PDA

View Full Version : Nieuwe amp



stumpy
19 november 2006, 11:25
Gister een middagje bij jukebox getest op zoek naar een higain amp.
Ik begon met een ENGL Powerball, klonk toen heel redelijk, maar toen ik hem naast een dual rectifier horen bleef hij niet echt overeind. De mesa naast een Koch powertone gehad. Vond het prijsvershil het verschil in geluid niet echt rechtvaardigen (ik vond die enorme midscoop in de mesa zoiezo niets) , dus daar kwam de koch het meest positief uit.
Daarna de soldano hot rod 50+. Wat had die amp een tone! Klonk echt heerlijk, vond hem erg goed, maar had het net niet voor de leads. Daarna nog een Diezel Einstein(geloof ik, hij was iniedergeval iets goedkoper dan de soldano) getest, die had hetzelfde als de soldano maar dan voor het rhytm.
Ik was van plan een amp zonder compromissen te kopen, maar heb die dus eigenlijk nu nog niet echt gevonden.
Ik spaar liever door voor een wat duurdere amp als dat ik nu iets koop waar ik niet 100% tevreden mee ben. Kan iemand mij nog meer aanraden om te gaan testen? Ik zat nog te denken aan een Bogner Uberschall en ENGL Invader (maar ik heb het idee dat ik de ENGL voicing niks vind). Andere tips?

stumpy
19 november 2006, 11:40
Vergeten te zeggen dat ik ook wel behoefte heb aan een lekker clean en crunch geluid, wegens het nieuwe pop-rock bandje waar ik bij speel.

Riffcrusher
19 november 2006, 11:58
Vergeten te zeggen dat ik ook wel behoefte heb aan een lekker clean en crunch geluid, wegens het nieuwe pop-rock bandje waar ik bij speel.

Bogner Uberschall kan wel een crunch-toon aan, maar voorzichtig met de gain ! (En het cleane kanaal kan hééééél erg goed overweg met pedaaltjes - overdrive, distortion,...)
Bogner XTC (!)

VHT Pitbull Utlralead of CLX. Ingebouwde equalizer is heel sterk aanbevolen !
(CLX schijnt iets ronder/zachter te klinken...)
VHT heeft wèl een droge saturatie qua distortioin ! (Is wèl ultrastrak !) Booster ervoor en klaar ! (werkt schitterend met Tubescreamers !)

Engl Invader lijkt me toch wat hoor: 4 kanalen, met onafhankelijke toonregeling...
Engl Special Edition... Onlangs op 'zo eentje' gespeeld. Wat een amp !
(Maar als je de Engl voicing niet graag hoort...)

En... Ga zo maar door: Diezel, Brunetti, Mesa Mark IV, ...

BLOK182
19 november 2006, 13:07
Misschien een Framus Dragon?

Punkrockerke
19 november 2006, 13:17
Als je de Soldano heerlijk vond klinken...Pedaaltje voor je leads en je hebt de ideale amp (Ik doe het net hetzelfde :)). Ik gebruik een MXR equalizer om de solo's te boosten en wat extra te kleuren.

Lekker clean is relatief met een Hotrod, met high output PU's overstuurt de mijne redelijk snel. Soldano Decatone heeft een goede clean, crunch én lead. Misschien moet je die eens proberen.

stumpy
19 november 2006, 15:20
Als je de Soldano heerlijk vond klinken...Pedaaltje voor je leads en je hebt de ideale amp (Ik doe het net hetzelfde :)). Ik gebruik een MXR equalizer om de solo's te boosten en wat extra te kleuren.

Lekker clean is relatief met een Hotrod, met high output PU's overstuurt de mijne redelijk snel. Soldano Decatone heeft een goede clean, crunch én lead. Misschien moet je die eens proberen.
Ja maar die hotrod paste zich wel heerlijk aan aan de volume potmeters van je gitaar, als je die laag zette kon je bij de distortion nog een clean geluid krijgen, en dan ook echt clean, op een gitaar met humbuckers (gibson sg). Maar een equalizer zou wel een idee kunnen zijn ja. Wordt hij naar jouw mening dan echt goed?

En weet iemand nog andere winkels waar je lekker relaxt zonder al te opdringerige verkopers kunt testen, en waar ze ook veel hebben?

AART
19 november 2006, 16:08
VHT Ultralead
Boogie Mark IV

Zijn iig versterkers met een heel andere voicing dan de recto, minder midscooped.
De Mark IV is wat bruter en strakker, en de VHT is een soort kruiing tussen beiden met nog een eigen sausje eroverheen.

Kan ook zijn dat je ze helemaal niks vind, maar het zijn wel goede opties.

armageddon
19 november 2006, 16:25
Heet de Dual een mid-scoop vergeleke met de Powertone??? Ik vind de Powertone al zo gigantisch gescooped.

stumpy
19 november 2006, 16:30
Heet de Dual een mid-scoop vergeleke met de Powertone??? Ik vind de Powertone al zo gigantisch gescooped.

De powertone 2 heeft zo'n mid-shift, daarmee valt het behoorlijk mee. Maar om eerlijk te zijn vond ik die midscoop niet het enige probleem, ook het hoog uit de rectifier vond ik niets.
Maar ik kan wel begrijpen wat mensen er aan vinden, het is alleen niks voor mij.

marc_o
19 november 2006, 20:21
Probeer eens een Rivera Knucklehead reverb of Knucklehead Tré, doen naast high-gain nog een bak meer aan overtuigende sounds. Heb 'm al een tijd en ben er tevreden mee, je ziet ook aan de endorsers hoe veelzijdig hij is, zowel Peter Gabriel als Slipknot, veel verder kun je niet uit elkaar liggen qua sound en hij doet het allemaal.

armageddon
20 november 2006, 08:14
De powertone 2 heeft zo'n mid-shift, daarmee valt het behoorlijk mee. Maar om eerlijk te zijn vond ik die midscoop niet het enige probleem, ook het hoog uit de rectifier vond ik niets.
Maar ik kan wel begrijpen wat mensen er aan vinden, het is alleen niks voor mij.

Ik heb de Powertone 2 en ik heb niet zo'n mid-shift...ik heb volgens mij een soort tussenmodel ofzo.