PDA

View Full Version : welk vintage 30 cab?



JacksonBas
20 november 2006, 21:24
zit er echt zo veel verschil in de v30 cabs? (in prijs in ieder geval wel)
ik heb een fireball top gekocht (krijg m woensdag) en nou zoek ik dus een geschikt cabinet erbij. Wat is nou een vet v30 cab?

Tristan
20 november 2006, 21:30
Wat zoek je een 2x12 of een 4x12?
Wat voor sound zoek je?
Welke prijsklasse?
etc. etc. ;) :D

BLOK182
20 november 2006, 21:37
Erg is best wat verschil tussen cabs ja. Sommige klinken weer net te donker, andere scheller, constructie maakt wel degelijk verschil, dat het V30 is wil niet alles zeggen. Ik denk dat een Engl v30 wel goed gaat klinken, aangezien die aansluit op de Engl-voicing vd Fireball. Zelf had ik met een Bogner v30 kast ook erg goede resultaten met een Engl (Powerball). Zo vond ik een Koch kast gelijk minder klinken, en een Diezel 4x12 heel erg zompig. Alle waren v30 kasten:-)

vinni
20 november 2006, 23:05
Nou....heb de ENGL 4X12 met V30's gehad.....
Erg schel.....De Bogner 4X12 is gewoon al beter.

maar waarom altijd die V30's?.......
De Governor Eminence klinkt in mijn beleving beter.
En een Greenback-achtige is ook nooit weg.

Je moetecht proberen......Speakers en kasten veranderen je geluid
meer dan je denkt!

Vinni

jorrit
21 november 2006, 19:34
schel? ik heb een straight engl v30 kast en die klinkt erg lomp en een stuk minder schel als bijvoorbeeld de marshall v30 kasten

JacksonBas
21 november 2006, 20:06
k zoek dus een 4x12, ik speel black metal en k heb zo'n 600 euro te besteden voor een 2ehands. k ken de Governor Eminence speakers niet en de greenbacks zijn niet echt geschikt voor mn stijl.

Tristan
22 november 2006, 00:54
Een Bogner ga je voor die prijs waarschijnlijk niet vinden, dus ik zou op zoek gaan naar een Engl of een Mesa/Boogie of zoiets...

Useless
22 november 2006, 12:31
Probeer een Carvin Legacy 4x12 cabinet te vinden
Ik heb er juist ééntje gekocht voor 400 Euro 2de hands
Klinkt zeer goed en goede kwaliteit
Lees de reviews op Harmony central

Josdevos
22 november 2006, 12:33
Probeer een Carvin Legacy 4x12 cabinet te vinden
Ik heb er juist ééntje gekocht voor 400 Euro 2de hands
Klinkt zeer goed en goede kwaliteit
Lees de reviews op Harmony central

Hoe is het met je Quickrod trouwens?

future2future
22 november 2006, 12:34
Voor die prijs zou ik op zoek gaan naar Engl of marshall of zoiets. Je zou ook kunnen kijken of je nog een klein beetje meer geld hebt want dan kan je naar bogner's en mesa's gaan kijken

almarvk
22 november 2006, 13:32
Of naar een Framus 4x12. Hoor ik ook goede verhalen over!

vis
22 november 2006, 13:37
Ik heb een tijdje terug met mijn Engl Savage SE over een Mesa kast gespeeld, en ik moet zeggen dat dat een stuk beter klonk dan de diezelfde top in combinatie met mijn Marshall cab. Een stuk minder schel.

gerrekat
22 november 2006, 13:59
Een Bogner ga je voor die prijs waarschijnlijk niet vinden, dus ik zou op zoek gaan naar een Engl of een Mesa/Boogie of zoiets...

Ik vind de ENGL kasten beter klinken dan de BOGNER, ga waarschijnljik een 4 x 12 ENGL pro Greenback cab kopen, klonk waanzinnig!

Useless
22 november 2006, 18:15
Hoe is het met je Quickrod trouwens?

Klinkt fantastisch, zeker nu, met het verbeterde clean kanaal
voor dat geld, echt een topversterker
De andere gitarist van ons speelt over een Mesa triple
en er is gewoon geen vergelijk, De Quick Rod blaast hem op elk gebied de deur uit

Josdevos
22 november 2006, 19:18
Klinkt fantastisch, zeker nu, met het verbeterde clean kanaal
voor dat geld, echt een topversterker
De andere gitarist van ons speelt over een Mesa triple
en er is gewoon geen vergelijk, De Quick Rod blaast hem op elk gebied de deur uit

Damn, ik ben echt curieus, de dollar staat lekker, GAS dus!

jorrit
23 november 2006, 00:10
Ik vind de ENGL kasten beter klinken dan de BOGNER, ga waarschijnljik een 4 x 12 ENGL pro Greenback cab kopen, klonk waanzinnig!

sinds wanneer hebben ze greenback cabs bij engl... klinkt interrestant :D
alleen de pro cabs?

imlikeajungle
23 november 2006, 00:23
Damn, ik ben echt curieus, de dollar staat lekker, GAS dus!

Ja, dito... Hoeveel zijn ze? 2k zoals die gast op Offstage zijn?

Tristan
23 november 2006, 00:38
Ik vind de ENGL kasten beter klinken dan de BOGNER, ga waarschijnljik een 4 x 12 ENGL pro Greenback cab kopen, klonk waanzinnig!

Sommige Metal/Heavy Rock gasten vinden die Engl en Mesa/Boogie kasten inderdaad lekkerder klinken...

gerrekat
23 november 2006, 07:29
Sommige Metal/Heavy Rock gasten vinden die Engl en Mesa/Boogie kasten inderdaad lekkerder klinken...

Bogner is ook niet verkeerd, en ik heb een ouwe Rivera kast die ook als een beest klinkt!

LordRiffenstein
23 november 2006, 07:59
Nou....heb de ENGL 4X12 met V30's gehad.....
Erg schel.....De Bogner 4X12 is gewoon al beter.

Moet je een keer je spullen lang genoeg houden zodat die V30s een beetje ingespeeld geraken :p :cheerup:

LordRiffenstein
23 november 2006, 08:00
Sommige Metal/Heavy Rock gasten vinden die Engl en Mesa/Boogie kasten inderdaad lekkerder klinken...

Tja, eerlijk gezegd ben ik ook niet kapot van de Bogner cabs. Heb verschillende 4x12s en 2x12s gehoord maar vind ze niet zo speciaal en zeker niet beter dan de Engl cabs.

Josdevos
23 november 2006, 08:31
Tja, eerlijk gezegd ben ik ook niet kapot van de Bogner cabs. Heb verschillende 4x12s en 2x12s gehoord maar vind ze niet zo speciaal en zeker niet beter dan de Engl cabs.

Relaas van een ex-Engl eigenaar in a nutshell:

De Engls zijn strak maar meer gefocust op highs en bassen, klinken imo een tikkeltje gescooped en ideaal voor metal. Bogners zijn over't algemeen 'sweeter' qua mids en smoother. Ik blijf erbij is geen kwestive van beter of slechter maar smaak. Bogners hebben wel minder last van V30 peak omwille van cain doek, hoewel als de kasten goed ingespeeld zijn hebben ze dat ook al minder. De kasten zijn ook anders van constructie: frontloaded vs rearloaded.

Maar dat wist jij natuurlijk al!

marc_o
23 november 2006, 09:34
Ik denk dat je hier een heel goede en moddervette speakerkast aan kunt hebben en de prijs valt mee (is niet van mij, ik zou 'm er namelijk niet voor wegdoen)


http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=69541

Josdevos
23 november 2006, 09:45
Goeie cab! Heb hem ook nog even gehad bij een KR100 stack.
Iets scherper en directioneler als Bogner maar verder erg mooie klank. M'n bandmaat speelt hier nu op...

Werkt super met de Single Recto!

500 EUR is WEINIG! :nervous:

http://users.pandora.be/yfransens/Offstage/IMG_0006.JPG

interessander
23 november 2006, 11:38
Ik heb op dit moment een marshall V30 kast en een standard ENGL kast. De marshall knalt er echt uit en de ENGL blaast meer onder je door zeg maar, ik ben er nog niet helemaal uit welke ik nu het fijnst vind klinken (in combinatie met jcm 800 2203) en aangezien ze in ohmage verschillen kan ik ze op dit moment niet tegelijk aansluiten.

Heeft iemand al eens V30's en V60's in een x configuratie in een cab geprobeerd?

Tristan
23 november 2006, 12:00
Wat betreft Bogner...
Ik vind ze wel lekker klinken, wat houtiger en natuurlijker dan de andere kasten die ik heb gehoord, alleen vind ik er wel een hele grote bak laag inzitten, dat vind ik een nadeel van de kast, ook kan de kast i.c.m. sommige amps daardoor wat muffig gaan klinken, alhoewel het op de een of andere manier toch ook wel weer open blijft klinken...
Het voordeel van de Bogners is dat ze redelijk veelzijdig zijn, ze kunnen veel verschillende stijlen aan en passen zowel onder (goede) moderne amps als onder de meer vintage gerichte amps...

Rectifier
23 november 2006, 12:21
Ik denk dat je hier een heel goede en moddervette speakerkast aan kunt hebben en de prijs valt mee (is niet van mij, ik zou 'm er namelijk niet voor wegdoen)

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=69541

+1

Ik vind dit 1 van de beste 4x12 V30's cab die er is.
Als ik een 4x12 zou gaan kopen dan werd dat een Rivera zonder twijfel.
Maar ik heb daar geen ruimte voor :(

JacksonBas
23 november 2006, 17:23
ik nog geen geld moet eerst ff gaan spare heb net de top gekocht

jorrit
24 november 2006, 09:35
Ik heb op dit moment een marshall V30 kast en een standard ENGL kast. De marshall knalt er echt uit en de ENGL blaast meer onder je door zeg maar, ik ben er nog niet helemaal uit welke ik nu het fijnst vind klinken (in combinatie met jcm 800 2203) en aangezien ze in ohmage verschillen kan ik ze op dit moment niet tegelijk aansluiten.

Heeft iemand al eens V30's en V60's in een x configuratie in een cab geprobeerd?

weet je wat jij moet doen? :D je moet die v30's van die marshall in je engl kast gooien wedden dat ie beter klinkt als wat je nu hebt..

pol
24 november 2006, 15:37
Ik heb al vanalles gehad qua kasten, en speel nu toch weer op een Marshall 1960AV, deze werkt het best bij mij in de band.

De Bogner 4 x 12 met V30's heb ik gehad, en ik vond die cab altijd wel wat stijf en aan de doffe kant klinken. Is zeker niet beter dan een Marshall 1960AV vind ik, de Marshall snijd gewoon beter door de mix en klinkt opener.
Mesa oversized klonk dan weer te hol in de mids en was wat overdreven bassig, resultaat: drummer en bassist werden wat onderuit gehaald.

Diezel 4 x 12 met custom eminences was dan wel een redelijk goeie cab, maar die vond ik dan ook weer te strak en te proper klinken, wel ideale cab voor laaggestemde snelle deathmetal, ook heel veel detail.

Die Engl cabs heb ik ook gehoord en vind ik ook niet super, is nogal gelijkaardig aan de mesa cab, maar dan niet zo bassig en scheller.

Useless
24 november 2006, 16:54
Hoe is het met je Quickrod trouwens?
Ik heb hier een clipje gevonden van de Quick Rod op Harmony Central

http://www.soundclick.com/bands/songInfo.cfm?bandID=546683&songID=4697920

BartT5R
26 november 2006, 17:18
Ik heb zo'n Fame kast in bestelling staan, komt ergens midden december.
Wil ik wel eens horen of er wel degelijk een verschil is.
Hij kost nieuw trouwens maar 420 euro.

JacksonBas
27 november 2006, 08:01
ja, daar dacht ik ook al aan maar je kan m alleen bestelle zonder m ooit gehoord te hebbe.

Nocki
28 november 2006, 12:51
Het gaat hier ook een paar keer over inspelen. die term is mij natuurlijk helemaal onbekend. wat zijn de karakteristieken van een oningespeelde v30 en wat gaat er veranderen en hoe kan je dat proces versnellen?

pol
28 november 2006, 12:58
ingespeeld klinkt die wat losser en minder scherp.
Veel valt daar niet aan te versnellen, gewoon af en toe het volume eens opengooien.

marc_o
28 november 2006, 12:58
Het gaat hier ook een paar keer over inspelen. die term is mij natuurlijk helemaal onbekend. wat zijn de karakteristieken van een oningespeelde v30 en wat gaat er veranderen en hoe kan je dat proces versnellen?


Waarschijnlijk bedoelt men ermee dat het hoog wat scherpte verliest.

Je kunt overigens nog altijd een keer om mijn Rivera 212 met V-30's komen he?
Die zijn ingespeeld, tenminste, de box is volgens mij op z'n minst een jaar of 6 gebruikt.

kwante
28 november 2006, 13:37
Hoi,

Iemand eigenlijk ervaring met de Randall cabs met V30's in??
Lijken mij kwa prijs goed mee te vallen.
Ik ben zelf ook opzoek naar een cab met V30's of een X patroon V30 - G12T-75.
Bij Randall hebben ze deze als ik mij nie vergis.

Groeten
Kwante

Thijssie
28 november 2006, 14:23
hoe kan je dat proces versnellen?

Wasverzachter in de plantenspuit.....

Nrrrk
30 november 2006, 00:25
Hoi,

Iemand eigenlijk ervaring met de Randall cabs met V30's in??
Lijken mij kwa prijs goed mee te vallen.
Ik ben zelf ook opzoek naar een cab met V30's of een X patroon V30 - G12T-75.
Bij Randall hebben ze deze als ik mij nie vergis.

Groeten
Kwante
Ik heb ns een Randall XL cab getest. Klinkt verdomde goed. Keihard, flinke bass, mooie mids en goed hoog. Vond hem wel veel te duur tegenover mijn andere cabs ( Randalls met celestion seventy 80's), scheelt bijna 500 euro..