PDA

View Full Version : Akkoorden/Tabs jezelf aanleren



the fred
18 november 2006, 19:33
beste medegitaaristen,

erg mooi om deze site te bekijken en al veel gelezen wat mij kan helpen. echter wat ik niet snap is hoe je je zelf akkoorden en tabs kunt aaleren. ik luister naar de muziek en kan de begintoon wel vinden maar dan....?
is hier een trucje voor of een bepaalde theoretische benadering?

jaspie
18 november 2006, 19:52
nee je moet gewoon goed luisteren, maar voor de meeste beginners is dit vrij moeilijk aangezien ze hun instrument niet kennen. Gebruik gewoon tabs dus of leer noten lezen. Tabs valt nie veel aan te leren: streepje= snaar, nummertje= fret. Dat wassem:P

marcelca
18 november 2006, 20:20
akkoorden leren :

eerst de basis akkoorden even zoeken met google en deze veel doen, dus ook allerlei combinaties van akkoorden..

Tabs :

ook hier is erg veel over te vinden op internet, ik zelf ben nu een jaartje bezig en heb het mezelf ook aangeleerd met behulp van guitar pro, dit heeft voor mij heel erg veel geholpen ( helaas geen freeware )

je moet niet denken dat je gelijk de eerste week liedjes kan spelen, gitaar spelen vraagt om heel erg veel oefenen ( tenminste bij mij )

Hulp :

mooiste is als je les kan krijgen of samen met iemand anders die al kan spelen speelt 1 x in de week, hiermee voorkom je dat je dingen verkeerd aanleerd, bij twijfel altijd even nazoeken of navragen hier op het forum

Bassbitch
18 november 2006, 20:25
Ik heb de titel wat gespecificeerd.