PDA

View Full Version : buizen versterker gezocht



levi
20 november 2006, 12:52
Hallo mensen ik zoek een leuk tube ampie voor niet zo veel geld.

Ik zie op marktplaats allemaal fender twins voor 900 euro.

dat is allemaal veel te duur het maakt niet uit of het een 2de hands is of uit

de winkel. als die maar goed klinkt maakt ook niet uit wat voor merk.

ik zoek er eentje die niet duurder is dan 600 in de winkel.

het heeft geen haast dus je hoeft me niet te pmen dat je nog wat hebt staan
;)

groetjes levi.

DarknessAwaits
20 november 2006, 12:56
Ik denk dat je maar eens de winkel moet binnenlopen en wat moet gaan uitproberen. Er zijn best leuke versterkers te vinden voor dat geld, maar je zult zelf moeten kiezen. Er is trwns ook nog een anders subtopic dan 'elektrische gitaren', nml. 'moderne versterkers'. Daar zul je je vraag beter kunnen stellen, maar dan nog moet je echt wel iets meer te vertellen hebben dan nu.

Hendriks
20 november 2006, 13:32
Hallo mensen ik zoek een leuk tube ampie voor niet zo veel geld.

Ik zie op marktplaats allemaal fender twins voor 900 euro.

dat is allemaal veel te duur het maakt niet uit of het een 2de hands is of uit

de winkel. als die maar goed klinkt maakt ook niet uit wat voor merk.

ik zoek er eentje die niet duurder is dan 600 in de winkel.

het heeft geen haast dus je hoeft me niet te pmen dat je nog wat hebt staan
;)

groetjes levi.
Peacey Valveking of Classic

Hendriks
20 november 2006, 13:58
Peacey Valveking of Classic

Peavey dus

zeppo
20 november 2006, 14:05
Neee, de Peavey Delta Blues met 15" ......

Hendriks
20 november 2006, 14:07
Neee, de Peavey Delta Blues met 15" ......
Ook mooi, Ik heb zelf een oude Classic(212) (1979) hier is ook goed aan te komen en klinkt groots.

Hector_Tsolodimos
20 november 2006, 15:00
alleen het stomme is: de topicstarter verteld er niet eens bij in welke genre hij speelt..
Fender heeft ook leuke tube amps, voor niet al te veel geld (zeeeeeker 2e. hands)

Josdevos
20 november 2006, 15:02
Nog stommer is dat dit in elektrische gitaren staat, terwijl er een subforum is voor versterkers...

sinneD
20 november 2006, 15:03
Fender Bassman 10, loodzware 50 of 70 watter met 4x10" speakers, moet je voor rond de 500 euries kunnen scoren :)

JacksonBas
20 november 2006, 21:26
een fame van musicstore

STW
20 november 2006, 21:30
een chinese vox ac15 is nieuw 599 euro

Bâh
20 november 2006, 22:25
Er staat al een tijdje een Peavey Classic 30 op marktplaats.
Schijnt ook een leuk dingetje te zijn.

levi
21 november 2006, 21:58
alleen het stomme is: de topicstarter verteld er niet eens bij in welke genre hij speelt..
Fender heeft ook leuke tube amps, voor niet al te veel geld (zeeeeeker 2e. hands) i have the blues al night long als dat het antwoord is op je vraag (voor de zwak begaafden onder ons blues dus ;) )

levi
21 november 2006, 22:01
Nog stommer is dat dit in elektrische gitaren staat, terwijl er een subforum is voor versterkers... en nog stomer is dat je zoveel sub forums op deze site heb staan. En nog stomer is dat al die nederlanders comentaar op alles moeten hebben kan je gewoon niet die vraag beantworden ik word hier echt ziek van. zo nu ben ik weer opgelucht ze zitten altijd te zeiken als ik een onderwerp maak.

jacky
21 november 2006, 22:25
chill babe dont give us the blues ....


Wat voor blues bbking, gary more, stevie ray vaughan, jo bonamassa,of blind willy mctell of of of enz enz enz

Een beetje aangeven welke richting je op wil

levi
22 november 2006, 16:05
chill babe dont give us the blues ....


Wat voor blues bbking, gary more, stevie ray vaughan, jo bonamassa,of blind willy mctell of of of enz enz enz

Een beetje aangeven welke richting je op wil
bbking gary moore ray vaughan een beetje en heel veel joe bonamassa

en andere leuke blues numertjes

BadCompany
22 november 2006, 16:15
Ook een kampioen in spellen zeker? :p

Outrage
22 november 2006, 16:43
een (al dan niet oude) fenderbuizenversterker is een mooie optie.
Laney VC15/VC30 enzo gaan ook die richting uit.

jacky
22 november 2006, 19:20
De meeste sounds zijn inderdaad met een al dan niet oud fendertje wel te maken de gary moore sound zou ik wat meer brits willen noemen.

Afhankelijk van het gewenste vermogen kan je kiezen iets met reverb en vibrato en vermogen naar wens

Ik geef de voorkeur aan oudjes wat ik ook mooi vind is de tweed sound met wat pedalen voor reverb en of tremelo.Een bassman 59 is best een leuke amp met wat goodies er voor.

andoni
22 november 2006, 19:53
en nog stomer is dat je zoveel sub forums op deze site heb staan. En nog stomer is dat al die nederlanders comentaar op alles moeten hebben kan je gewoon niet die vraag beantworden ik word hier echt ziek van. zo nu ben ik weer opgelucht ze zitten altijd te zeiken als ik een onderwerp maak.

Ga wat stoom aflaten man, je stoomt te hard!

jorrit
23 november 2006, 00:31
en nog stomer is dat je zoveel sub forums op deze site heb staan. En nog stomer is dat al die nederlanders comentaar op alles moeten hebben kan je gewoon niet die vraag beantworden ik word hier echt ziek van. zo nu ben ik weer opgelucht ze zitten altijd te zeiken als ik een onderwerp maak.

je krijgt zonder ook maar iets over je muziekvoorkeur etc. te laten weten 6 verschillende voorbeelden van goedkoper leuke versterkers... plus dat degene die je nu citeert een belg is eikel.... maar zoveel subforums is voor de zwakbegaafden onder ons natuurlijk wel erg moeilijk... zoveel lezen he...

levi
23 november 2006, 21:28
je krijgt zonder ook maar iets over je muziekvoorkeur etc. te laten weten 6 verschillende voorbeelden van goedkoper leuke versterkers... plus dat degene die je nu citeert een belg is eikel.... maar zoveel subforums is voor de zwakbegaafden onder ons natuurlijk wel erg moeilijk... zoveel lezen he...
Er bestaat ook iets als geen verstand van computers hebben. Dat is niet zwak begaafd ;) En ik ben natuurlijk ook blij met die gene die gewoon wat leuke versterkers op noemen, bedankt mensen, mensen die niks nuttigs te zeggen hebben over versterkers alsjeblieft ga ergens anders klagen.

levi
23 november 2006, 21:29
Ook een kampioen in spellen zeker? :p
waarom dan??

BadCompany
23 november 2006, 22:33
en nog stomer is dat je zoveel sub forums op deze site heb staan. En nog stomer is dat al die nederlanders comentaar op alles moeten hebben kan je gewoon niet die vraag beantworden ik word hier echt ziek van. zo nu ben ik weer opgelucht ze zitten altijd te zeiken als ik een onderwerp maak.

Ik zou het niet weten :)
En daarbij, relax een beetje, je zo opjagen is slecht voor je tikker ;)

levi
28 november 2006, 19:33
Wat vinden jullie eigenlijk van de juge and kentnher amps? (Ik weet niet precies hoe je het schrijft.)
Gaan ze snel kapot?
Komt er mooi geluid uit?

Wou ik nog even weten.

zeppo
28 november 2006, 20:14
Beste Levi,
je kunt hier een heleboel vragen stellen, maar hou ze wel zinnig.
Wat is dit nu weer voor een vraag"


Gaan ze snel kapot?


Als je ze van drie-hoog laat vallen, ja.

Als je lekker in je kamer blijft ziiten spelen, zou het zomaar eens zo kunnen zijn dat een juge and kentnher best lang meegaat, maar pin me d'r niet op vast.
Maar als je er dit jaar nog zes tournee's mee gaat doen, dan zou het zomaar kunnen dat 'ie best wel vrij snel kapot gaat, maar pin me d'r niet op vast.

Kortom: vragen stellen is ook een kunst. zucht.

/edit: en hoeveel werk is het voor jou nou helemaal om even te Googlen. Dan weet je meteen dat het Hughes & Kettner is. Dat staat net iets minder : "i don't give a fuck"

ColourofFire
29 november 2006, 16:59
Hm als je nog op zoek bent naar een goede niet te dure buizenversterker moet je op marktplaats even naar een Engl Thunder 50 zoeken, hartstikke goede versterkers die tot nu toe nog redelijk onder de radar doorvliegen op marktplaats. K heb de mijne voor 500 euro gekregen, en ben er nog absoluut niet door teleurgesteld. Let wel even op, 50 watt buizen is hard, en klinkt het best als het ook een beetje hard mag gaan. Ik treed ermee op en dan krijg ik ook de kans hem te laten scheuren. Hou er met het kopen van een buizenversterker rekening mee dat je herrie gaat maken.

Ow een ander tof ding is de orange tiny terror, wordt mijn volgende aankoop. Als je een goedkoop 2e hands cabinet kan vinden heb je voor 6/700 euro ook wel een mooie set.

Rormo
29 november 2006, 18:52
Ik zag de TS en dacht "dit kan in niets anders ontaarden dan een bitchfest". En wat blijkt, Ik had gelijk.
Na al dat gezeik ben je eigenlijk geen antwoord waard, maar ik zal het je toch gunnen: Ga lekker een dagje naar een grote gitaarwinkel en test er een hele zooi uit. Als je dan vragen hebt, stel ze gerust, maar als je nog niets weet kun je beter zelf gaan kijken wat je leuk vindt, dan hier hele algemene vragen stellen waar je toch antwoorden op krijgt waar je concreet weinig mee kunt (zoals deze).

levi
30 november 2006, 17:41
Beste Levi,
je kunt hier een heleboel vragen stellen, maar hou ze wel zinnig.
Wat is dit nu weer voor een vraag"


Als je ze van drie-hoog laat vallen, ja.

Als je lekker in je kamer blijft ziiten spelen, zou het zomaar eens zo kunnen zijn dat een juge and kentnher best lang meegaat, maar pin me d'r niet op vast.
Maar als je er dit jaar nog zes tournee's mee gaat doen, dan zou het zomaar kunnen dat 'ie best wel vrij snel kapot gaat, maar pin me d'r niet op vast.

Kortom: vragen stellen is ook een kunst. zucht.

/edit: en hoeveel werk is het voor jou nou helemaal om even te Googlen. Dan weet je meteen dat het Hughes & Kettner is. Dat staat net iets minder : "i don't give a fuck" jone als ik een amp koop van 500 euro en hij gaat een dag daar na kapot omdat een of andere mongool van juge and ketner de bedraading bager heb gesoldeert (ik noem maar wat) dan kan ik hem natuur lijk wel maken maja kost toch weer geld en het kan best zijn dat mensen een juge and ketner hebben en er niet tevreden over zijn

LCH
30 november 2006, 17:54
Precies. Punt. Gewoon naar een winkel gaan, wat rotzooi uitproberen en vervolgens een topicje openen over de paar versterkers die je bevallen. ;)

ColourofFire
30 november 2006, 18:57
jone als ik een amp koop van 500 euro en hij gaat een dag daar na kapot omdat een of andere mongool van juge and ketner de bedraading bager heb gesoldeert (ik noem maar wat) dan kan ik hem natuur lijk wel maken maja kost toch weer geld en het kan best zijn dat mensen een juge and ketner hebben en er niet tevreden over zijn

Ik heb nog nooit van een juge en ketner gehoord.













Hughes and Kettner versterkers zijn daarentegen wel goed.

Doe eens even zelf wat vooronderzoek, zo moeilijk is het niet om je een beetje te orienteren voor je een losse floddervraag een forum opschiet. Google kan een hoop voor je doen zonder dat je jezelf publiekelijk voor lul hoeft te zetten.

En misschien zijn lessen nederlands ook geen slecht idee

Fenndangoband
30 november 2006, 23:29
boeiend... boeiend... boeiend... ga door... boeiend...echt waar?... boeiend... boeiend...

Levi... cheers mate, je brengt animo in de keet.

By the way... het is echt wel stoom dat soomige mensen geen zimpele vrag over een juges & kleffer kunen beantworden... niet?? :D

Sorry hiervoor, sterker dan mezelf... ik begin me er nu al voor te haten... of toch niet...

Kijk eens naar Voks ;) combootjes... handig en ideaal voor in kamer en schitterende sound... en er bovenop nog eens goed gesoldeerd ook.

Rormo
1 december 2006, 12:43
Boogyner en Marxall zijn ook wel erg goed trouwens.

levi
4 januari 2007, 12:04
leer nederlands type

levi
4 januari 2007, 12:06
en gasten als ik zeg wat vinden JULLIE er van wil ik JULLIE mening en niet die van google maarja laat maar

jorrit
5 januari 2007, 10:26
leer nederlands type

hahah gozer wie denk je dat ze imiteren? (ow das nadoen :P)