punk)!!!

Moonchild
17 december 2002, 21:52
RHCP - Pea LOL :grin:

AntY
18 december 2002, 11:20
Metallica - Orion

aaaaaah zou je eigenlijk meoten kennen, en kunnen ook wel
t is t nummer waarom ik bas ben gan spelen zon beetje; zit gewoon begin in, maar een heeeeeeeeeel erg mooi bas interlude. Is niet zo heel moeilijk, maar wel compositorisch gezien onovertroffen :smile:

Pork Soda
18 december 2002, 12:21
Power mad-Primus
7words-Deftones
track 10 op Make yourself van Incubus.
fish on-Primus

skabouter
19 december 2002, 00:23
fish on ken ik niet. op welk album staat die ?

Ruud
21 december 2002, 20:48
Vanavond effe Cochise van Audioslave uitgedraaid,

Gave Riff's, ragt er lekker op weg

arikkert
22 december 2002, 01:30
Pearl Jam - Alive
vind ik mooi baslijn hebben

MikeDirnt
22 december 2002, 12:56
Alles van green day wel zo'n beetje

Longview, Welcome to Paradise

Van mxpx - Chick Magnet

En Pink Floyd - Money niet te vergeten

Poolmow
22 december 2002, 15:28
Hyper Music - Muse mmmmm:)

bathmutz
22 december 2002, 16:57
het volgende: koop de cd van tower of power T.O.P. zet je stereo heel erg hard, draai nr.1 Soul with a capilat 'S' zet je basversterker heel hard, spelen en je gaat glimlachen, zeker weten! :smile:

BathmutZ

Wouter J
26 december 2002, 01:41
Allemaal: ga naar de winkel en koop "Ying Yang" van Victor Wooten (vertrouw me hier op) zet het aan en hou je goed vast want van zijn bas spel moet je je onderkaak van de vloer op pikken.

Iemand noemde al Tower of Power "Monster on the leash" is a must have Rocco is een beest!

Maar de beste van ze allemaal is Jaco Pastorius "8:30" van weather report zal je laten zweten.

emielow
26 december 2002, 12:40
kheb rocco live aant werk gezien in paradiso ... nou nou je staat een optreden lang met je bek vol tanden hoor!!

wapper
26 december 2002, 17:27
creed - torn
Erg divers en dus leuk... vooral ook met die scheurende gitaristen in je nek!

bathmutz
26 december 2002, 17:31
en die rocco heeft ook nog MS net als Flea trouwens, die zal ook wel onwijs moeten opwarmen voor een optreden.
ik heb ze jammer genoeg gemist in tivolli, was het wel een mooie show?

BathmutZ

emielow
26 december 2002, 18:00
ikb en naar paradiso geweest! super
ze begonnen uiteraard met soul with a capital s, en speelden verder onderdander nog what is hip, soul vaccination en nog veel meer, twas echt n feestje

basbeest
27 december 2002, 01:10
Kijk eindelijk wordt er over iets anders dan flea gepraat (overigens een zeer zeer goede bassist). Maar in vergelijk met jongens als Victor Wooten Jaco Pastorius James jamerson Stu Hamm is das ja kinderspiel. Het is ook belangrijk om van alle kanten wat mee te pikken en een bassist moet toch zeker grooven Speel trouwens ook alles van RATM (binnenkort waarschijnlijk ook van audio slave).

Groeten Basbeest

Lacrimosa
23 februari 2003, 14:24
The Dance Of Eternity van Dream Theater :grin:, met John Myung als bassist;-)!!!
De beste die er is!!!

frog2000
23 februari 2003, 16:59
jammer maar helaas..........

probeer toch maar eens wat te luisteren
van:
STUART HAMM !

naar n=mijn bescheiden mening de beste
en creatiefste bassist die er rondloopt.

in ieder geval heel wat beter dan de in deze forums zwaar overschatte FLEA...........

bassopotmus
23 februari 2003, 18:19
yeah...
Weet je ik vind victor wooten helemaal niet lekekr om te horen..zo van jah je bent *FUCKIN* snel, maar hoezo?? Wat voeg je nu toe, wat is je motivatie??

Butcher
23 februari 2003, 18:34
Voor de wat serious bass:
Carwash - Rose Royce
Snake Soda - Vital Tech Tones
Amazing Grace - Bela Fleck & The Flecktones
The Lemon Song - Led Zeppelin
Alles van Motown
Lazy - Deep Purple
Alles van The Beatles

en tenslotte: Surfing With The Alien van Satriani

basswasp
23 februari 2003, 19:13
Op 2003-02-23 16:59, schreef frog2000:
jammer maar helaas..........

probeer toch maar eens wat te luisteren
van:
STUART HAMM !

naar n=mijn bescheiden mening de beste
en creatiefste bassist die er rondloopt.

in ieder geval heel wat beter dan de in deze forums zwaar overschatte FLEA...........


Flea wordt inderdaad wel iets overschat, maar het ligt er ook aan hoe je iemand beoordeeld. Flea's basspel klinkt vrij ingewikkeld, maar eigenlijk is het vrij simpel om te spelen. Ligt hierin de kracht van het 'een goede bassist zijn'? Dat mag iedereen zelf bepalen.

Overigens vind ik Flea een hogere mate van zinloze-snelheid hebben dan bijvoorbeeld Wooten...

wannabefieldy
24 februari 2003, 15:19
RHCP - CANT STOP
RHCP - ZEPHYR SONG (is relaxt :grin:)

en eh...oeh, dannog van metallica: master of puppets.... dat is een om je helemaal op uit te leven :grin:

john.3001
24 februari 2003, 15:30
MillenColin ~ da Strike

frog2000
24 februari 2003, 18:56
ja,

flea klinkt wel lekker funky dat is waar.
ik heb een van de 1e CD's voordat ze heel bekend werden in de kast staan, endaar gaat ie aardig tekeer.
het mooie van Stuart Hamm is een combinatie van een fabuleuze techniek gecombineerd met een geluid om van te dromen..........

t'is denk ik maar net wat je mooi vindt!

basswasp
24 februari 2003, 19:16
Flea gaat op alle albums voor Blood Suger Sex Magik tekeer. De nummers Aeroplane en Coffee Shop uitgezonderd...

emielow
24 februari 2003, 20:16
op blood sugar sex magik zelf niet dan??

ik vinnut nog steeds het beste peppers album

al is mn favo pepper nummer dan toch weer aeroplane
of toch i like dirt?
of get on top?
of walkabout?
of toch een oude als get up and jump?
of blackeyed blonde?
ik weetut niet ik vin alles wat de peppers doen goed, zelf het nieuwe album, al is het niet echt een "peppers-album"...

basswasp
24 februari 2003, 20:55
Op BSSM ook wel een beetje... maar op die oudere albums toch iets meer. Veel slapgerag enzo... toch past het baswerk op de nieuwere albums veel beter, veel mooier :smile:

Wouter J
25 februari 2003, 00:38
Ik heb me die "What hits"DVD gehaald voor het zien van die oude video's en er zijn een paar nummer die qua baswerk er bovenuit steken. En dat zijn.

Stone cold Bush. (Een live versie dat intro...)
Show me your soul.
Behind the sun.

Maar als we het over Flea's techniek hebben moeten we gitarist, Hillel Slovak bedanken, hij heeft Flea bas leren spelen. Bedankt Hillel, moge God je ziel hebben.

Wat ik zo mooi van BSSM vindt is de interactie tussen het bas spel van Flea en het gitaar werk van John. Hillel Slovak, Dave Navarro, Arik Marshall en Jesse Tobias waren goed maar geen enkele van die jongens had die interactie met Flea die John Furciante zo bijzonder maakt.

Toen ik "Around the world" voor het eerst hoorde dacht ik "EINDELIJK, ZE ZIJN TERUG!" Die groove is zo raar, hij werkt gewoon weg niet als je John's gitaar weg haalt.

basswasp
25 februari 2003, 09:32
Stone Cold Bush heeft idd live een geinige intro, maar echt alles is 't nou ook weer niet...

Show Me Your Soul en Behind the Sun zijn wel mooi baswerk. Voor de laatste, de bas is daar duidelijk aanwezig, maar Flea maakt er weer niet 'zijn' nummer van.

En wat je zegt, de interactie in de nummers is alles! Daarom klinkt Californication goed en One Hot Minute niet, daarom is BSSM zo goed :smile:

MuNKeY
25 februari 2003, 10:55
tommy the cat - primus
dmv - primus
all around the world - RHCP (vooral door die intro :grin: )
lock,step & gone - Rancid
My generation - the who
we care a lot - faith no more
lounge act - nirvana
little faces - oysterhead

basswasp
25 februari 2003, 11:27
Dat lijstje gaan we maar eens even beluisteren :grin:

lord bean
25 februari 2003, 11:40
pulling teeth van metallica.

basswasp
25 februari 2003, 11:48
Anesthesia van Cliff Burton :wink:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: basswasp op 2003-02-25 15:48 ]</font>

bassopotmus
25 februari 2003, 15:14
woeiiiii
wel ff legio aan pedalen kopen

AntY
25 februari 2003, 15:37
nee hoor

alleen een bass distortion en een morley power wah :smile:

ik heb nog een quicktime filmpje van een solo, zal em ff uploaden binnenkort

basswasp
25 februari 2003, 15:39
'k heb nog een wahdingetje van Guitar FX Box te uploaden... :sad:

AntY
25 februari 2003, 15:40
ja idd


alleen je hebt alleen auto wah das kut, kan anesthesia niet echt mee.

je kan wel als je eeen joystick hebt of zo die als wah-controller gebruiken :smile:

basswasp
25 februari 2003, 15:48
Ja :grin:

ik heb al een tijdje een gamepad met een sensor erin (die kijkt of je 'm schuin houd en reageerd daar op). Als ik die nou op m'n hoofd plak moet ik daarmee kunnen wah-en :smile:

AntY
25 februari 2003, 15:49
ja idd
ik ga werken
cya

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: AntY op 2003-02-25 15:50 ]</font>

basswasp
25 februari 2003, 15:57
Op het Yahoo account (basforumfiles:gitaarforum) staat nu de guitarfxboxwah.mp3-demo. Veel plezier ermee :smile:

bassmeijer
25 februari 2003, 19:43
De band Death heeft ook een razend goeie en vooral ook snel/technisch bassist maar heeft op sommige albums een raar effct wat mij jammergenoeg niet aanstaat.

Intro van The Clairvoyant van Iron Maiden (Seventh Son of a Seventh Son)

Horus
3 maart 2003, 19:50
Niemand ooit Portrait of Tracy van Jaco Pastorius gehoord? Een onsje lage noten, een zwembad vol met flageoletten en je hebt een hemels nummer. Als je die kan spelen ben je echt de man :smile: (ik kan alleen het eerste stukkie met dat, tumdumdum, tadada, dadadadaaaaaadadaaa, jeweet wel;))

basswasp
3 maart 2003, 22:11
Portrait of Tracy is inderdaad prachtig... wel ontzettend moeilijk om écht goed te kunnen spelen. Ik 'kan' 'm wel spelen, maar dan niet echt super vloeiend... maar ik blijf oefenen :smile:

Nyles
5 maart 2003, 10:54
Mudvayne - Death Blooms