PDA

View Full Version : ... en nu?



mdb
19 november 2006, 15:07
Ik speel nu al een tijdje gitaar (6-7 jaar) alleen heb ik het gevoel dat ik de laatste tijd niks nieuws meer leer, telkens als ik speel probeer ik wat leuke akkoorden en licks achter elkaar te plakken maar ik wil meer dan dat. Heeft iemand misschien wat ideeen, of aanraders qua boeken?

Thanks,
mdb.

peppie
19 november 2006, 15:44
vertel eens over de speelstijl die je speelt/wilt spelen?

en wat je doel op de gitaar is?


pepijn

mdb
19 november 2006, 16:19
Mijn stijl is erg divers, van rock naar punk naar rock 'n roll. Ik wil gewoon veel verschillende dingen kunnen spelen wat ik nu speel is niet echt divers, ik wil ook blues loopjes kunnen en andere dingen.. meer technieken. Ik weet gewoon nie twaar ik moet beginnen.

MaxR
19 november 2006, 16:31
ehm, hoeveel algemene theorie ken je?

anyway, leer theorie. veel theorie. veel toonladders, veel akkoorden. en leer hoe je ze moet gebruiken enzo.

verdiep je in jazz.

of, als je het over een hele andere boeg wil gooien, ga metaltechnieken zoals tappen en sweepen oefenen.

mdb
19 november 2006, 16:42
Ik heb afgelopen woensdag mijn theorie examen voor c gedaan, weet maandag of ik ben geslaagd. Kun je me misschien wat advies geven voor boeken?

MaxR
19 november 2006, 20:32
ik heb zelf geen boeken ofzo, ik denk dat je beter een sensei kan zoeken eigelijk.

helpt ook om je te motiveren en je aan de gang te houden. als je elke week je oefeningen MOET doen omdat je ze de week erop moet kunnen spelen, ben je wel gemotiveerd om meer te spelen denk ik.

-=JEROEN=-
20 november 2006, 14:31
kies één ding en verdiep je daar in

je zei bluesloopjes, nou ga op zoek naar blues loopjes en leer ze

en ik bedoel niet 1 keer proberen en dan weer wat anders, want dan ontwikkel je niet echt het juiste gevoel voor de stijl

uitgekeken op blues? probeer ook eens rock, metal, funk, soul, jazz, latin, flamengo, reaggae, enz, enz, enz :D