PDA

View Full Version : Dimarzio voor mijn..



vox
18 november 2006, 23:38
Hey..

ik was even aan het kijken op de dimarzo site en zoek een pickup voor mijn bridge. een vet/warmer geluid nu zijn deze eruit gekomen:

welke raden jullie aan of af, ervaring???.. weet dat het smaak is maar wil een goede keuze maken. Misschien ook een richting naar een ander merk. Prijs kijken we later wel naar wil eerst weten welke goed is van deze.

Chopper T DP384, Treble: 7 Mid: 6 Bass: 6

Fast Track T DP381, Treble: 7,5 Mid: 5 Bass: 5,5

koennie
19 november 2006, 18:56
wat voor gitaar heb je?

dml
19 november 2006, 19:42
Blijkbaar een Tele.......

Kijk ook eens naar de ToneZone T!!

koennie
19 november 2006, 20:26
Blijkbaar een Tele.......

Kijk ook eens naar de ToneZone T!!

damn dat had ik moeten zien!
De tonezone is idd een aanrader, maar de superdistortion is ook echt een superpickup. Ik heb hem in mijn strat zitten, wel in normaal formaat, maar als je een zwaarder geluid wilt is dit een goede.
De virtual hot bridge is misschien meer wat je zoekt, je behoudt de tipische tele sound, maar met meer laag en midden er in. Zelf heb ik een virtual vintage blues in een strat bij de hals gebouwd en die klinkt ontzettend goed. Wel de stratsound, maar met veel meer tone.

vox
19 november 2006, 20:35
bedankt heb weer wat te kijken en te lezen

jerome
19 november 2006, 21:24
damn dat had ik moeten zien!
De tonezone is idd een aanrader, maar de superdistortion is ook echt een superpickup. Ik heb hem in mijn strat zitten, wel in normaal formaat, maar als je een zwaarder geluid wilt is dit een goede.
.

Je kan dan ook de Dual Sound nemen.
Precies hetzelfde als de Super Distortion (lekker vet!) maar dan schakelbaar naar enkelspoelig (errug lekker op een Tele en Strat!) en bovendien ook schakelbaar naar parallel-stand.
Geeft dan een lekker transparant rockgeluid!
3 sounds uit een 1 element....

vox
19 november 2006, 22:01
Je kan dan ook de Dual Sound nemen.
Precies hetzelfde als de Super Distortion (lekker vet!) maar dan schakelbaar naar enkelspoelig (errug lekker op een Tele en Strat!) en bovendien ook schakelbaar naar parallel-stand.
Geeft dan een lekker transparant rockgeluid!
3 sounds uit een 1 element....

dat schakelbaar hoeft van mij niet zo nodig..

oke heb gekeken op de site vox humana..
en ook op de site van dimarzio weer, om de Tone Zone en de Super Distortion te vergelijken.

Maar nu heb ik de prijzen kunnen van 2 elementen dat is van de Chopper en de Fast Track beide 85.00 (95.00).
Weet iemand de prijzen van de Super Distortion en de Tone Zone?