PDA

View Full Version : Een gitaar uit Engeland halen: verzendopties ....



zeppo
19 november 2006, 19:39
Hoi allemaal,

Ik zit te azen op een gitaar op Ebay.co.uk, en volgens de verkoper zou verzenden naar NL maar liefst 70 GBP zijn.
Nu kun je mij nog meer vertellen, ik heb al eerder iets uit UK laten komen, maar dat was stukken minder dan 70 Pond.

Wie heeft er ervaringen met verzenden van UK naar NL, en wat zijn redelijke tarieven?

Orpheo
19 november 2006, 19:45
ligt eraan wat t is. een gitaar? nou, dan is 70 pond echt niet verkeerd hoor.

zjanke
19 november 2006, 19:47
Hoi allemaal,

Ik zit te azen op een gitaar op Ebay.co.uk, en volgens de verkoper zou verzenden naar NL maar liefst 70 GBP zijn.
Nu kun je mij nog meer vertellen, ik heb al eerder iets uit UK laten komen, maar dat was stukken minder dan 70 Pond.

Wie heeft er ervaringen met verzenden van UK naar NL, en wat zijn redelijke tarieven?

Dat ligt er maar aan wat de afzender wil gebruiken. Een gitaar per express (DHL, UPS, TNT, fedex) laten versturen kost ongeveer 70 pond. Heb je hem wel morgen in huis en hij is verzekerd!
Je moet de afzender effe vragen wat hij nu wil gebruiken en of hij bereid is om een goedkopere optie te zoeken.

zeppo
19 november 2006, 19:57
Dat ligt er maar aan wat de afzender wil gebruiken. Een gitaar per express (DHL, UPS, TNT, fedex) laten versturen kost ongeveer 70 pond. Heb je hem wel morgen in huis en hij is verzekerd!
Je moet de afzender effe vragen wat hij nu wil gebruiken en of hij bereid is om een goedkopere optie te zoeken.
Ik mag zelf een vervoerder uitzoeken als ik 70 pond teveel vind ....

zeppo
19 november 2006, 19:59
ligt eraan wat t is. een gitaar? nou, dan is 70 pond echt niet verkeerd hoor.
Yep,

tis een gitaar. maar eh, niet verkeerd?
Vorige week een gitaar uit Duitsland laten komen, en dat kostte toch wel 12 hele Euro's ....
Ok, dat is inderdaad wel erg weinig, maar 70 Pond = 132 Euro, dat is 11 x zoveel !!!

DaveItUp
19 november 2006, 20:13
Is veel te veel.

Orpheo
19 november 2006, 20:30
Yep,

tis een gitaar. maar eh, niet verkeerd?
Vorige week een gitaar uit Duitsland laten komen, en dat kostte toch wel 12 hele Euro's ....
Ok, dat is inderdaad wel erg weinig, maar 70 Pond = 132 Euro, dat is 11 x zoveel !!!

12? werkelijk? ik laat 't altijd verzenden met UPS of USPS, en dan is t ongeveer 120 euro.soms iets meer.

zeppo
19 november 2006, 21:17
12? werkelijk? ik laat 't altijd verzenden met UPS of USPS, en dan is t ongeveer 120 euro.soms iets meer.
Het was bij een winkel waar ik via Ebay.de terecht was gekomen, dus niet de listings van Ebay, maar gewoon de website van de winkel.
Toen ik informeerde naar de verzendkosten (in het verleden iets van 20 - 30 Euro, 2 keer) kreeg ik als reactie: Nee joh, 12 Euro.

Er is nog een tweede gitaar onderweg (vanuit Zuid Duitsland, particulier)
Zij rekent mij 24 Euro.

120 Euro is met een koeriersdienst ofzo, maar de 'gewone' post is stukken goedkoper. En het duurde bij de 12-Euro variant toch wel, let op: 2 dagen dat ik m in huis had....