PDA

View Full Version : engl brom



RAHRAH
21 november 2006, 00:14
Ik heb laatst een 2e hands engl sovereign 100 en ben helemaal gelukkig met de sound en mogelijkheden. Echter als ik op 50% volume ga spelen krijg ik soms ineens een knaller van een 50 Hz brom en valt mijn signaal volledig weg. Stand-by aan en uit doen helpt niet, even kort de mains aan en uit doen en het probleem is direct weer opgelost. Toch kan het dan opeens weer terug komen na een minuutje of 20 spelen. Het ligt niet aan de kabels, gitaar, of pedaaltjes. Het moet echt in de amp zitten. Ik verwacht dat jullie denken aan nieuwe buizen, maar er zitten net nieuwe Groove gepaarde eindtrappen in. Wie herkent dit probleem (en beter nog, wie heeft een oplossing !).

grrrrRAH

LordRiffenstein
21 november 2006, 07:18
Lijkt me een slechte soldering te zijn die loslaat wanneer de versterker warm is, dus na een tijdje aan te staan. Richting tech maw!

jacky
21 november 2006, 22:37
HAd je het met de oude buizen ook ?

RAHRAH
22 november 2006, 11:46
De vorige eigenaar heeft de buizen vervangen. Ik heb de ouwe nog wel.....kan ik er wel even in stoppen. Misschien licht het aan de buizen inderdaad ??? Losse soldering lijkt wel een goede optie, maar waarom is het dan gelijk over als ik 1x de mains snel aan en uit zet ?
Wat doet die mains switch eigenloijk anders dan de standby ? is het niet zo dat de standby voedingsspanning op de buizen laat staan, terwijl die er bij de Mainswitch wel afgehaald wordt ?

jacky
22 november 2006, 19:23
mains schakelt ook de gloeispanning uit

Kan een slecht contact zijn

Zie je iets aan de eindpitten beetje te rood oid ???