PDA

View Full Version : Hoort dit bij telecaster?



squiertele
18 november 2006, 22:09
Ik heb vandaag een squier telecaster vintage blond gekocht. En nu zie ik dat er een kier tussen de output en de body zit, het lijkt wel of de output er niet diep genoeg inzit ofzo.

Ook lijkt het of het element die het dichtste bij de hals zit half in de gitaar geduwd is, dat heb ik gevraagd aan de verkoper maar die zei dat wel goed zit maar het ziet er uit alsof het niet goed is.

Weet iemand die zelf een telecaster heeft of dit normaal is of niet? :???:

Rewind
18 november 2006, 22:20
tussen de output en de body moet je denk ik gewoon aan kunnen draaien?

Dat element weet ik niet precies wat je bedoelt. Kan je er misschien een foto van maken?

Groeten

Eko
19 november 2006, 10:00
Squiertele,
De output moet netjes aansluiten, zie bovenstaande vermelding. Het halselement zit inderdaad in de body en niet zoals bij sommige andere typen op de body. Als je de slagplaat verwijderd kun je zien dat het in de holte zit geschroefd. Je kunt de hoogte verstellen door de schroeven naast de pick-up te verdraaien. Niet de metalen kap van de spoel los trekken! Deze sluit zeer nauw over het element heen en de draden er onder zijn net zo dik als een haar en zeer kwetsbaar.

up-guitarman
19 november 2006, 13:37
Als je de slagplaat verwijderd kun je zien dat het in de holte zit geschroefd. Je kunt de hoogte verstellen door de schroeven naast de pick-up te verdraaien. Niet de metalen kap van de spoel los trekken! Deze sluit zeer nauw over het element heen en de draden er onder zijn net zo dik als een haar en zeer kwetsbaar.

Idd, zeker niet lostrekken !!!

Dat die schroefjes onder de slagplaat zitten heb ik idd al bij meerdere tele's gezien maar vind het echt onhandig ...
Ik zou persoonlijk even de boor erin zetten en in je slagplaat zelf 2 gaatjes maken voor die schroefjes, das is echt veel handiger !!! (als dat gaat met jou specifieke pickup natuurlijk, maar ik veronderstel van wel ...)