PDA

View Full Version : mesa pre-ampbuizen/probleem



muddyjackals
19 november 2006, 17:04
Ben eens van plan de pre-ampbuisjes van mijn mesa/boogie .50 caliber te vervangen. De laatste tijd klinkt mijn distortion kanaal echt nergens meer naar. Volgens mij ligt die aan de pre-ampbuisjes vermits die nog nooit vervangen zijn. Nu welke pre-ampbuisjes zijn aan te raden voor deze versterker ? En welke positie is nu voor welk kanaal ? IK weet dat V2 voor clean kanaal is en V4 is voor de reverb, daar moet een 12AT7 in. IN mijn poweramp zitten twee shark 5881 buizen. Mss zou het probleem nog aan iets anders liggen maar ik ga eerst eens proberen met die pre-ampbuisjes. Die in de poweramp zijn nog maar een paar maand oud. Akkoorden enz. vallen nog mee maar als ik aparte noten ga spelen klinkt hij echt als een mislukte fuzz.
bedankt alvast.

AART
19 november 2006, 18:26
jj ecc83 of Electro Harmonix ecc83/12ax7

Die klinken prima met mesa's, eerstgenoemde klinken wel donkerder.

Bins
20 november 2006, 09:02
Ik had jj's in mn .50.. klonk prima imo.

muddyjackals
20 november 2006, 18:29
Ik had jj's in mn .50.. klonk prima imo.
Ok, bedankt. Ik ben wrs wel van plan om eens jj's te proberen. Nu wat is het verschil tussen een ecc83 en een ecc803 ? En ik heb gelezen dat die balanced voor in fasedraaiers zijn , wat is een fasedraaier? is dat V5?

muddyjackals
21 november 2006, 21:46
Jj's klinken wat donkerder, en EH wat agressiever, moderner. Nu had ik de volgende combinatie in mijn hoofd, V1:jj ecc83s V2: jj Ecc83s V3: eh ecc83 V4: jj ecc81(reverb) V5: jj ecc83s balanced
Ik weet nu wel niet wat de combinatie van EH met die jj's gaat geven,wat denken jullie ervan ? Moet ik nog meer EH's erin steken ?
greetz.
edit: mijn bedoeling is om een iets modernere leadsound te krijgen met die EH. Gaan die jj's clean niet TE donker klinken in combinatie met een lp en v30 cab ?

jorrit
23 november 2006, 00:23
moeilijk moeilijk, als ik jou was zou ik gewoon een aantal buisjes bestellen, dat blijft de goedkoopste manier om je geluid te veranderen..
ik heb zelf in een mesa rect. met jj en eh buizen zitten klooien en kwam zelf op een volledig eh setje uit, op de clean na die vond ik mooier met een jj buisje. ik denk niet dat het te donker wordt, toneregeling genoeg op die dingen, dat draai je wel bij.. het is naar mijn mening mooier om wat meer hoog in te moeten draaien dan juist hoog weg te draaien..