PDA

View Full Version : bc rich nt



rutger0
19 november 2006, 11:41
Jah, ik vroeg me af wie al zo'n nieuwe neck true bc rich heeft? of op gespeeld heeft...

iemand een uitgesproken mening?:P

rutger0
19 november 2006, 12:46
deze heeft vooral mijn aandacht gekregen:

http://www.musikland-online.de/pix/onlineshop/BCRich-JRV-E-Gitarre-NT-TBK.jpg

heeft een winkel in nederland deze al?

Tho
19 november 2006, 13:01
Ik kan je er vrijwel niets over vertellen, behalve dat ik het ondingen vind. Deze valt nog wel mee, maar dan altijd die headstock nog.. bah. Verder weet dat ik de goedkopere series niet bepaald goed zijn. Er zijn hier sowieso weinig mensen op het forum die een B.C. Rich bespelen, en volgens mij zijn er ook niet erg veel dealers die ze verkopen. Heb je de feedback al geprobeerd?

Johannes
19 november 2006, 13:54
Nieuwe winkel in Delft.

http://www.janmorien-gitaren.nl/N_frame.html?http://www.janmorien-gitaren.nl/

Hij is ook BcRich dealer, dus daar maak je wel kans.

Malle Eppie
19 november 2006, 14:00
Nice......

Tho
19 november 2006, 14:23
ja ja Rutger, dat krijg je als je op gitaarnet een uitgesproken mening vraagt over een B.C. Rich :D

Vonk
19 november 2006, 14:57
Ja je krijgt dan te horen: "potdikkie BC Rich heeft alleen lelijke gitaren" of "alleen de hele dure zijn goed". Overigens vind ik die headstock nog wel leuk. Ik zou toch eerder Jackson kiezen.

Ganjaman
19 november 2006, 15:25
bc rich heeft maar 1 mooie gitaar gemaakt
http://www.janmorien-gitaren.nl/b_256.gif

MaxR
19 november 2006, 16:34
als dat beest nou eens GEEN hap uit de onderkant had genomen was 'ie mooi geweest ja..

casper innosence
19 november 2006, 17:15
VINDT.... jij VINDT ze lelijk.....

Tho
19 november 2006, 21:00
misschien, als je het heel lief vraagt zal ik er eens over denken om het subtieler te vermelden, meer in de richting als bij jou jackson..... :D

Dat was inderdaad een hele goeie manier, en een fijne reactie. Nou denk ik niet dat je mijn Jackson echt lelijk kan noemen :D :p

Squier4ever
19 november 2006, 21:02
niet zo je mening doordrukken hiero he :D:D:D

Tho
19 november 2006, 21:04
misschien, als je het heel lief vraagt zal ik er eens over denken om het subtieler te vermelden, meer in de richting als bij jou jackson..... :D

ik dacht dat je een kiddo van 16 was, heel trots op ze jackson en net een jaar gitaar speelt, maar sorry voor dit vooroordeel.
je hebt denk ik wel genoeg ervaring met gitaren om zeker te weten dat t helemaal jou ding is, die puntige troep. ik ben 18 en speel zelf al ruim 10 jaar, daarom vind ik dat ik genoeg reden heb om al die merken waar ik persoonlijk niets aan vind af te mogen zeiken

Haha, ik weet niet hoe een kind van 16 dat ding zou moeten betalen. Neenee, ik hou niet van puntige troep, ik vind hem namelijk ook oerlelijk, maar dat knal ik er niet zo maar uit, omdat het gewoon bot overkomt. Hoe lang je ook speelt en hoe veel verstand van zaken je ook hebt; ik vind niet dat je dan het recht hebt om iets 'af te zeiken'. Enkel omdat het gewoon niet nuttig is.

edit: haha, hij is gewoon mooi :p

Squier4ever
19 november 2006, 21:07
zoals al gezegd is het meer opnaaien dan afzeiken....
gewoon beetje uit de tent lokken, hoewel het dus ook wel eens fout gaat, zie dit topic :D

nogmaals: jij je jackson ik me les pauls, teles en stratjes...

Tho
19 november 2006, 21:10
zoals al gezegd is het meer opnaaien dan afzeiken....
gewoon beetje discussie op gang brengen, hoewel het dus ook wel eens fout gaat, zie dit topic :D

nogmaals: jij je jackson ik me les pauls, teles en stratjes...

We begrijpen elkaar, maar de rest nog niet, dus doe het toch maar wat subtieler ;)

neenee, ik m'n jacksons én mn akoestische dreadnought, én les paul, én tele's, en wie weet nog een mooie jazzbak.

Ik bezit alleen de eerste 2 genoemde, maar de rest komt nog wel. 'k speel niet alleen maar metal namelijk. Ik hou er zielsveel van, maar mijn échte passie is de gitaar zélf, dus daarom beperk ik me liever niet tot één stijl

rutger0
19 november 2006, 21:22
wat een reacties, ik vroeg eigenlijk naar meningen van mensen die op een BC RICH NT SERIES hadden gespeeld. niet het bekende gedoe van "bc rich is rommel" en "alleen de duurste series zijn te doen" dat weet ik onderhand wel ook ben ik niet egt geintresseerd in wat jullie van het model vinden....

dus niemand heeft er nog op gespeeld? (DE NT SERIES!!)

Fatal Fairytale
19 november 2006, 21:38
Fatal het is al opgelost. Laten we er geen woorden meer aan vuilmaken

point taken

Vonk
19 november 2006, 21:44
wat een reacties, ik vroeg eigenlijk naar meningen van mensen die op een BC RICH NT SERIES hadden gespeeld. niet het bekende gedoe van "bc rich is rommel" en "alleen de duurste series zijn te doen" dat weet ik onderhand wel ook ben ik niet egt geintresseerd in wat jullie van het model vinden....

dus niemand heeft er nog op gespeeld? (DE NT SERIES!!)

Er zijn volgens mij weinig mensen hier die een BC Rich bezitten, laat staan een nog zeldzamere. Ik zou zoeken via google op andere fora.

En dat gelul hoef ik trouwens ook niet te vinden hier, dan ga ik wel naar offtopic. Beetje jammer...

Tho
19 november 2006, 22:54
Kommop mannen, nu ff kappen want het is al uitgepraat. Het is niet nodig om er steeds weer een schepje bovenop te doen.
Bovendien zegt de opmerken van squier niets over zijn leeftijd.


@ MOD: Mag er een slotje op? het gezeik gaat maar door en niemand heeft info over de betreffende gitaar

Tho
19 november 2006, 23:34
Er zijn volgens mij weinig mensen hier die een BC Rich bezitten, laat staan een nog zeldzamere. Ik zou zoeken via google op andere fora.

En dat gelul hoef ik trouwens ook niet te vinden hier, dan ga ik wel naar offtopic. Beetje jammer...

als je het hier al erg vind raad ik je ten zeerste af om naar offtopic te gaan..

koennie
19 november 2006, 23:57
Ik vind t hier allemaal wel mee vallen met de kinderachterigheid, ik zit af en toe ook wel es op andere fora en daar zitten bijna alleen maar van die koters. Hier er zijn een paar die t af en toe verpesten, meestal die squiergast. Jammer voor hem, maar dat neemt niet weg dat het irritant is.

goed, die NT series; Henri Sattler van God Dethroned speelt op een mockinbird. weet niet of t er een van de NT series is, maar iig wel een neckthroug. En zoals zo vaak gezegd, de duurdere BC Rich's zijn erg goed, dus ik vermoed dat t met de bespeelbaarheid wel goed zit. Zelf heb ik hier ook een neckthrough telecaster staan en de hogere frets zijn erg goed bereikbaar, maar dat is natuurlijk geen bc rich..

http://www.bbc.co.uk/leeds/content/images/2005/11/28/god_dethroned_300_1_300x400.gif

Iceman
20 november 2006, 00:36
Sorry, maar de Mock van Henri is niet necktru.

gerrekat
20 november 2006, 08:22
en zelfs die is LELIJK


en jij bent een Fender fan?

Vonk
20 november 2006, 09:00
als je het hier al erg vind raad ik je ten zeerste af om naar offtopic te gaan..

Heheh dat klopt, maar daar ben ik er op voorbereid... ;)

Malle Eppie
20 november 2006, 11:13
http://www.bbc.co.uk/leeds/content/images/2005/11/28/god_dethroned_300_1_300x400.gif

Owwwhhh, dit is ook een zeer fraai model! Die gaan we 1 dec even live bekijken als we daar toch zijn voor de cd presentatie.

Lord Abortion
20 november 2006, 12:17
Ik heb nog een tijdje een recente NJ Beast gehad. Gemaakt in dezelfde fabriek als de huidige NT's (maar wel bolt-on), en met grotendeels dezelfde specs. Ik was erg tevreden van die gitaar. Het halsprofiel ligt me erg goed en 't is een heel snelle hals. Over het algemeen heb je op BC Riches ook goede toegang tot de hogere frets. De gitaar kan wel kopzwaar zijn afhankelijk van het model, maar dat vind ik niet erg, het stoort me niet tijdens het spelen. De Floyd Rose kopieën waren toen wel wat goedkoop uitgevoerd, en als je dat dan vergelijkt met een Gotoh Floyd zoals die in de NJ Series zaten in de jaren '80 valt dat zwaar tegen.

Als je echt een neckthru BC Rich wil zou ik aanraden om tweedehands te zoeken naar een Japanse NJ uit de jaren '80. Deze hebben meestal Kahler tremolo's, erg dicht hout, DiMarzio of Gotoh pickups, en een "Mockingbird" electronicacircuit. Je vindt ze in goede staat rond de 500 euro, en die gitaren moeten zeker niet onderdoen voor veel speelgoed van de puristen hier.

Noid
20 november 2006, 21:54
Owwwhhh, dit is ook een zeer fraai model! Die gaan we 1 dec even live bekijken als we daar toch zijn voor de cd presentatie.
Hee Henry Sattler, die ik ken ik nog vaag uit een heel ver verleden. Maar daar gaat het niet om, hij speelt hier wel op een heel gave Mockingbird!!! So wie so weining BC Rich lovers hier, raar want het zijn heel goede gitaren met een eigen smoel.

koennie
20 november 2006, 23:23
Hee Henry Sattler, die ik ken ik nog vaag uit een heel ver verleden. Maar daar gaat het niet om, hij speelt hier wel op een heel gave Mockingbird!!! So wie so weining BC Rich lovers hier, raar want het zijn heel goede gitaren met een eigen smoel.

t komt denkik doordat de goedkope wat minder van kwaliteit zijn, veel zullen eerder voor een jackson gaan. Ook zijn er wat minder verkooppunten, wat het de koper moeilijk maakt.
Persoonlijk vind ik de oudere modellen vetter met die reversed head met de 6-in-line tuners, vooral de warlock. ik zal wel weer zo'n conservatievelingetje zijn...

@ malle eppie:
cd presentatie? waar wanneer? (ja ik kan ook wel ff naar de site gaan, maar een forum is leuker :) )

cardinal
21 november 2006, 23:04
Mensen die een goeie bc rich afkraken (de usa modellen) hebben er echt geen kaas van gegeten. De sound is zo enorm goed dat wil je niet weten.

Eerst proberen en dan pas kritiek.

De looks vind ik killer van de bich en mock (virgin is ook ok).

Heb nog niet op die nieuwe modellen gespeeld, ik moet eerlijk zeggen dat ik daar niet heel veel van verwacht, maar zal het eens proberen en dan melding maken.

Lord Abortion
22 november 2006, 07:36
Mensen die een goeie bc rich afkraken (de usa modellen) hebben er echt geen kaas van gegeten. De sound is zo enorm goed dat wil je niet weten.

Eerst proberen en dan pas kritiek.


Japanse NJ Series (Nagoya, Japan) moeten zelfs niet te veel onderdoen voor USA modellen. De meeste NJ's uit de jaren '80 zijn Japans. Fijne gitaartjes om tweedehands te scoren als je iets echt goed wil en op een krap budget zit. En naar het schijnt zijn die nieuwe NJ's wel behoorlijk goed. Niet meer de te dure rommel uit de jaren '90 dus, maar gitaren die prijs/kwaliteit hetzelfde zijn als andere merken in die prijsklasse.

Iceman
28 november 2006, 17:27
http://www.bbc.co.uk/leeds/content/images/2005/11/28/god_dethroned_300_1_300x400.gif

Dezelfde gitaar, maar dan ook echt dezelfde, staat bij BigOneZwolle ter consignatie voor 350 euro. Is een japanse NJ uit de jaren '80 met de R nog op de kop ipv het BCRich. Hals zag er erg goed uit, geen dikke butsen op beschadigingen.

Malle Eppie
28 november 2006, 19:01
@ malle eppie:
cd presentatie? waar wanneer? (ja ik kan ook wel ff naar de site gaan, maar een forum is leuker :) )

Bij mijn weten vrijdag as. bij Vera in Groningen. Hail to the Serpent King!!!

koennie
29 november 2006, 14:24
Bij mijn weten vrijdag as. bij Vera in Groningen. Hail to the Serpent King!!!

potver! helemaal naar noorden gaat niet lukken... ik zie ze vast wel weer een ander dagje

almarvk
29 november 2006, 14:41
Ik heb het topic weer opgeruimd.

Jongens, hou het netjes en respecteer elkaars mening. Heb je een probleem met een ander, regel het dan via een PM. Dit forum is om informatie uit te wisselen en niet om een bitchfight te starten.


Vragen? -> PM