PDA

View Full Version : Vraagje: hao rustdriver



a darker shade of grey
20 november 2006, 15:15
Ja ik heb de search functie al gebruikt maar von dgeen concreet antwoord op deze vraag:

is bij dat pedaaltje de levelknop tevens de gainknop.....met andere woorden moet het volume omhoog om de gain op te voeren?

edit: zo ja, heb ik er weinig aan en dan had ik graag wat tips voor andere pedaaltjes met een stevige rocksound, en niet de geeikte ds-1 en dist+ asjeblieft ;)

Rutger
20 november 2006, 16:14
nee, de knop is regelt alleen het volume. de gain heeft een vast level. wel kun je de gain goed regelen met de volumeknop op je gitaar (mits je en goeie potmeter hebt natuurlijk).

het is een one-trick-pony, maar wel een goeie!

a darker shade of grey
20 november 2006, 16:16
dankje rutger
ik heb idd ff op de site gezeten maar die soundsamples klinken idd verdomde lekker!

edit: op de site staat trouwes ook dat ze aanraden om alleen batterijen te gebruiken omdat een adapter het geluid zou verslechteren....is dit waar? anders heb ik er nl nog steeds niks aan, want ik heb natuurlijk ook een adapter.

Rutger
20 november 2006, 16:24
goeie vraag. ik heb m weleens met batterijen gebruikt, maar ik kan me geen verschil herrinneren. ik zal t eens proberen en vergelijken. maar met adapter klinkt ie fantastisch hoor! en als ie met batterijen nog beter moet klinken dan ben ik wel benieuwd...

maar dat een batterij beter zou zijn beweren ze voor pedalen in het algemeen. ik vind het geneuzel, het verschil is minimaal. met een goeie gebalanceerde adapter ben je er ook

Rutger
20 november 2006, 16:35
btw, het enigste is dat ie bij uitstek geschikt is voor singlecoils. met te hoge pickup-output gaat ie schel worden. dus speel je met HB's, kun je beter even verder zoeken

a darker shade of grey
20 november 2006, 17:11
btw, het enigste is dat ie bij uitstek geschikt is voor singlecoils. met te hoge pickup-output gaat ie schel worden. dus speel je met HB's, kun je beter even verder zoeken

ow okee bedankt voor de tip...ik ben wel een humbucker jongen ;)

Page
20 november 2006, 22:33
Bij mij klinkt die met Humbuckers ook prima dus....laat je oren spreken!

vinni
20 november 2006, 22:59
Misschien eens op 18V proberen....weet niet of het kan hoor....

Vinni

Rutger
21 november 2006, 12:40
Bij mij klinkt die met Humbuckers ook prima dus....laat je oren spreken!
hm, ik heb heel andere ervaringen. bij mij begint ie erg te compressen (waarbij het volume daalt) en wordt ie schel. ik heb een Seymour Duncan JB in de brug en die heeft een behoorlijke output.

hetzelfde probleem had ik met mn Keeley Comp, maar dat is met een tweetal mods verholpen.