PDA

View Full Version : goedkope monitoren



hugo123
19 november 2006, 13:46
ik heb maar een budget te besteden van +/- 150 euro :( zijn er uberhaubt monitoren voor dat geld ik zag wel monitoren van skytronic van 30 euro en wat duurder maar tog niet duurder dan 150,- maar ik zoy dus graaag die van 30 euro kopen of heb je dan geen kwaliteit?



dit is de site waarop je de monitoren kan zien

http://www.skytronic.nl/product/product.php?s=170.172

schwalbe
19 november 2006, 14:09
Voor 30 euro kan je niks verwachten....
Met een budget van 150,- zou ik een paartje Alesis monitor one mkII kopen:
http://www.alesis.com/product.php?id=28

Ze zijn nu in de aanbieding bij Feedback voor 75,- per stuk.

hugo123
19 november 2006, 14:18
Voor 30 euro kan je niks verwachten....
Met een budget van 150,- zou ik een paartje Alesis monitor one mkII kopen:
http://www.alesis.com/product.php?id=28

Ze zijn nu in de aanbieding bij Feedback voor 75,- per stuk.
daar staat dat de impedantie 4 ohm is maar ik gebruikm een oude technics versterker die 8 ohm is maakt dat uit en ik heb ook nog 2 koda 60 watt boxjes (die heb ik een keer gekregen)staan kan ik die gebruiken of is het beter om echt monitoren te nemen

harrie-beton
19 november 2006, 14:46
Gebruik even zoals Han S schreef de ZOEKFUNCTIE van dit forum.
Er is een hoop informatie over monitoren.



Verder is het zo dat het afmixen van muziek op speakers moet gebeuren die zo neutral mogelijk klinken. Of dat "studio monitoren" zijn of hifi speakers maakt niet uit. Ik begrijp uit je verhaal dat het een low-budget kwestie is maar je kunt eenmaal niet topkwaliteit verwachten voor 2 keer 75 euro.

hugo123
19 november 2006, 14:52
Gebruik even zoals Han S schreef de ZOEKFUNCTIE van dit forum.
Er is een hoop informatie over monitoren.



Verder is het zo dat het afmixen van muziek op speakers moet gebeuren die zo neutral mogelijk klinken. Of dat "studio monitoren" zijn of hifi speakers maakt niet uit. Ik begrijp uit je verhaal dat het een low-budget kwestie is maar je kunt eenmaal niet topkwaliteit verwachten voor 2 keer 75 euro.


en tweede hands dan
ik begrijp dat ik, met een laag budget , niet veel kan verwachten. Maar zijn er op marktplaats etc. geen goede monitoren in mijn prijsklasse :D en het liefste passief want i heb gehoord dat je bij actief twee eindversterkers nodig hebt en is de versterker ook heel erg belangrijk want ik heb wel een goede versterker maar die wel erg oud is maar hij werrkt wel heel goed het is een technics


kan ik anders mijn gekregen koda's gebruiken het gaat om 2 koda j661 hifiboxen

bass blom
19 november 2006, 15:08
actieve monitors zitten juist versterkers in..
bezint eer ge begint :D

hugo123
19 november 2006, 15:11
ooh maar actief is duurder maar als ik actief doe moet ik dan die boxen op mijn mengpaneel aansluiten en dioe op de comp zetten of juist dieboxen aan de computer zetten want nu staat het bij mij zo

gitaarversterker=>microfoon=>mengpaneel=>versterker/computer(meteen twee y splitters) of kan ik dan beter doen giataarversterker=>mengpaneel=>computer=>versterker=>boxen en eventueel monitoren

Han S
19 november 2006, 15:39
Luister naar Harrie, vriend.

hugo123
19 november 2006, 15:51
dat heb ik gedaan maar kunt u niet gewoon zeggen of ik de versterker aan de computer mnoet doen en dan mijn mengpaneel ook aan de comp via de line in van de soundkard en dan de versterker aan de uitgang voor geluid van de soundcard of met die twee y splitters de versterker aan de aux van mijn mengpaneel en de line in van de soundcard aan de aux dus ik denbk dat ik begter het eerste kan doen

gitaarversterker=>microfoon=>mengpaneel=>line in=>line oud=>versterker=> boxen

bass blom
19 november 2006, 15:57
het punt is, bot gezegd dat je vragen in de orde zijn van, moet ik het wcpapier met mn linkerhand of rechter vastpakken als ik ga vegen...

Han S
19 november 2006, 16:09
dat heb ik gedaan maar kunt u niet gewoon zeggen of ik de versterker aan de computer mnoet doen en dan mijn mengpaneel ook aan de comp via de line in van de soundkard en dan de versterker aan de uitgang voor geluid van de soundcard of met die twee y splitters de versterker aan de aux van mijn mengpaneel en de line in van de soundcard aan de aux dus ik denbk dat ik begter het eerste kan doen

gitaarversterker=>microfoon=>mengpaneel=>line in=>line oud=>versterker=> boxen

Volgens mij staat dat allemaal in de faq, maar over het algemeen moeten uitgangen aangesloten worden op ingangen, maar je moet er wel rekening mee houden dat de nivo's verschillen. Een gitaar is hoogohmig en geeft enkele milivolts, een microfoon is laagohmig en geeft ook enkele milivolts. Een mengpaneel geeft tussen de 150 milivolt (-10dB) en enkele volts (de professionele panelen) op de uitgang.

De ingang van een hi fi versterker is berekend op ongeveer 1 volt, de line ingang van een geluidskaart ook ongeveer, de line uitgang van een geluidskaart zal ook ongeveer rond 1 volt kunnen leveren.

De luidsprekeruitgang van een versterker kan wel 20 volt geven, hangt af van het vermogen, PA versterkers kunnen wel 80 volt leveren.

hugo123
19 november 2006, 16:23
het punt is, bot gezegd dat je vragen in de orde zijn van, moet ik het wcpapier met mn linkerhand of rechter vastpakken als ik ga vegen...


dus het maakt geen FUCK uit

johantipker
19 november 2006, 20:10
het punt is, bot gezegd dat je vragen in de orde zijn van, moet ik het wcpapier met mn linkerhand of rechter vastpakken als ik ga vegen...

nou vraag ik mij dat ook al jaren lang af.... :dontgeti:

Mr.Bluesbreaker
19 november 2006, 22:46
dat heb ik gedaan maar kunt u niet gewoon zeggen of ik de versterker aan de computer mnoet doen en dan mijn mengpaneel ook aan de comp via de line in van de soundkard en dan de versterker aan de uitgang voor geluid van de soundcard of met die twee y splitters de versterker aan de aux van mijn mengpaneel en de line in van de soundcard aan de aux dus ik denbk dat ik begter het eerste kan doen


Voordat iemand hier antwoord op geeft, denk ik dat een aantal leestekens geen overbodige luxe zijn.

Wantikdenkooknietdatjeechtveelzinzulthebbenomzonku verhaalalsdatiknuaanhettypenbentegaanlezentenminst edangaikervanuitdatjetochweleenbeetjegraagleestzoa lsmenzousprekendusmetenigeintonatieenpauzesinjezin nen!

guhlenn
20 november 2006, 11:13
dus het maakt geen FUCK uit

Ja, dit is de manier om waardevolle informatie uit mensen los te peuteren, blijf zo doorgaan vriend, jij komt ver in het leven!

harrie-beton
20 november 2006, 11:39
Aansluitingen:

gitaarversterker=>mengpaneel=>computer=>versterker=>boxen en eventueel passive monitoren

of

gitaarversterker=>mengpaneel=>computer=>actieve monitoren

of voor een cleane gitaar:

gitaar =>mengpaneel=>computer=> speakers enz.


Je kunt niet zeggen dat 1 beter is dan de ander. Het is wel zo dat ik vanwege signaal verlies niet van kabel-splitters hou.


Verder Hugo123:

- Probeer eerst kalm de teksten zoals de FAQ en teksten van overige forumleden te lezen. Zij hebben veel ervaring en kunnen nuttige adviezen geven. Gebruik hiervoor de zoekfunctie van het forum.

-Schijf helder Nederlands en met punten en komma's. De mensen hier zijn vreemden voor jou en ze kunnen alleen de problemen te lijf als je hun helder, volledig en goed van informatie voorziet.

-Als er verder nog gescholden wordt gaat dit topic op slot.
Moderator Harrie B

Han S
20 november 2006, 11:56
Als ik dit draadje nog een keer doorlees krijg ik toch de indruk dat Hugo het liefst alles kant en klaar op een presenteerblaadje krijgt aangereikt en dus zelf geen moeite hoeft te doen.

Daarbij reageert hij wel op toiletpapier maar niet op nuttige informatie en dat is wel een beetje teleurstellend. En dan houdt het ergens op.

hugo123
20 november 2006, 14:45
Ja, dit is de manier om waardevolle informatie uit mensen los te peuteren, blijf zo doorgaan vriend, jij komt ver in het leven!

bedankt, en verder iedereen in deze topic bedank, het werkt nu.

hugo