PDA

View Full Version : Assemblageproject klaar!



Gearjunkie
19 november 2006, 22:32
Ik heb ook eens een Strat in elkaar geschroeft, zie hier het resultaat.
De gitaar heeft 2 SD Phat Cats, een een Korina body. Het geluid is niet echt meer dat van een Strat, maar dat was juist de bedoeling.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=YV4FPBKF

http://www.mijnalbum.nl/Foto=KLY6HSCZ

lennaertn
19 november 2006, 22:46
netjes!! mooie kleurtje, past mooi bij de ragplaat

B_2_the_a
19 november 2006, 23:00
waar komen de spullen vandaan?


voor de rest: nice job


SOUND SAMPLES!!!

kiem
19 november 2006, 23:10
classy gitaar, mooi mooi mooi

Gearjunkie
19 november 2006, 23:23
Ik heb het meeste bij ToneFactory besteld. Erg fijne service daar.

Het meest kostbare deel zijn de elementen (via MP en één via Vox Humana).
De hals volgt daarna (TF). Ik heb de voordelig Korina Strat body van TF gekocht. Een nadeel: de vorm is niet 100%, maar is her en der te rond. Overigens past de hals perfect.
Ook heb ik locking tuners van Schaller erop gezet en een Wilkinson brug.

De totale kosten liggen tussen de 500 en 600 euro denk ik.

De Beer
20 november 2006, 18:43
Nice! Die Phat Cats, moet ik dat in de P90 hoek zoeken?

Squier4ever
20 november 2006, 19:52
het is een P90 in humbuckerformaat op precies te zijn....

MarkS
21 november 2006, 10:47
Ik heb de voordelig Korina Strat body van TF gekocht. Een nadeel: de vorm is niet 100%, maar is her en der te rond. .
Wat bedoel je met te rond, de bodyshape zelf, of de contouren?
Ik heb ook al eens aan die Korina body van TF lopen denken.
Wat blijft er van het Strat geluid over als ik een Korina body gewoon met 3SC's zou uitrusten? En zou een full maple neck in dat geval een betere optie zijn?

G.G.
21 november 2006, 10:54
Schitterende strat. Het enige dat ik zelf anders gedaaan zou hebben is de potmeters en de switch. Ik zou een 3wayswitch en 3 potmeters (desnoods een dummie) in de normale strat configuratie geplaatst hebben omwille van het stratuiterlijk.

De lefty neck is geweldig (heb ook 3 lefty necks en vind dat er gewoon beter uitzien dan rechtshandige necks).

Het totaalplaatje is werkelijk schitterend.

ben zeer benieuwd hoe de combinatie korina, maple top (zo te zien is de top van esdoorn) en de P90 klinkenwant ik heb nog geen P90 strat en dit is precies zoals ik hem ook zou maken (op die knoppen na, maar dat heb ik eerder al gezegd)

gearjunkie: heb je al eens een volledige zelfbouw gedaan? Zo nee, dan zal dit wel de eerste stap daarnaartoe zijn. Je smaak is in ieder geval goed (volgens deze stratliefhebber)

MarkS
21 november 2006, 11:44
(zo te zien is de top van esdoorn)
Klopt. De body is bovendien zeer betaalbaar. Persoonlijk vind ik het jammer dat hij niet in 2-tone SB wordt geleverd, maar hij is wel ongelakt te krijgen.

G.G.
21 november 2006, 11:46
Die strat vraagt er gewoon om, om verschrikkelijk hard bespeeld te worden, gewoon de noten eruit RAMMEN á la SRV.

lekker laten schreeuwen dat ding!!!!

Dirk W
21 november 2006, 12:37
heel mooie strat idd! Een p90 strat staat al heel lang op mn verlanglijstje. Ik zou hem anders doen, maar dit is ook echt supermooi! gefeliciteerd!

Gearjunkie
21 november 2006, 23:34
Die strat vraagt er gewoon om, om verschrikkelijk hard bespeeld te worden, gewoon de noten eruit RAMMEN á la SRV.

lekker laten schreeuwen dat ding!!!!

Jij snapt mij!!! :)

Maar over de pots en de switch: eerst kreeg ik de verkeerde slagplaat daarna deze, maar met de verkeerde gaten...
Mijn bedoeling was inderdaad 3 potmeters, 2x volume en 1 mastertone, met een telecaster 3-way switch. Misschien zet er nog wel eens een andere slagplaat op.

Over de vorm van de body: misschien een stomme beeldspraak, stel je voor dat een body van met lucht gevuld rubber is gemaakt en pomp hem een fractie te hard op. Sommige rondingen zijn te rond, ook de elbow-rest is niet ver genoeg afgeschuind. Erg? nee want het is immers zelfbouw, ik wil geen standaard 7ender model bouwen.

Over het geluid: ik wilde een warme, vette, volle tone. Die geeft deze gitaar behoorlijk. De Phat Cats geven belachelijk weinig ruis voor een p90, ik heb de gitaar uiteraard wel goed afgeschermd.

De top is niet een echt dikke maple top. Ik denk dat het meer het Photo-flame principe is, of een heel dun stukje fineer of zo. Persoonlijk vind ik het wel mooi, alhoewel ik een heel klein beetje twijfel of je én een tekening in de body moet hebben én een tekening in de slagplaat.

Inderdaad G.G. een leuke opstap naar echte zelfbouw. Ik heb nog een rode body liggen, gekocht van Hassent, die ik door de vandiktebank wil halen en wil voorzien van een Iepen!!! top. Waarom Iepen? Dat is een mooie inlandse houtsoort (mooie tekening), ik heb wat met hout dus vandaar.
Uiteraard weet ik dat er geen gitaren van iepenhout gemaakt worden, maar ik ben eigenwijs en wil experimenteren.

Ik ga weer spelen!

G.G.
22 november 2006, 00:00
Inderdaad G.G. een leuke opstap naar echte zelfbouw. Ik heb nog een rode body liggen, gekocht van Hassent, die ik door de vandiktebank wil halen en wil voorzien van een Iepen!!! top. Waarom Iepen? Dat is een mooie inlandse houtsoort (mooie tekening), ik heb wat met hout dus vandaar.
Uiteraard weet ik dat er geen gitaren van iepenhout gemaakt worden, maar ik ben eigenwijs en wil experimenteren.

Ik ga weer spelen!

Herkenbaar, mijn PRS heeft een merbau top, dat gebruikt ook geen mens met verstand.

rickert
22 november 2006, 19:41
Hell yeah, vet ding man!!! Ik zou wel willen dat ik zoiets kon, ziet er errrrrg netjes uit.

glacius
22 november 2006, 20:16
ik zit zelf ook al een poos te denken aan een strat met een lefthand neck..

ik denk dat ik voor die ongespoten body ga , inderdaad lekker beaalbaar ..

hassent
22 november 2006, 22:09
Ik heb nog een rode body liggen, gekocht van Hassent
He, was jij dat! Wist ik niet. Sorry dat ik niet thuis was destijds. Er kwam net ff wat tussen.

Gearjunkie
22 november 2006, 22:54
He, was jij dat! Wist ik niet. Sorry dat ik niet thuis was destijds. Er kwam net ff wat tussen.

Yep!
123456789

Gearjunkie
22 november 2006, 22:55
Hell yeah, vet ding man!!! Ik zou wel willen dat ik zoiets kon, ziet er errrrrg netjes uit.
Jij kan dit ook, je hoeft namelijk zelf niets te frezen of zo. De positie van de brug is het moeilijkste wat je moet bepalen en zelfs dat is vrij eenvoudig.

rickert
23 november 2006, 11:00
Jij kan dit ook, je hoeft namelijk zelf niets te frezen of zo. De positie van de brug is het moeilijkste wat je moet bepalen en zelfs dat is vrij eenvoudig.

Ik ben een beetje huiverig voor al die electronica, al kan ik wel aardig solderen enzo want ik heb 3 jaar in de technische dienst van een bowling gewerkt. En dan zou ik voor thuis een soldeerbout aan moeten schaffen. Je brengt me wel aan de twijfel :p . En waarom is de positie van de brug lastig?? Heb je trouwens de topnut zelf vervangen voor een rechtshandige?

B_2_the_a
23 november 2006, 11:10
sommige bodies van tf hebben alle gaten al geboord :P

MarkS
23 november 2006, 13:10
En waarom is de positie van de brug lastig??
De gaten voor de bevestiging van de brug zijn niet voorgeboord, alleen de tremelo-cavity is uitgefreesd. Je moet dus zelf de afstand bepalen.