PDA

View Full Version : vreemde vlek in mijn hout



Dastard
20 november 2006, 18:53
Ik heb afgelopen vrijdag een gitaartje gekocht (2de hands), na het schuren van de body bleek het van die triplex plaatjes te zijn die op elkaar geplakt waren maar goed, de top en de onderkant van de body zijn wel erg mooi, alleen zitten er aan beide vreemde vlekken in het hout, net alsof er een vocht/olie plek op/in zit, enig idee hoe ik dit kan weghalen ?
Of dat de Clou waterbeits het enigzins dekt ?

Gerrit
20 november 2006, 19:26
FF een fotootje is wel gemakkelijk, dan kunnen we het allenmaal duidelijk zien.

Gr

Dastard
16 december 2006, 15:40
Ik ben hem nu met Clou waterbeits aan het behandelen maar op sommige plekken trekt het niet het hout in en glijdt het er zo af, op andere plekken trekt het heel goed het hout in.
Hoe zou dit kunnen, ik zag in het blanke hout geen verschil.

no 1 hops
16 december 2006, 15:50
Ik ben hem nu met Clou waterbeits aan het behandelen maar op sommige plekken trekt het niet het hout in en glijdt het er zo af, op andere plekken trekt het heel goed het hout in.
Hoe zou dit kunnen, ik zag in het blanke hout geen verschil.ik denk dat je tegen het probleem van lijm aanloopt.
die lagen hout zijn verlijmt, door het persen vloei die lijm op bepaalde plaatsen beter in het hout dan op andere plaatsen.
die lijm heeft nu het hout afgesloten en neemt geen beits meer op.
waarschijnlijk zul je hem dekkend moeten verven, maar misschien dat fred dons nog een tip heeft?

Rw
16 december 2006, 15:56
soms gebeurd het met goedkope gitaren dat er te snel over elkaar heen wordt gelakt / geverft. dan kun je ook lelijke plekken krijgen...

Kim Wilson
16 december 2006, 15:59
ik denk dat je tegen het probleem van lijm aanloopt.
die lagen hout zijn verlijmt, door het persen vloei die lijm op bepaalde plaatsen beter in het hout dan op andere plaatsen.
die lijm heeft nu het hout afgesloten en neemt geen beits meer op.
waarschijnlijk zul je hem dekkend moeten verven, maar misschien dat fred dons nog een tip heeft?Dit klinkt best plausibel...

Dastard
16 december 2006, 19:20
Ik denk dat ik hem weer een beetje ga schuren en dan verfafbijt er op ga gooien, want zoals ie er nu uit ziet is het geen gezicht.
Dat is ook meteen de laatste keer dat ik dit soort gitaarbody's gebruik...

*edit
Verafbijt heeft geen effect...wat nu :-S ?!

no 1 hops
17 december 2006, 09:40
*edit
Verafbijt heeft geen effect...wat nu :-S ?!
fred dons een PB sturen?

Dastard
17 december 2006, 11:02
ja heb ik gedaan :-)
Helaas is de rest van de body met de Clou ook mislukt, het was licht hout, en ik dacht als ik 2 lagen clou over elkaar zou doen dat de kleur donkerder zou worden, de bedoeling was om een donkere cherry kleur te krijgen, helaas, als je 2 keer dezelfde clou laag over elkaar doet, wordt het bruin :-S