PDA

View Full Version : grx4



qwertyuiop
20 november 2006, 22:03
ik heb ff zitten speuren her en der, maar kon het antwoord op mijn vraag niet direct vinden;

ik wil graag wat pedaaltjes aan mijn rack toevoegen, en nu dacht ik aan de grx4 om te switchen. maar als ik het goed begrijp, heeft die maar 16(midi) pc's?

ik heb een rocktron midimate waarvan ik de onderste rij gebruik om te switchen tussen een aantal presets (5, laten we zeggen presets 11 t/m 15) en de bovenste rij om via cc's effecten van de g-major in en uit te kunnen schakelen "on the fly".

als ik nu op de grx4 bijv pc 7 wil hebben bij preset 13 van de g-major, kan dat dan en hoe programmeer ik dat dan? ik nie snappuh....

vinni
20 november 2006, 22:55
Simpel...

Selecteer de programchangemode (doe je maar 1 keer)
Stuur vanaf je midicontroller preset 13 en programmeer dan de switches op zowel de Major als de GRX.

Naar de GRX kan je 128 midi programchanges sturen....

Volgens mij kan je met jou midicontroller ook op twee vershcillende midikanalen PC's versturen binnen 1 preset. Zet dan de major op bijvoorbeeld channel 1 en de GRX op 2. Dan ben je helemaal flexibel.

Wat ook nog kan....
Gebruik de midi out van de Major en koppel die aan de GRX midi in.
Als je preset 13 naar de Gmajor stuurt kan je er voor zorgen dat PC7 naar de GRX verstuurd wordt.

En lees even de midi FAQ !

Vinni

qwertyuiop
21 november 2006, 09:02
oke, dus de grx4 is gewoon zo te programmeren dat-ie bij een program-change 13, pc7 daaraan koppelt (uitvoert).

de g-major kan dus ook wanneer pc13 binnenkrijgt, een andere pc (zeg 7) doorsturen? ik dacht namelijk dat de g-major dat niet kon. maar goed, het maakt niet uit, als binnen de grx4 te programeren is welke PC hij uitvoert bij binnenkomst van een PC, dan is alles opgelost!

dank u!

rjong999
21 november 2006, 10:08
De G-Major kan geen andere PC doorsturen dan hij onvangt, maar als je het ontvangende apparaat volledig kunt instellen op de te ontvangen PC's dan is dat wel het allergemakkelijkst. In mijn ervaring zijn ontvangende apparaten vaak eenvoudiger te programmeren dan verzendende.

Ik werk zelf met een vrij complexe midi setup en gebruik altijd de aanpak dat mijn midi controller zo eenvoudig mogelijke opdrachten uitstuurt, dus niet PC1 op Channel 1 en PC7 op Channel 10, maar gewoon alles op Channel 1, en preset 1 is PC1, preset 2 is PC2 etc. Alle ontvangende apparaten moeten zich daar aan houden, anders zie je al snel door de bomen het bos niet meer. En gelukkig lukt dat nog steeds.

qwertyuiop
21 november 2006, 19:53
De G-Major kan geen andere PC doorsturen dan hij onvangt, maar als je het ontvangende apparaat volledig kunt instellen op de te ontvangen PC's dan is dat wel het allergemakkelijkst. In mijn ervaring zijn ontvangende apparaten vaak eenvoudiger te programmeren dan verzendende.

Ik werk zelf met een vrij complexe midi setup en gebruik altijd de aanpak dat mijn midi controller zo eenvoudig mogelijke opdrachten uitstuurt, dus niet PC1 op Channel 1 en PC7 op Channel 10, maar gewoon alles op Channel 1, en preset 1 is PC1, preset 2 is PC2 etc. Alle ontvangende apparaten moeten zich daar aan houden, anders zie je al snel door de bomen het bos niet meer. En gelukkig lukt dat nog steeds.

oke,

gezien jouw verhaal begin ik dan toch te twijfelen; ik dacht eerlijk gezegd ook dat de g-major geen andere pc kan doorsturen dan-ie ontvangt, dus dat betekent dat de GRX4 programmeerbaar moet zijn.

grx4 gebruikers hier die weten hoe dit zit?

morris
21 november 2006, 20:51
Vinni heeft het al beantwoord!

Overigens, de beste manier in een complexe midi setup is om elk ontvangend apparaat op een eigen midikanaal te laten communiceren. De controller moet dan wel op verschillende kanalen verschillende PC's en CC's kunnen zenden.
Maar goed, alleen een GRX en een GMajor op eenzelfde kanaal geeft geen enkel probleem.

Morris

rjong999
21 november 2006, 20:56
http://www.axess-electronics.com/products/usrman/grx4_v2r6.pdf

Hij is volledig programmeerbaar zoals jij wilt.

Rectifier
23 november 2006, 12:07
Ik gebruik zelf een GRX4 i.c.m. een GroundControl Pro.
Met de onderste rij van de GC gebruik ik ook PC's en met de bovenste 8 knoppen bedien ik de CC's waarvan o.a. 2 van de GRX4. (ik gebruik niet alle loops)

Ik programmeer de FX die aan de GRX4 hangen gewoon mee d.m.v. PC's en daarbinnen kan ik ze dan aan/uit zetten met CC's.

Werkt prima.

qwertyuiop
23 november 2006, 13:30
Ik gebruik zelf een GRX4 i.c.m. een GroundControl Pro.
Met de onderste rij van de GC gebruik ik ook PC's en met de bovenste 8 knoppen bedien ik de CC's waarvan o.a. 2 van de GRX4. (ik gebruik niet alle loops)

Ik programmeer de FX die aan de GRX4 hangen gewoon mee d.m.v. PC's en daarbinnen kan ik ze dan aan/uit zetten met CC's.

Werkt prima.

ok, thanks guys.
i'm gonna buy me one soon...