PDA

View Full Version : Welke amp voor thuisgebruik tot 400 euries



gitaarmike
20 november 2006, 08:56
Hee mensen

Ik heb pas zo'n toneport gekocht samen met een setje alesis actieve monitors
En ik vind het geluid 3x niks..veels te klein geluid en teveel getweak. Nu wil ik dus aan een amp puur voor thuisgebruik. Ik wil iig een volle sound hebben op redelijk laag volume.

Ik moet wel alle stijlen aankunnen dus ik denk dat ik met mijn budget niet onder een moddeler uit kom. Ik zat dus te denken aan een epi valve jr icm een pod 2.0 of zoiets dergelijks. Of zou dan een peavey bandit beter zijn? Ik neig naar de bandit vanwege de 12 inch speaker

Dingen die ik speel: Van bb king achtige solos tot metal ala pantera etc.. Dus clean en uber over de top scheur vind ik even belangrijk.
Adviezen over welke moddeler en/of amp zijn erg welkom

Jimwoud
20 november 2006, 10:45
Ik zou kijken voor een Randall RG75 G2 (of G3, is wat warmer en voller). Maar een Bandit is ook wel ok, maar ken ik minder goed. Zijn allebij combo's met een 12" speaker

BLOK182
20 november 2006, 11:31
En misschien een tweedehands Flextone ofzo? Heb je iig je pod-mogelijkheden, een volwassen speaker, en een amp die op lagere volumes ook goed klinkt!

Dude
20 november 2006, 12:26
Ik heb pas zo'n toneport gekocht samen met een setje alesis actieve monitors
En ik vind het geluid 3x niks..veels te klein geluid en teveel getweak.

ik heb exact hetzelfde staan in mn studiootje en dat is toch juist de oplossing ? Ideaal, alle versterkermodellen en effecten in 1, normale volumes, meer opties dan je gaat gebruiken ect ect

Wimvdb
20 november 2006, 12:53
En misschien een tweedehands Flextone ofzo? Heb je iig je pod-mogelijkheden, een volwassen speaker, en een amp die op lagere volumes ook goed klinkt!


Jij hebt PM ! ( ivm iets uit je sig )

gitaarmike
20 november 2006, 18:23
Een modeling amp wil ik in ieder geval niet aan.
@ dude Ik krijg echt geen goede sound uit die toneport gewoon ik snap het ook niet. Het klinkt allemaal heel ielig en gewoon kut.

Les Paul
20 november 2006, 18:32
De Toneport kan best redelijk klinken, maar je hebt fatsoenlijke monitorspeakers nodig en een behoorlijke versterker. Zelf gebruik ik een 2 x 80 watt Marshall 8008 met 2 Alesis monitors erop. Klinkt op zich niet verkeerd. Maar het zal nooit een buizenamp worden. Voor thuis is de Epi Valve Jr een prima aankoop.