PDA

View Full Version : barber ltd vs menatone red snapper



joesman
19 november 2006, 01:10
hoi

ik zoek een low tot medium gain overdrivepedaal (heb valvetech hayseed= vox-cloon)

ik twijfel tussen de barber ltd en de menatone red snapper

wat zijn jullie bevindingen?

of kan ik toch maar beter doorsparen voor de klon centaur?

Page
19 november 2006, 22:31
LOw gain:
barber is OK, menatone is mooier met wat drive

ik gebruik TS9 en RC booster
TS 9 werkt goed met lage drive setting
RC booster, is geweldig voor clean met een randje en iets verder

Tristan
19 november 2006, 22:37
De Klon Centaur vind ik over het algemeen niet zo lekker werken op Vox achtige amps, dus ik zou die niet kopen als ik jou was, ik heb hem zelf en ook meerdere malen op o.a. Matchless en Vox amps uitgeprobeerd, met sommige Marshalls vind ik hem ook niet super, op de meeste Fenders waarmee ik hem heb geprobeerd was het echter een werelds pedaal...

Menatone Red Snapper lijkt me wel okee, de Barber lijkt me ook erg goed...

TS9/TS808 achtigen vind ik niet zo lekker werken met een Vox, vanwege de mid hump, de Red Snapper schijnt ook een TS achtige te zijn, maar deze heeft naar mijn idee minder midhump, daarom werkt deze misschien naar mijn idee beter...

Trebleboost wordt ook veel gedaan, die BSM treble boosters schijnen erg goed te zijn, die (en de meeste andere pedalen waar je in geinteresseerd bent) verkopen ze bij Jukebox: www.muziekhandel-jukebox.nl, een leuke winkel met aardige mensen en een goede testruimte, dus zeker de moeite waard om eens langs te gaan...

future2future
19 november 2006, 23:58
Je zou ook nog naar Xotic pedalen kunnen kijken, vind ik zelf erg goed

joesman
20 november 2006, 10:17
de rc booster heb ik al en vind ik zeer goed, ik heb mijn versterker zo staan dat ie op zich al een randje geeft, ik heb gewoon iets nodig voor iets meer gain (maar ook niet teveel) zodat ik ook op lagere volumes nog een mooie drive heb.

hoe is de homebrew big d trouwens in combi met voxachtigen???

kan je er ook mooie lowgain uithalen, want het lijkt me een veelzijdig pedaal???

Les Paul
20 november 2006, 12:27
Ik heb alle 3 de pedalen waar je naar kijkt.
De Klon gebruik ik als een soort exciter. Als overdrive vind ik hem minder. Ik heb altijd de gain op 0, tone op 1 uur en volume varieer ik. Hij doet wel erg mooie dingen met oa mijn Vox AC15.
De Barber is een van de meest transparante overdrives die ik ken. Ook op hogere gain levels blijft hij mooi open klinken.
De Red Snapper is een echte 808 kloon. Hij heeft de neiging wat schel te klinken.

Mijn advies: de Barber LTD in combinatie met je RC. Waarbij je de RC als echte booster kan gebruiken en de LTD als overdrive.

Tristan
20 november 2006, 12:43
de rc booster heb ik al en vind ik zeer goed, ik heb mijn versterker zo staan dat ie op zich al een randje geeft, ik heb gewoon iets nodig voor iets meer gain (maar ook niet teveel) zodat ik ook op lagere volumes nog een mooie drive heb.

hoe is de homebrew big d trouwens in combi met voxachtigen???

kan je er ook mooie lowgain uithalen, want het lijkt me een veelzijdig pedaal???

De Big D vind ik meer een puur lead pedaal, erg goed voor leads en vettere crunch sounds, maar voor de echte lowgain dingen of voor een pure boost zou ik die niet nemen...
Hij werkte wel erg goed i.c.m. de Matchless, Marshall en Vox amps waarmee ik hem heb geprobeerd, gewoon echt een hele lekkere zingende lead sound met ballen die open klinkt...

joesman
20 november 2006, 20:54
Ik heb alle 3 de pedalen waar je naar kijkt.
De Klon gebruik ik als een soort exciter. Als overdrive vind ik hem minder. Ik heb altijd de gain op 0, tone op 1 uur en volume varieer ik. Hij doet wel erg mooie dingen met oa mijn Vox AC15.
De Barber is een van de meest transparante overdrives die ik ken. Ook op hogere gain levels blijft hij mooi open klinken.
De Red Snapper is een echte 808 kloon. Hij heeft de neiging wat schel te klinken.

Mijn advies: de Barber LTD in combinatie met je RC. Waarbij je de RC als echte booster kan gebruiken en de LTD als overdrive.

ik heb vandaag de ltd gescoord en je hebt helemaal gelijk! heeeeeel leuke combinatie,die ltd met de rc!!!

Les Paul
20 november 2006, 22:27
Gefeliciteerd! Veel plezier ermee, maar dag gaat vast lukken ;)