PDA

View Full Version : Vox AD30VT Speaker



Epic
20 november 2006, 11:06
Ik heb een VOX AD30VT, en deze klinkt nogal modderig in het laag. Ik denk dat dit door de speaker komt.
Ik wil hem dus gaan vervangen, bijvoorbeeld door een Jensen C10Q. Heeft iemand dit ook gedaan ? En wat zijn de ervaringen ?

heavy-metal-thunder
20 november 2006, 11:23
Daar ben ik ook benieuwd naar.

luut
20 november 2006, 21:56
Ik had hetzelfde gevoel over het geluid. Maar ik heb besloten om de versterker van een external speakeroutput te voorzien en er een 2x12" op aan te sluiten.
Ik kan je vertellen dat dit de beste oplossing zal zijn.
Met alleen een andere speaker zal je misschien een kleine verbetering realiseren maar je zal nooit het resultaat bereiken wat je zoekt. Tenzij je alleen op lage volumes speelt.
Een nadeel is wel dat je het voordeel van het handzame versterkertje goodby kan kissen (Als dat al een nadeel is).

Wel bij het aansluiten van een box de 8ohm van je Vox in de gaten houden!

Epic
21 november 2006, 14:17
Dank. Ik wil inderdaad alleen op lage volumes spelen dus het gaat alleen om het vervangen van de interne speaker.

Zal de jensen C10Q een goede keus zijn ? omdat het een modelling versterker is hoeft er geen speaker in de de klank erg kleurt. Andere suggesties ?

luut
22 november 2006, 16:59
Ik heb er geen ervaring mee. Er zijn wel topics geweest waarin 10' speakers besproken zijn. ff zoeken dus.

heavy-metal-thunder
22 november 2006, 17:26
Ik heb ooit een fender vibro champ aangesloten op een 2*12 cab en dat gaf verschrikkelijk goed! Geldt dit ook voor de vt30?

Zelf gebruik ik de vt30 enkel op mijn oefenkamertje (waar ik geen cab heb). Voor bandgebruik heb ik een lampenhead, dus het is niet echt een optie om er een cab op aan te sluiten.

luut
22 november 2006, 18:55
Yip, het geldt zeker voor de AD30VT. Ik heb overigens geen ander klein vergelijkingsmateriaal.
Je kan een buizenbakkie niet met zo'n moddeling vergelijken.
Die Vox geeft bij lage volumes een goed geluid maar als je op hoge volums speelt komt hij op alle vlakken qua geluid tekort. (we hebben het niet over alle opties, toeters en bellen die de versterker heeft!!!!). Ik speel momenteel vrijwel aleen thuis. Een enkele keer speel ik in een oefenruimte en dan is een cab zeer zeker de uitkomst.
Je kan niet spreken over een vergelijk aangezien een 10" in een klein versterkerbehuizing niets is vergeleken bij een speaker cab (12"speakers, inhoud ect) Heb je de mogelijkheid gewoon proberen.