PDA

View Full Version : Ruildeal, interessant of toch maar niet ?



Wimvdb
20 november 2006, 10:36
Ik kan mijn flextone II XL in erg gebruikte staat ruilen voor een faylon buizenversterker top + cab. Van de cab werken helaas maar 2 speakers. En ik zou dus kunnen kijken of ik tevreden ben met de 2X12 of anders 2 speakers bijzitten

Het is zo'n typische oude buizenbak die zowel geschikt is voor gitaar als bas/keyboard ...

Zou dit interessant zijn met wat pedalen voor ?

Mijn redenen zijn:

*Veel te veel mogelijkheden. Ik haal hier veel goede sounds uit maar ik zit ze voortduren aan te passen.

*Ik zou graag sommige pedaaltjes testen in de toekomst en aangezien deze versterker modelling is , geeft dit volgens mij een vertekend beeld

Squier4ever
20 november 2006, 12:16
men zegt van ruilen komt huilen, ken die faylon niet dus zou nog ff op deugdelijk advies wachten ^^

Wimvdb
20 november 2006, 13:13
Het is trouwens een hurricane model

Nocki
20 november 2006, 17:08
ik denk dat het huilen wordt.
maar goed. ik zou nooit een mooie state of the art ruilen voor iets ouderwets met van die buizen erin.

Nocki

Wimvdb
21 november 2006, 11:32
Ik zou echter graag eens met een buizenamp experimenteren. Volgens reviews op het internet klinkt deze amp tussen een orange en een hiwatt maar dit zal wel wat te optimistisch zijn...

fhensen
21 november 2006, 13:10
Faylon versterkers zijn zeer oude buizenbakken uit Belgie. George Kooymans van de Earring heeft er in de 70-er jaren op gespeeld. Hij was niet tevreden over deze versterkers.

Reserveonderdelen zijn zeer moeilijk te vinden......

BLOK182
21 november 2006, 13:59
En dan kunnen reparaties en revisies nogal prijzig uitvallen. Op zich niks mis met een oude buizenamp, krijg je een vettere sound mee dan met die flextone:-)

heavy-metal-thunder
22 november 2006, 10:28
Ik heb ooit de Faylon organa gehad. volledig lampen, 40W. Helaas door mijn moeder naar het containerpark gebracht. Was een heel cleane amp. Laat ons zeggen NOG cleaner dan de grote fenders. Volume op 10 en nog clean met p90's.

Opletten, niet alle Faylons zijn volledig buizenbakken. SOms solid state preamp. En ook: niet alle lampen zijn nog makkelijk verkrijgbaar.

Eko
23 november 2006, 09:42
He er vroeger ook een gehad. Let op de voedingen, die zijn nu na al die jaren aan vervanging toe. dat wordt een kostbare grap. Het geluid was niet echt denderend te noemen.

Wimvdb
23 november 2006, 14:32
Denk wel dat ik doe hoor. Kan ik eens wat mee experimenteren en er zit nog potentieel in om om te bouwen ook ...

Trouwens houd een buizenamp beter z'n waarde dan een flextone

[gearslut][/]

sinneD
23 november 2006, 14:40
Denk wel dat ik doe hoor. Kan ik eens wat mee experimenteren en er zit nog potentieel in om om te bouwen ook ...

Trouwens houd een buizenamp beter z'n waarde dan een flextone

[gearslut][/]

mits het een buizenbak is van een noemenswaardig merk ...