PDA

View Full Version : Meningen: Brunetti Customworks Mercury 50W El34's



Harm
19 november 2006, 12:03
Nu heb ik afgelopen vrijdag deze Brunetti eens onderhanden genomen als test... Terwijl ik eigenlijk kwam om een Ecstacy 101b uit te proberen...

De Brunetti klonk fantastisch vond ik! Heerlijk!
Korte omschrijving specs:

2 kanalen, per kanaal volume en een master volume (solo volume). Op het 2de kanaal een boost. Daarnaast nog wat specifieke schakelaars voor helderheid etc. Achterin een Schakelbare effectloop S - P.

Ikwas er zwaar van onder de indruk, heerlijke toon, lekker recht in het gezicht! Zonder effecten gespeeld en ik mistte het (nog) niet eens. Aangezien ik een OCD gebruik is het cleane kanaal genoeg om ook met de OCD een lekker crunch geluid te krijgen...

Nu is mijn vraag aan jullie:

Wie heeft er ook op gespeeld en wat vonden jullie er van? Wat zijn alternatieven?

Thanks!

Harm

vinni
19 november 2006, 23:33
Ik heb heel even op een Wizzard gespeeld.
(staat nog bij Westerhaven muziek in Groningen)

Maar had er geen goede kast onder.....enne....wel heel veel geld!
Maar de Mercury heeft voor mij wel de ideale specs....

Neem je'm?

Vinni

future2future
19 november 2006, 23:38
Ken em niet, maar aan de specs en je beschrijving te zien moet je em nemen! Wat kost ie dan?

vinni
19 november 2006, 23:52
Moah.....2500-2600 euri! :D

Vinni

future2future
19 november 2006, 23:54
Ja das veel geld! daar kan je veel voor krijgen, maar als je het uit wil gaan geven en hij is helemaal je ding dan is het ok toch?

Tristan
20 november 2006, 00:01
Best wel duur eigenlijk...
Die Hook zou volgens Erik ook zoiets gaan kosten als deze in serie geproduceerd zou gaan worden, dat vind ik echt een fantastische amp...
Voor de rest heb ik alleen de Wizard getest, niet de Mercury en die Wizard vond ik best wel goed, de Hook vond ik wel weer nog een stuk lekkerder, maar ik weet niet of die Mercury ook richting de Wizard gaat qua sound...

future2future
20 november 2006, 00:02
De laatste keer dat ik erik sprak zei hij dat de hook 2795 gaat kosten

Tristan
20 november 2006, 00:17
Oh okee, nou ja, dat is wel redelijk in dezelfde richting toch?
In ieder geval wel minder dan de 3250 euro die hij nu kost... :D

future2future
20 november 2006, 00:26
Ja is helemaal in dezelfde richting, als je in die prijsklasse zoekt ga je niet zeuren over 200,300 euro (ik dan hoor)

Tristan
20 november 2006, 00:38
Nee, ik ook niet, het is mooi als je favoriete amp goedkoper is, maar als dat niet zo is dan is dat nou eenmaal niet zo... :(

future2future
20 november 2006, 00:53
Als je echt serieus bent over je geluid enz. zou de prijs niet uit moeten maken, ook al moet je dan bv. wat langer sparen

Harm
20 november 2006, 07:33
Ik heb heel even op een Wizzard gespeeld.
(staat nog bij Westerhaven muziek in Groningen)

Maar had er geen goede kast onder.....enne....wel heel veel geld!
Maar de Mercury heeft voor mij wel de ideale specs....

Neem je'm?

Vinni

Hoi Vinni!

De wizard heb ik niet over gespeeld, ga ik nog doen, maar ik ga niet genoeg hebben aan de 35 Watt denk ik! Ik hoorde dat het verschil hem daar in het cleane kanaal zit (lekker sprankelend). Het is een bende geld voor een toppie... een kameraad van me zegt dat het te duur is voor de winst die je eruit haalt in sound (tov powertone2)... Maar toch ik vind het een stuk beter klinken...

Ik heb bij Dick bewust de ecstacy en de Mercury op greenbacks uitgeprobeerd omdat ik die zelf ook heb... Benaderd het best denk ik...

De Mercury heeft voor mij ook de ideale specs! Ik heb er genoeg aan, zeker met de OCD! Die boost functie en solo-volume in kunnen stellen heb ik meer dan genoeg aan... en tsja, de mercury voedingen... Volgens mij is de voeding een van de belangrijkste bestandsdelen!!

Maar ja, om eerlijk te zijn... Ik heb GAS! die top is beschikbaar en ik vind hem erg goed klinken... het sparen (hahaha!!!) gaat even duren dus ik moet geduld hebben...

Goed, stand van zaken nu: GAS!!!! :rockon:

Maar... ik ga de Wizard nog uitproberen, daarna de Mercury en dan de Ecstacy en mijn eigen Powertone 2 voor de vergelijking, met eigen speaker...

Dan weet ik het!! Dus even wachten tot de kerstvakantie!! Hahaha!!! :)

Harm

BLOK182
20 november 2006, 09:33
Ach, als die amp helemaal je ding is...2500 is een bak centen voor een top, maar aan de andere kant, een kleine 2000 euro ben je tegenwoordig ook al snel kwijt met highend spul. En het is naast een goede top ook een vrij unieke top, zodat je alsnog echt je eigen sound hebt:-)

vinni
20 november 2006, 11:30
Tja.....als die top het echt HE-LE-MAAL is......dan is Eur 2500 niet teveel.

Anders koop je iets met in je achterhoofd dat die Mercury toch wel beter klinkt.

En je leeft maar één keer!.......

Groet,
Vinni

Analie-G
20 november 2006, 12:01
Je hoort het Harm.....als een top HELEMAAL ECHT jou ding is , had ik em ook meteen gehaald......!!

Prijsverschil met het verkopen van een tweedehandse Powertone 2 naar een nieuwe Brunetti is dan al gauw 1300-1400 euro.....zelfs dan is dat het geld echt waard MITS het 100% jou ding is.....( p.s zodra je al met pedalen ervoor gaat werken is het dus al niet helemaal jou ding want dan had je niks anders nodig gehad.....hahaha)

Voor MIJ bestaat zoiets niet als` helemaal mijn ding`.....je moet gewoon uit de meeste tops gewoon een goed tot heel goed bruikbare geluid eruit kunnen halen.....Mijn Single Rectifier klinkt heerlijk maar zelfs dan durf ik niet te zeggen dat het helemaal mijn ding is........

Maar zoals gezegd , de specs zien er erg goed en bruikbaar uit en dus zijn sound ....` you like it now but you will learn to love it later!!`

Gewoon kopen als je genoeg geld hebt !
Mzzlll
A+

Harm
20 november 2006, 12:28
Je hoort het Harm.....als een top HELEMAAL ECHT jou ding is , had ik em ook meteen gehaald......!!

Prijsverschil met het verkopen van een tweedehandse Powertone 2 naar een nieuwe Brunetti is dan al gauw 1300-1400 euro.....zelfs dan is dat het geld echt waard MITS het 100% jou ding is.....( p.s zodra je al met pedalen ervoor gaat werken is het dus al niet helemaal jou ding want dan had je niks anders nodig gehad.....hahaha)

Voor MIJ bestaat zoiets niet als` helemaal mijn ding`.....je moet gewoon uit de meeste tops gewoon een goed tot heel goed bruikbare geluid eruit kunnen halen.....Mijn Single Rectifier klinkt heerlijk maar zelfs dan durf ik niet te zeggen dat het helemaal mijn ding is........

Maar zoals gezegd , de specs zien er erg goed en bruikbaar uit en dus zijn sound ....` you like it now but you will learn to love it later!!`

Gewoon kopen als je genoeg geld hebt !
Mzzlll
A+

Hehehe!

Ik weeet het en ik denk er nog even over na, ga de Powertone 2 er nog eens naast zetten en ga gewoon rustig even doorsparen!!

Pedalen ervoor? Tsja, effecten blijven toch altijd... De OCD alleen om het clean lekker aan te dikken, daar is de OCD erg mooi en bruikbaar voor...

Wikken wegen etc...

Ik vond de ecstacy gewoon een beetje tegen vallen eigenlijk, niet eerlijk voor de mensen die hem geweldig vinden, daarom zeg ik ook: Ik vind hem tegen vallen, er zit namelijk een geweldige goed sound in maar niet bij mij passen...

Ik had gehoopt dat er meerdere mensen waren hier met de ervaring van de Customworks Mercury!!

Wel leuk om de reacties te lezen van iedereen, vooral de steun om het GAs te voeden, :)

Harm

Tristan
20 november 2006, 12:31
Wel een nadeel van de Wizard vond ik dat het cleane kanaal redelijk snel ging oversturen, voordeel was dan weer wel dat dat niet onprettig klonk...
Het lead kanaal van de Wizard vond ik wel open maar toch ook wel weer behoorlijk gecompressed klinken, de Hook klinkt nog wat opener (minder buzzy met gain) en heeft meer functies zoals een boost per kanaal en je kan de tonestack uitschakelen op het cleane kanaal zodat je daar ook nog een hele vette Blues achtige crunch sound uit kan halen...
Het cleane kanaal vond ik echt waanzinnig goed, heel erg Fender Blackface achtig, heel open en vol...
Ik heb beide amps (Wizard en Hook) op een Bogner 4x12 Straight met Vintage 30's geprobeerd, ik denk dat de Wizard het niet gaat trekken met Greenbacks, dan gaat hij echt te ongedefinieerd worden vrees ik...
Het blijft natuurlijk een kwestie van proberen, maar als je in de markt bent voor zo'n type amp dan zou ik de Hook dus zeker niet overslaan...
De Bogner Exstacy is ook niet mijn geluid, goede amp, maar voor mij te klinisch en niet los genoeg...
Ik vond over het algemeen de Exstacy Classic wel lekkerder klinken, het cleane kanaal daarvan klinkt opener en ronder en het lead (rode) kanaal klonk ook opener en veel gedefinieerder, over het algemeen klonk de amp wat minder klinisch naar mijn idee...
Het enige nadeel is dat het crunch (blauwe) kanaal net wat minder die ballen in het laagmidden had, ik miste het niet zo en vond die openheid wel mooi, maar als je Metal speelt dan kan ik me voorstellen dat je die bekende Bogner ballen in het laagmidden wel lekker zal vinden...
Ik denk echter niet dat de Exstacy Classic het wat betreft mijn smaak zal winnen van de Hook...

future2future
20 november 2006, 12:45
Wel leuk om de reacties te lezen van iedereen, vooral de steun om het GAs te voeden, :)
Harm

Ja haha, als je hier post dan krijg je geen calvinistische antwoorden! :p

Harm
20 november 2006, 13:08
Ja haha, als je hier post dan krijg je geen calvinistische antwoorden! :p

Hahahaha, nee idd!!! ;)

Gelukkig maar!!!

@Tristan: Ik denk trouwens idd dat die Wizard daar op het cleane kanaal net te kort komt, ik kreeg de 50 Watter wel goed clean op aardig volume! Maar die clean is niet gelijk aan het clean van de wizard... Ik vind het wel een pré dat clean clean blijft, ook op hoog volume! Ik ga de Wizard nog wel uitproberen! Ben erg benieuwd!!!

Dick Dijkman krijgt de Hooks ook, maar ja, wanneer??

Harm

Tristan
20 november 2006, 13:33
Krijgt hij ze ook, dat is cool, maar wanneer is inderdaad de vraag...
Het kan nog wel even gaan duren, maar dan heb je wel nog wat meer tijd om te sparen...
Om er maar een Cruyfiaanse uitspraak bij te doen: "Elk nadeel heb z'n voordeel"... :D

Gewoon checken die Wizard, ik vond het zeker geen slechte amp, volgens mij is hij ook een heel stuk goedkoper dan de Mercury...

Heb je die Exstacy Classic weleens geprobeerd?

future2future
20 november 2006, 13:36
Of de , nu ga ik tristan voor het hoofd stoten :p. OD-100? Vond ik zelf echt helemaal te gek

Tristan
20 november 2006, 13:44
Haha... :D
Die bij Erik bedoel je?
Of heb je ergens anders er eentje geprobeerd?

Ik weet onderhand ook niet meer wat ik moet vinden van dat ding, er zijn zoveel versies van op de markt en er komen ook steeds weer andere verhalen naar buiten van mensen die ze helemaal te gek vinden en mensen die ze helemaal ruk vinden, of dat de ene helemaal te gek is en de andere helemaal ruk...
Ik weet het ook niet meer, ik heb er eentje geprobeerd en die vond ik echt verschrikkelijk klinken, dat is wat ik er zo ongeveer over kan zeggen... :D

future2future
20 november 2006, 13:51
Haha!

Degene die me echt te gek lijkt is de nieuwe Classic+, maar die heb ik nog niet getest

Tristan
20 november 2006, 14:07
Is dat die Scott Henderson eenkanaals ofzo?

Wat hebben die gasten trouwens met die Classic aanduiding?
Bogner ook al met die Exstacy Classic, daar is niet veel Classics aan...

future2future
20 november 2006, 14:16
De Scott Henderson eenkanaals is echt een andere amp, wel gebaseerd op op het classic drive kanaal van de OD, maar weer anders gevoict. En die SH komt uit onder Suhr, en de OD blijft gewoon Custom Audio.

De classic+ is weer een uitbreiding van de classic, die in basis een normale OD is, maar dan iets meer gevoict naar een vintage marshall, dus met EL-34 en marshall achtige transformator etc. De + heeft weer iets meer gain, opgevoerde versie van de normale classic

En ik denk dat ze classic gewoon hip vinden ofzo :p

Tristan
20 november 2006, 14:26
Dat bedoelde ik, het is nu al bijna niet meer te volgen, geen idee op welke versie ik heb gespeeld, volgens mij een gewone met SH mod of zoiets, maar ik weet het niet echt zeker...

Haha, ja dat Classic gebeuren is tegenwoordig wel hip inderdaad... :D

srv-man
20 november 2006, 21:32
Destijds heb ik het prototype van de Mercury geprobeerd. Heel lekkere amp, vooral geschikt voor de brown sound. Ben wel benieuwd wat er van het karakter in de productieversie is overgebleven, als hij net zo klinkt als het prototype is het een fijne amp, zij het wel enigszins beperkt qua sound.
Kan me dan haast niet voorstellen dat iemand die nu een PT heeft, dit dan wil als ultieme amp, hij is zo totaal anders.

De Wizard heb ik wel als productieversie geprobeerd, net als de XTC classic en de Hook.
De XTC classic is echt peperduur en vind ik het geld niet waard, de Hook klonk niet slecht (maar blijft ook duur en tegen de tijd dat die aan de lopende band gemaakt wordt zit ik in het bejaardentehuis), de Wizard had een lekker karakter en soort directheid die me wel aansprak, maar is niet superstrak (is denk ik ook niet de bedoeling) en valt daarom verder voor mij ook af.

Als je GAS hebt en je wilt echt wat goeds moet je gewoon een Egnater MOD100 of MOD50 kopen, zo simpel is dat wat mij betreft :dance:

Analie-G
20 november 2006, 21:45
+1 Theo !

Die Egnaters zijn beslist mijn volgende amps als ik een keer flink wil gassen !!

Harm ???????????? wat zeggie ervan ...??? Iets beters kan ik me momenteel niet meer voorstellen ....!!

Gr,
A+

Harm
20 november 2006, 22:03
+1 Theo !

Die Egnaters zijn beslist mijn volgende amps als ik een keer flink wil gassen !!

Harm ???????????? wat zeggie ervan ...??? Iets beters kan ik me momenteel niet meer voorstellen ....!!

Gr,
A+

Jajajaja, Ik zal eens met Maestro gaan babbelen!! :) ...

Tsja, zoals altijd met amps blijft het persoonlijk... Ik ben nog steeds geinteresseerd in ander amps... De classic van Bogner is te duur, belachelijk! De XTC 101b vond ik wat tegen vallen, wel mooi maar niets wat mijn P2 niet kan (oei, nu schop ik mensen tegen de zere benen!!) tenminste qua veelzijdigheid! En als ik op het podium sta en de amp staat open en blaast dan lukt dat wel.. Ik was dus op zoek naar dat directe en dat zit in die Mercury zeker, nogmaals: Vind ik...

Niet eerder gehoord dus... en zeker niet met de p2 (die inderdaad veelzijdig is!).

Wat ik nu zeker ga doen is de p2 eens naast de Mercury zetten... Vergelijken... En misschien eens richting Emmen tussen kerst en oud&nieuw... Jammer dat je niet mee kunt dan Anand!!!

Ik sta altijd open voor suggesties!! Maar vorm (eigenwijs als ik ben) wel mijn eigen mening!! Hehehe ;)

Harm

tillens
30 mei 2010, 19:03
BUMPER DE BUMP! Ik kan deze amp nu halen voor een goede prijs, wat zijn de voors en tegens? Ik heb em als 100 watter gehoord in Frankfurt helemaal gaaf. Degene die ik kan halen is 50 watt, en heb deze dus ook gehoord.. ik was erg verknocht aan het geluid... en de mogelijkheden. ( ik heb verder nog een jtm 60 en een clubman staan...

iWishmaster
31 mei 2010, 08:07
Voor: te gekke crunch en overdrive en erg transparant.

Na: clean is 'ok' (zeker niet slecht, maar ik heb beter gehoord, ook uit een channelswitcher).

tillens
31 mei 2010, 20:52
Hm ik vond juist het clean een van de dingen me juist wel opviel van deze amp. heel eigen geluid/ anderen nog een mening?

Tristan
1 juni 2010, 21:33
Ik was er niet weg van.
Vrij dun clean, of juist dof, en een drivekanaal zonder ballen.
Voor mij persoonlijk een van de minste amps die ik gehoord heb, maar goed, het is al een tijd geleden.

Thiez
1 juni 2010, 21:39
ik heb hem ook getest bij guitarking in boekel. geen idee of het de 50watt of 100watt versie was.
Ik vond hem zeker dik klinken. Mooie clean en erg lekkere overdrive. voor het echte scheurwerk kan de boostknop vol open. zeker gaaf dingetje. alleen vond hem wel erg aan de prijs.

tillens
1 juni 2010, 21:52
Ik was er niet weg van.
Vrij dun clean, of juist dof, en een drivekanaal zonder ballen.
Voor mij persoonlijk een van de minste amps die ik gehoord heb, maar goed, het is al een tijd geleden.

Jij zweert nog steeds bij die kindermarshall die iedere keer met panne staat zeker?:dontgeti:

Mitch
1 juni 2010, 21:57
:seriousf:
Krengetje!
Maar serieus, Tristan houdt wel van zeer sterke dynamiek. Als hij een drivekanaal ballen vindt missen, kan dat voor iemand anders juist wel een prettige mate van compressie zijn bijvoorbeeld. Ik noem maar effe wat hoor...

Tristan
1 juni 2010, 23:10
Kan zijn, alhoewel deze mij extra opviel als in dat hij voor mijn gevoel echt totaal geen power had.
Hij klonk ongeveer drie keer zo slap als de Hook preproductie die we daarna aansloten, het geluid leek maar niet uit de kast te willen komen (of juist wel, whaha). :D

Peter, je vroeg naar reacties, ik had het topic al eerder gezien maar niet gereageerd, ik speel al meer dan een jaar niet meer op een fatsoenlijke versterker, geen geld.

tillens
1 juni 2010, 23:23
Ik vroeg ook naar reacties, maar moet altijd wel grinniken dat bij jouw de enige amp die ballen heeft of spontaan in bonken stort of plopt....

Tristan
2 juni 2010, 10:03
Dat is niet waar en dat zeg ik ook niet.
Er zijn zeker meer amps die die ballen hebben.
Zelfs die meer hebben, maar dan voor mij met een stevige speelstijl dynamiek verliezen.

Met de Marshall is het stom gelopen.
Voedingstrafo kaduuk gegaan, daarna door Len Ruygrok uit Monster genaaid (Chris had geen tijd) omdat 'ie er een TAD voedingstrafo in had gegooid terwijl hij zei dat het een originele Marshall trafo was.
Uiteindelijk toch naar Chris gegaan en erachter gekomen dat er dus de verkeerde trafo inzat die een veel te lage spanning gaf en mede daardoor zo'n klote sound.
Mercury Magnetics erin gezet en nieuwe buizen, toen klonk 'ie wel beter maar nog niet zo lekker als eerst.
Weinig volume en weinig crunch, het kan zijn dat de output trafo ook kaduuk is gegaan, of gewoon dat de buizen niet lekker zijn, maar ik heb toch geen geld om dat ding op te laten lappen en met de band waar ik nu in speel heb ik 'm ook niet nodig.
Dat is het verhaal tot nu toe, erg fijn dat je daarom kan grinniken. :???:

Wat betreft de Brunetti, koop 'm dan als je 'm zo te gek vindt.
Voor mij is het een typische channel switcher als in dat 'ie twee geluiden biedt waar ik allebei niks aan heb, clean klinkt 'ie te plat en het drivekanaal komt niet genoeg door, het is geen Matchless he (hoewel die met slechte buizen ook een heel stuk minder kunnen klinken).

tillens
2 juni 2010, 10:25
Dat is niet waar en dat zeg ik ook niet.
Er zijn zeker meer amps die die ballen hebben.
Zelfs die meer hebben, maar dan voor mij met een stevige speelstijl dynamiek verliezen.

Met de Marshall is het stom gelopen.
Voedingstrafo kaduuk gegaan, daarna door Len Ruygrok uit Monster genaaid (Chris had geen tijd) omdat 'ie er een TAD voedingstrafo in had gegooid terwijl hij zei dat het een originele Marshall trafo was.
Uiteindelijk toch naar Chris gegaan en erachter gekomen dat er dus de verkeerde trafo inzat die een veel te lage spanning gaf en mede daardoor zo'n klote sound.
Mercury Magnetics erin gezet en nieuwe buizen, toen klonk 'ie wel beter maar nog niet zo lekker als eerst.
Weinig volume en weinig crunch, het kan zijn dat de output trafo ook kaduuk is gegaan, of gewoon dat de buizen niet lekker zijn, maar ik heb toch geen geld om dat ding op te laten lappen en met de band waar ik nu in speel heb ik 'm ook niet nodig.
Dat is het verhaal tot nu toe, erg fijn dat je daarom kan grinniken. :???:

Wat betreft de Brunetti, koop 'm dan als je 'm zo te gek vindt.
Voor mij is het een typische channel switcher als in dat 'ie twee geluiden biedt waar ik allebei niks aan heb, clean klinkt 'ie te plat en het drivekanaal komt niet genoeg door, het is geen Matchless he (hoewel die met slechte buizen ook een heel stuk minder kunnen klinken).

Chill nigga, ik lach je niet uit omdat je stomme amp niet kan laten lappen jonge! Het is zeker geen Matchless, maar die zijn op dit moment door de dollar weer zo duur dat het geen pretje is.