PDA

View Full Version : De nieuwe 4-kanaals Marshall JVM



LordRiffenstein
20 november 2006, 17:18
http://i9.photobucket.com/albums/a92/secondratemime/Untitled-2-1.jpg

http://i9.photobucket.com/albums/a92/secondratemime/Untitled-1.jpg

4-kanaals met gescheiden toonregeling, 3 modes per kanaal, midi etc

BLOK182
20 november 2006, 17:26
Marshalls.....dat waren toch altijd 6 knoppen op 10 en vol gas?

Dude
20 november 2006, 17:32
aah damn....


daar gaat de koch weer

Magic Bean
20 november 2006, 17:38
Gebaseerd op een JCM-800... Zijn alle high-gain amps niet gebaseerd op de JCM800 (met mesa als uitzondering)?

Helter Skelter
20 november 2006, 17:54
wauw, vers van de pers! er staat zelfs nog niets op de Marshall-site volgens mij

enig idee waar we ongeveer aan moeten denken qua prijs?

future2future
20 november 2006, 17:56
Shit man, nog meer knoppen dan mijn Mark IV!

Mitch
20 november 2006, 18:04
aah damn....


daar gaat de koch weer

:seriousf:


Duidelijke keuzes bij Marshall ! Na de ellenlange stoet budget-prut (VS, AVT, MG) eindelijk een mooi scala aan amps.
Handwired
Vintage Modern (iets uitgebreider dan vintage, maar redelijk basic)
JVM: alles uit de kast voor de (qua features) veeleisende gitarist.

Volgens mij hebben ze een nieuwe marketing afdeling die ook echt werkt ;)

Chris Winsemius
20 november 2006, 18:18
Gebaseerd op een JCM-800... Zijn alle high-gain amps niet gebaseerd op de JCM800 (met mesa als uitzondering)?

DualRectifiers zijn zeer gebasseerd op de Soldano SLO100 wat weer 'n "opgevoerde" JCM800 zou zijn.
Heel veel moderne high gainers zijn min of meer opgevoerde JCM800s maar 't is wat moeilijker dan het lijkt :D om 'n echt toffe high gain sound te behalen.
Andere uitzondering (en eigenlijk al pre-JCM800): Dumble. Tegenwoordig zijn de Fuchs, TwoRock, etc. daar weer afgeleiden van.

Ben wel benieuwd naar die nieuwe Marshalls qua sounds...

Het concept v/d VintageModerns spreekt mij zeer aan (heb zelf weleens iets vergelijkbaars gemaakt), ben benieuwd naar de trafo's :)

vester86
20 november 2006, 18:32
vind de prijzen nog best wel meevallen eerlijk gezegd, omgerekend iets van 1400 euro?? voor een 4 kanaals top met midi en dergelijke.
vergelijkbaar met de switchblade....

Dude
20 november 2006, 19:39
ARRGGHHHH kan niet wachten verdomme... wanneer komt dat spul en waarom staat het nog niet op de marshall site.

Moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat qua looks marshall echt wel eens iets mag gaan veranderen. Die vintage/modern amps zien er niet uit, totaal geen cool design en laten we eerlijk zijn... het oog wil ook wat.
Bij deze marshall zie ik hele rijen knoppies maar nog steeds die ouwe look... doe daar wat aan !

Negative K3 fan
20 november 2006, 19:46
die vintage modern amps hebben geniale features imo en deze amp ziet eruit als een jcm2000 en dus lelijk.

drap
20 november 2006, 21:35
Er is trouwens ook een nieuwe één-kanaals versie van die Vintage Modern: http://www.marshallamps.com/product_range.asp?productRangeId=23
Ik heb er over het algemeen niet erg gauw last van, maar deze één-kanaals Marshall veroorzaakt bij mij toch een grote hoeveelheid GAS. Vooral die 100 watt top. En wat te denken van de cabinetten met greenbacks...

Agent_Smith
20 november 2006, 22:13
Marshalls.....dat waren toch altijd 6 knoppen op 10 en vol gas?

Haha! De spijker op z'n kop!
Dit zijn echt waaaayy too much knoppen

dml
20 november 2006, 23:16
Heeft 'ie wel blauwe ledjes? Zo niet..... kutamp!!

Squier4ever
20 november 2006, 23:40
zonder blauwe ledjes klinktie idd lang niet zo lekker als met blauwe leds... :D

@iro
21 november 2006, 13:23
http://www.youtube.com/watch?v=r5lEuQf9f6E (http://www.youtube.com/watch?v=r5lEuQf9f6E)

Demo van de amp !

Mr.Bluesbreaker
21 november 2006, 13:35
Wat is nou anders aan deze JVM als je het naast een Anniversary zet?
Ok, er zit een kanaal meer op...

Over 15 jaar hebben we versterkers met 30 galmen, 18 kanalen met elk 4 soorten pre amp buizen, 8 modes, en 3 soorten eindbuizen. Dat alles schakelbaar met een midicontroller van 3*3 millimeter. Alles in 1 head!

Dude
21 november 2006, 13:38
AAAAAAAAAAAAAAAAAAHH


GAS


MUST... HAVE......... NEW................MARSHALL......





MUST... SPEND.........MONEY





Aaarhhhhhhgggg

Mr.Bluesbreaker
21 november 2006, 13:45
Come on.

Dat ding klinkt weer als Marshall's TSL met een extra kanaal, kortom een schelle krasbak die het pre-Rose Morris tijdperk en zijn reputatie om zeep helpt.

gerrekat
21 november 2006, 13:45
Weer een Marshall die er net zo uitziet en klinkt als een JCM2000. gemiste kans IMO

DaveItUp
21 november 2006, 15:02
Het is toch grappig dat, afgezien van alle miditroep enz enz, ik feitelijk alle sounds die ik hoor in dat filmpje kan krijgen en veel zelfs beter met een ouwe marshall, m'n volume knop en een pedaaltje :)

Niet echt onder de indruk. Zou die demo van die vintage modern weleens willen zien btw.

Dude
21 november 2006, 16:15
best leuk filmpje dit, (http://www.youtube.com/watch?v=3vOK7G4UYhU) demo van de hendrix signature stack !

Rude Perception
21 november 2006, 16:34
best leuk filmpje dit, (http://www.youtube.com/watch?v=3vOK7G4UYhU)demo van de hendrix signature stack !

Hier hoor ik 3 goede sounds, bij het andere filmpje 12 net niet sounds. Jammer.
Voor mij blijft het toch gewoon lekker een 2 kanaals. Is zat. Als het echt uitgebreid moet, nog 2 modes per kanaal, maar bij mijn dsl gebruik ik alleen clean en od1.
Als je echt alles uit je amp wilt halen heb je in mijn ogen al genoeg 1 kanaal met 2 modes: clean/crunch, en een tweede kanaal met een extra volume boost voor de solo's.
Als je echt uitgebreider nodig hebt, dan moet je denk ik toch even naar jezelf kijken of je iets niet helemaal goed doet.

heavy-metal-thunder
21 november 2006, 18:03
Weer een Marshall die er net zo uitziet en klinkt als een JCM2000. gemiste kans IMO

het uitzicht is niet belangrijk, de sound des te meer!

Door de boxen van mijn PC denk ik "hopelijk klinkt hij in het echt beter". Met zo'n sound zou'k me echt niet gelukkig prijzen... Als CMW iets kan vinden voor mijn DSL, waardoor het clean kan gescheiden worden van de crunch (zonder al te veel geluidsniveauverschil noch soundverlies) dan heb ik echt geen gas voor die JVM. Ik vind het een beetje zoals de 30th anniversary die'k heb: véél knopjes, maar zeker niet dadelijk een goeie sound. Het zal er mss wel inzitten, maar eruit krijgen... Mijn DSL met 4*12 greenback cab heb ik direct de sound die ik wil. Tenzij voor metalachtige dingen bestaat er wel beter.

vester86
21 november 2006, 18:11
Als je echt uitgebreider nodig hebt, dan moet je denk ik toch even naar jezelf kijken of je iets niet helemaal goed doet.

ik pik even deze zin eruit, want die vind ik gewoon ongelofelijk jammer. je kunt inderdaad veel doen met volume enzo,maar sommige mensen hebben gewoon behoefte aan VERSCHILLENDE geluiden. dat is waarom ik deze JVM ook niks vind, t lijkt allemaal teveel op elkaar in het filmpje. maar bijvoorbeeld een switchblade, een 25th Aniversary of een Vtwin hebben gewoon 4 verschillende geluiden. lekker veelzijdig en voor iedere bui wel wat wils.
ben het dus niet met je eens dat als je meer nodig hebt iets niet goed doet, t is echt een keuze die je maakt.

Helter Skelter
21 november 2006, 18:22
http://www.youtube.com/watch?v=r5lEuQf9f6E (http://www.youtube.com/watch?v=r5lEuQf9f6E)

Demo van de amp !

Ik vind die JVM wel ok klinken voor zover ik het kan beoordelen

Rude Perception
21 november 2006, 18:34
ik pik even deze zin eruit, want die vind ik gewoon ongelofelijk jammer. je kunt inderdaad veel doen met volume enzo,maar sommige mensen hebben gewoon behoefte aan VERSCHILLENDE geluiden. dat is waarom ik deze JVM ook niks vind, t lijkt allemaal teveel op elkaar in het filmpje. maar bijvoorbeeld een switchblade, een 25th Aniversary of een Vtwin hebben gewoon 4 verschillende geluiden. lekker veelzijdig en voor iedere bui wel wat wils.
ben het dus niet met je eens dat als je meer nodig hebt iets niet goed doet, t is echt een keuze die je maakt.

mss heb je gelijk en had ik meer voor mezelf moeten spreken. Ik heb het zelf iig niet nodig;)
Maar 12 verschillende sounds met alleen overdrive/distortion en eq als variabele lijkt mij sowieso te veel van het goede.

Agent_Smith
21 november 2006, 19:17
het uitzicht is niet belangrijk, de sound des te meer!

Door de boxen van mijn PC denk ik "hopelijk klinkt hij in het echt beter". Met zo'n sound zou'k me echt niet gelukkig prijzen... Als CMW iets kan vinden voor mijn DSL, waardoor het clean kan gescheiden worden van de crunch (zonder al te veel geluidsniveauverschil noch soundverlies) dan heb ik echt geen gas voor die JVM. Ik vind het een beetje zoals de 30th anniversary die'k heb: véél knopjes, maar zeker niet dadelijk een goeie sound. Het zal er mss wel inzitten, maar eruit krijgen... Mijn DSL met 4*12 greenback cab heb ik direct de sound die ik wil. Tenzij voor metalachtige dingen bestaat er wel beter.

Ik heb precies hetzelfde. Eerst een TSL gehad. Eindeloos tweaken (knoppen, speakers, buizen) en uiteindelijk geen fatsoenlijk geluid eruit kunnen krijgen. Geruild voor een DSL en echt binnen een paar seconden precies mijn geluid! Superding! (DSL50 met ook een oude greenback cab) Mensen moeten dus niet generaliseren en de JCM2000 over één kam scheren. DSL en TSL zijn twee verschillende dingen.
Deze nieuwe gaat vermoed ik nog verder dan de TSL. Niets voor mij waarschijnlijk.

heavy-metal-thunder
21 november 2006, 19:23
als ik het clipje dan verder beluister, als de band speelt, valt het precies wel mee. Maar bij de voorstelling van de 4 kanalen... amai... sommige dingen vind ik gewoon bagger.

marc_o
21 november 2006, 22:16
Ik vind 'm echt te gek klinken en wil hem graag proberen.

Sowieso vind ik de 2000 series erg goed klinken, ik snap nooit wat men erover te mauwen heeft, het is gewoon the sound of rock!
Ik moet wel bekennen dat ik de TSL combo beter vind klinken dan de top met box om één of andere reden. Als je er geen goede rocksound uit kunt krijgen dan stel je 'm niet goed in, naar mijn mening, easy as hell!

Agent_Smith
21 november 2006, 22:47
Ik moet wel bekennen dat ik de TSL combo beter vind klinken dan de top met box om één of andere reden. Als je er geen goede rocksound uit kunt krijgen dan stel je 'm niet goed in, naar mijn mening, easy as hell!

Helemaal geen goed geluid was ook wat overdreven. Het geluid was 'redelijk okee'. Nou, dat is dus niet goed genoeg. En de DSL heeft het 100%. Het derde kanaal was helemaal een zuigding (net als de kanaalschakeling).
Maar het punt is gewoon dat de voicing van de TSL niet mijn ding is.
Maar goed, daar gaat het nu niet om. Het gaat nu om de nieuwe amps. En stiekem ben ik wel een beetje nieuwsgierig...

heavy-metal-thunder
22 november 2006, 08:33
Mijn kameraad zegt altijd: "om de een of andere reden komt een Marshall er in een groep altijd goed uit". En ergens moet ik hem gelijk geven. Toen ik het filmpje hoorde (door pc speakers) bij de voorstelling van de kanalen, vond ik het hoegenaamd niet goed. Maar als dat band aan het spelen was, vond ik het toch wel te pruimen.

Dus, ik schrijf hem bij voorbaat niet af, maar ben echt wel nieuwsgierig.

Dude
22 november 2006, 09:51
Ik vind 'm echt te gek klinken en wil hem graag proberen.

Sowieso vind ik de 2000 series erg goed klinken, ik snap nooit wat men erover te mauwen heeft, het is gewoon the sound of rock!
Ik moet wel bekennen dat ik de TSL combo beter vind klinken dan de top met box om één of andere reden. Als je er geen goede rocksound uit kunt krijgen dan stel je 'm niet goed in, naar mijn mening, easy as hell!


odijk... je bent de man ! 100% (al zag ik gister die paarse musicman van je bij feedback hangen en die was toch weinig mannelijk)

die tsl series klinken in een band situatie meesterlijk... het doet het hem gewoon in de band !

Ik begreep dat die DSL maar 2 kanalen heeft toch ? clean en drive, geen solo/volume boost extra toch ??


edit:
oh wacht ik zie het al, 2 kanalen clean/crunch en od1/od2

helaas niet via footswitch te schakelen tussen die voicings..

heavy-metal-thunder
22 november 2006, 10:23
edit:
oh wacht ik zie het al, 2 kanalen clean/crunch en od1/od2

helaas niet via footswitch te schakelen tussen die voicings..

en dat het niet via footswitch kan is nog niet zó erg, maar vooral dat er een gigantisch volumeverschil zit tussen clean en crunch. Dat is het enigste nadeel aan de DSL. Voor de rest enorm tevreden van. Heb direct mijn sound, die ik leuk vind.

gerrekat
22 november 2006, 10:30
Ik zou de marshall fans aanraden de clips van de nieuwe ENGL nivader eens te checken. Deze amp klinkt zeer open en organisch compleet anders dan de andere ENGLs (waarom ik hem dus minder vind), mensen die van een meer Marshally karakter houden en niet zo van de typische ENGL sound met veel compressie zou deze amp wel eens een zeer mooi alternatief voor de JVM kunnen zijn. Ook 4 compleet gecsheiden kanalen, volledig midi, 150 watt aan 6 x EL34's.

hier wat rock clips, maar wees niet bang, metal gaat zeker ook!

1. Chanel 1 lo gain
http://www.rocksolidamps.com/MP3/In...1%20Schmitt.mp3

2. Chanel 1 Hi Gain
http://www.rocksolidamps.com/MP3/In...G%20Schmitt.mp3

3.Chanel 2 Lo Gain
http://www.rocksolidamps.com/MP3/In...2%20Schmitt.mp3

4. Chanel 3 Lo Gain
http://www.rocksolidamps.com/MP3/In...3%20Schmitt.mp3

5. Channel 4 Lo Gain
http://www.rocksolidamps.com/MP3/In...4%20Schmitt.mp3

Dude
22 november 2006, 10:41
150 watt aan 6 x EL34's.


klinkt misschien een beetje 'dutch' maar ik zou niet blij worden als die elke anderhalf jaar voor een retube moest... dat zou mij serieus gaan tegenstaan.

BLOK182
22 november 2006, 10:58
odijk... je bent de man ! 100% (al zag ik gister die paarse musicman van je bij feedback hangen en die was toch weinig mannelijk)

die tsl series klinken in een band situatie meesterlijk... het doet het hem gewoon in de band !

Ik begreep dat die DSL maar 2 kanalen heeft toch ? clean en drive, geen solo/volume boost extra toch ??


edit:
oh wacht ik zie het al, 2 kanalen clean/crunch en od1/od2

helaas niet via footswitch te schakelen tussen die voicings..
Ik heb de DSL100 ook vaker gehoord, enne, inderdaad, prima amp! Gewoon stevig rocken!

BLOK182
22 november 2006, 10:59
Mijn kameraad zegt altijd: "om de een of andere reden komt een Marshall er in een groep altijd goed uit". En ergens moet ik hem gelijk geven. Toen ik het filmpje hoorde (door pc speakers) bij de voorstelling van de kanalen, vond ik het hoegenaamd niet goed. Maar als dat band aan het spelen was, vond ik het toch wel te pruimen.

Dus, ik schrijf hem bij voorbaat niet af, maar ben echt wel nieuwsgierig.
Marshalls vind ik geen optimale versterkers om in je eentje te spelen (met cd mee ofzo), vind ik ze niet echt lekker klinken, maar in bandsituatie kan je ook met de 'schelle' JCM900 vet klinken.

Lord Abortion
22 november 2006, 11:03
Leuke Marshall qua features ... maar als het JCM2000-ish klinkt niets voor mij. Als je een meerkanaals head wil met ingebouwde midi heb je in die prijsklasse ook de H&K Switchblade of Trilogy, de Framus Dragon of Cobra, de Carvin V3, ... allemaal dingen die ik soundwise toch verkies boven een JCM2000.

gerrekat
22 november 2006, 11:31
klinkt misschien een beetje 'dutch' maar ik zou niet blij worden als die elke anderhalf jaar voor een retube moest... dat zou mij serieus gaan tegenstaan.

ACh of je er nu 4 of 6 moet aanschaffen, absoluut geen reden om een geodklinkende map niet te kopen m.i.

Ik doe al mijn buizen/bias werk zelf, en zoveel kost het me niet, denk € 75-100 voor 6 EL34's en that's it.

guhlenn
22 november 2006, 11:43
krasserig en schel zal altijd door een band mix komen. :)

heb de DSL gehad. zeker ok, maar niet meer dan dat

marc_o
22 november 2006, 16:34
odijk... je bent de man ! 100% (al zag ik gister die paarse musicman van je bij feedback hangen en die was toch weinig mannelijk)

die tsl series klinken in een band situatie meesterlijk... het doet het hem gewoon in de band !

Ik begreep dat die DSL maar 2 kanalen heeft toch ? clean en drive, geen solo/volume boost extra toch ??


edit:
oh wacht ik zie het al, 2 kanalen clean/crunch en od1/od2

helaas niet via footswitch te schakelen tussen die voicings..

Hey, hoe weet jij dat die Musicman van mij is geweest? Hangt die daar nu nog????? Plastic zat er nog op toen ik 'm bracht, en het is echt een goede gitaar, heeft alleen kleurtje niet mee.
TSL wordt altijd maar afgezeken, nou, ik vind het superversterkers, Les Paultje erin en Gary Moore bulkt uit je speakers (tenminste, als je mijn talent hebt natuurlijk, want dat is uitzonderlijk te noemen) :blast: .
Paul Stanley zei ooit iets als "Wil je klinken als een Marshall, dan koop je een Marshall, dat is de simpelste oplossing"

Dude
22 november 2006, 17:41
Hey, hoe weet jij dat die Musicman van mij is geweest? Hangt die daar nu nog????? Plastic zat er nog op toen ik 'm bracht, en het is echt een goede gitaar, heeft alleen kleurtje niet mee.


ik weet alles... muhahahahaha !! :punk:


kwam helterskelter tegen en die vertelde het :(

marc_o
23 november 2006, 09:28
Verdulleme, ALTIJD weer die Skelterrrrrrrrr!!!:jam: