PDA

View Full Version : probleempje met dd-3



brammert
20 november 2006, 17:57
sinds vandaag heb ik een dd-3 in mijn bezit, tweede hands via marktplaats gekocht. toen ik thuis kwam natuurlijk gelijk uitgeprobeert, jack van mn gitaar naar de input van het pedaaltje, jack van mn versterker naar de output ( dd-3 heeft er twee, ik heb beide geprobeerd) van het pedaaltje. versterker aan en spelen... geen delay. ik heb vrijwel alle combinaties van de knoppen geprobeerd maar hij doet het gewoon niet. de versterker maakt met het pedaaltje uit een normaal geluid, met het pedaaltje aan geeft hij een heel klein beetje ruis maar geen delay.

doe ik wat fout of is het pedaaltje gewoon kappot?

alvast bedankt Bram

stumpy
20 november 2006, 18:10
Heb je hem ook niet getest toen je hem op ging halen? Ik neem aan dat je er een goede batterij in hebt of een 9v adapter aan hebt aangesloten?

Dirk_Hendrik
20 november 2006, 18:12
Toch niet gekocht van iemand uit zoetermeer ;)
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=82581&highlight=dd-3

Doet de bypass het wel? (edit, ja dus) Gaat de LED aan en uit?

@stumpy,
Je kunt er niet altijd vanuit gaan dat je iets op kunt halen.

brammert
20 november 2006, 18:16
Ik heb de pedalen laten opsturen ( onder rembours ). Ik heb 4 pedalen in een keer gekocht. Drie doen het alleen de dd-3 drie, het zijn alle vier boss pedaaltjes de andere drie doen het wel op dezelfde 9 volt adapter dus ligt het niet aan lijkt me.

Wat is de bypass? En de LED is neem ik aan het lampje, zo ja die gaat wel aan en uit.

hexxxus
22 november 2006, 14:00
van een tijdje terug

Ik heb een tijdje geleden een dd-3 op marktplaats gekocht, volgens de verkoper in perfecte staat. Hij had 'm opgestuurd en ik 'm aangesloten op mijn roland acb adapter waar ik al mijn boss pedalen zonder probleem op aansluit en die (Na later geinformeerd te hebben) volgens roland benelux gewoon geschikt is voor je pedalen. DD-3 aangesloten..... geen geluid... alles nog even checken.... nog geen geluid wel een brandend ledje en ook het originele signaal maar geen delay.
Na veel mailen met de verkoper had ik 'm zover dat ie mijn geld had teruggestort, na hem er uiteraard eerst van te hebben beschuldigt dat ie me had genaaid.
Goed ik denk voor ik 'm terugstuur nog maar eens proberen met de originele psa adapter en ja hoor........gewoon werken, perfect.
Geld weer overgemaakt en excuus aangeboden. :oops:

Moraal van dit verhaal voor mij alleen nog maar de originele psa adapter om misverstanden en slecht werkende pedalen te voorkomen.

Dirk_Hendrik
22 november 2006, 15:55
Ik heb DD3's met allerhande adapters gebruikt en nooit gedonder gehad. Dat hij het alléén met een PSA zou doen lijkt me dus wat stug.

hexxxus
22 november 2006, 19:07
Nou iniedergeval niet met die roland adapter, geen idee waarom maar het is nou eenmaal zo.