PDA

View Full Version : Zijn deze merken wat?



Madcow
18 november 2006, 18:59
Heej

ik ben opzoek naar wat nieuwe betaalbare gitaren. ik had een aantal modellen in me hoofd: Les paul, telecaster, en andere modellen. Nu zag ik ergens een silvertone staan, Erg vet model, en ook onder de 300 euro.(de liberator) En een stagg G-force Dragster Series, Ook betaalbaar.
Mijn vraag is: Is dit wat? Het moet gewoon eenn metalgitaar zijn, Oid

Reel Big Fish
18 november 2006, 19:02
Blijf aub van stagg af. Ik zou je aanraden 100 euro meer te sparen en een Epiphone LP Standard te nemen. Erg fijne gitaren met 2 humbuckers om mee te scheuren :)

RvB
18 november 2006, 19:02
Zet stagg uit je hoofd en kijk even naar epiphone. Die sg-modellen, daar kan je goed mee scheuren!

Wouter!
18 november 2006, 19:18
Over die epiphone's, ik wil ook een Epiphone kopen maar hoe zit het met ontstemmen? Is het mogelijk dat je met de Epiphone zo'n 2 uur continu speelt on stage zonder dat die ontstemt?

drap
18 november 2006, 19:22
Over die epiphone's, ik wil ook een Epiphone kopen maar hoe zit het met ontstemmen? Is het mogelijk dat je met de Epiphone zo'n 2 uur continu speelt on stage zonder dat die ontstemt?

Dat lukt eigenlijk met niet één gitaar, tenzij je een locking systeem hebt uiteraard, maar dat schijnen weer sustainkillers te zijn.

RvB
18 november 2006, 19:29
Over die epiphone's, ik wil ook een Epiphone kopen maar hoe zit het met ontstemmen? Is het mogelijk dat je met de Epiphone zo'n 2 uur continu speelt on stage zonder dat die ontstemt?

Dat gaat je denk ik niet lukken 1 hele avond. Ik denk wel als je er betere (schaller/gotoh) stemmechanieken opdoet, dat de stemvastigheid wel zal verbeteren.

<_-Tijs-_>
18 november 2006, 19:42
Dat gaat je denk ik niet lukken 1 hele avond. Ik denk wel als je er betere (schaller/gotoh) stemmechanieken opdoet, dat de stemvastigheid wel zal verbeteren.

Nou... ik speel soms wel 2 dagen op mijn epiphone SG zonder dat ie ontstemt.
Maar dat ligt misschien ook aan het aantal windingen om die stemmechanieken.

iwamoto
18 november 2006, 19:44
Dat lukt eigenlijk met niet één gitaar, tenzij je een locking systeem hebt uiteraard, maar dat schijnen weer sustainkillers te zijn.
en ook dat schijnt weer een fabeltje te zijn ;) althans, ik merk niets van sustain kill, wss zal het wel iets minder sustain zijn als met een diep ingeschroefde brug met mega resonant hout, maar je gaat het zo 1,2,3 echt maar dan ook echt niet merken

Zino Z
18 november 2006, 20:14
Nou... ik speel soms wel 2 dagen op mijn epiphone SG zonder dat ie ontstemt.
Maar dat ligt misschien ook aan het aantal windingen om die stemmechanieken.

maar on-stage heb je natuurlijk ook weer te maken met hete spots en alle andere verlichting. Of juist met de koude wind van een openlucht podium.

En ik heb overigens ook geen last van de mindere sustain op mijn ibbie (en met last bedoel ik dat het me niet stoort). Het is inderdaad wel geweldig dat je hem bijna nooit hoeft te stemmen, ik speel nu al minstens een maand zonder dat ik gestemd heb, soms pak ik zelfs me stemapperaatje er even bij om te kijken of het niet aan mij ligt ;)

Wouter!
18 november 2006, 20:20
Tsja hoelang zou ik dan kunnen spelen zonder dat ik de epi hoef te stemmen?
oja weet iemand ook nog een goed draadloos systeem (€150>€200)

LaurentB
18 november 2006, 20:29
Over die epiphone's, ik wil ook een Epiphone kopen maar hoe zit het met ontstemmen? Is het mogelijk dat je met de Epiphone zo'n 2 uur continu speelt on stage zonder dat die ontstemt?

Nee, onstage niet. Temperatuurwisselingen ontstemmen de gitaar altijd wel. Plus dat je meestal heviger tekeer gaat bij een optreden.

Zorg dat je een goed stemapparaat hebt dat je snel kunt inschakelen tijdens optredens (ik heb er een in mijn Pod Pro zitten, die ik via een voetschakelaar even snel kan activeren, maar even ompluggen kan ook in geval van nood), en controleer altijd in de pauzes of de gitaar nog goed staat.

Als je duikvluchten met je vibrato wilt maken moet je wel een locking unit hebben, dacht ik. Met die Stratocaster van mij moet je dat niet te extreem doen, in elk geval.

nickbongers
18 november 2006, 20:43
het is ook helemaal niet logisch dat locking tuners sustain verminderen. de snaren zitten alleen maar beter vast, waardoor de (kleine) trillingen daar dus eigenlijk (in theorie) zelfs beter aan het hout doorgegeven worden.

iwamoto
18 november 2006, 21:06
het is ook helemaal niet logisch dat locking tuners sustain verminderen. de snaren zitten alleen maar beter vast, waardoor de (kleine) trillingen daar dus eigenlijk (in theorie) zelfs beter aan het hout doorgegeven worden.
naja, het zou er dus om gaan, dat het vooral sustain vermindert omdat je een zwevende brug hebt, maargoed, dan heeft hij dus evenveel sustain als een strat...waarvan nooit iemand zegt dat ie een sustain killer is.....

drap
18 november 2006, 21:27
naja, het zou er dus om gaan, dat het vooral sustain vermindert omdat je een zwevende brug hebt, maargoed, dan heeft hij dus evenveel sustain als een strat...waarvan nooit iemand zegt dat ie een sustain killer is.....

Waarom denk je ook dat de meeste strat bezitters het tremolosysteem vastzetten op de body. Geschikt voor ernstig tremolowerk is zo'n ding toch al niet en de meeste singlecoil strat bespelers zijn toch al niet van die wiebelaars wat dat betreft.

Ik weet ook niet waarom een locking systeem sustain verminderd, misschien is het omdat het gedeelte achter de kam niet meer resoneert ofzo. Het is ook geen eigen bevinding, ik heb het ook alleen maar van een gitaarreparateur. Ik wil gewoon een gitaar met 6 snaren en een lekkere klank die er redelijk sober uitziet, dus ik gebruik sowieso al geen floyd rose of zoiets dergelijks.

Hector_Tsolodimos
19 november 2006, 02:49
Nou... ik speel soms wel 2 dagen op mijn epiphone SG zonder dat ie ontstemt.
Maar dat ligt misschien ook aan het aantal windingen om die stemmechanieken.
en vergeet niet de manier van spelen, snaardikte en hoe lang je speeld
als ik mijn gitaar laat staan, is ie over een week nog ´on-tune´
alhoewel..dat betwijfel ik.. het heeft ook met temperatuur te maken..

Tho
19 november 2006, 11:53
Madcow, je kan beter wat doorsparen, en dan gaan kijken naar een Jackson DXMG. Dat zijn echt super gitaren voor je geld, en echt een super harde scheur

zeppo
19 november 2006, 12:10
Over die epiphone's, ik wil ook een Epiphone kopen maar hoe zit het met ontstemmen? Is het mogelijk dat je met de Epiphone zo'n 2 uur continu speelt on stage zonder dat die ontstemt?
Wouter, dit is geen zinnig selectie-criterium voor een gitaar...
Elke gitaar onstemt wel iets bij gebruik op het podium, simpelweg door alle faktoren die daar bij komen kijken.
Ik zie ook gasten met een PRS bijstemmen tijdens een gig.
Er zijn wel systemen die automatisch bijstemmen (ben naam vergeten) maar dat is een gitaar in die klasse niet waard imho

captain-crush
19 november 2006, 13:49
ik kwan deze link op internet tegen....heeft iemand met dit merk ervaring???
http://www.elecaamps.com/2006/guitars.htm

Squier4ever
19 november 2006, 14:08
Over die epiphone's, ik wil ook een Epiphone kopen maar hoe zit het met ontstemmen? Is het mogelijk dat je met de Epiphone zo'n 2 uur continu speelt on stage zonder dat die ontstemt?

gaat je echt niet lukken. gisteren opgetreden en ik moest elke set van een half uur 2x stemmen, wel met nieuwe, doch opgerekte snaren. ik zette song 2 van blur in en hoorde later pas, toen ik op de e-snaar akkoorden moest spelen dat de e-snaar in f stond gestemd, maar ik kon het niet goed lezen op mijn stemapparaat...... in het donker en ik heb geen floortuner

Wouter!
19 november 2006, 15:41
Ik weet ook wel dat elke gitaar ontstemt, maar ik wil graag weten of ik niet na 3 liedjes gelijk moet bijstemmen

iwamoto
19 november 2006, 16:05
Ik weet ook wel dat elke gitaar ontstemt, maar ik wil graag weten of ik niet na 3 liedjes gelijk moet bijstemmen
hangt denk ik ook af van je speelwijze, ik sla altijd heel zacht aan, dus ook non locking gitaren waar ik niet mee bend (want als ik dat doe zijn ze de sjaak) blijven bij mij lekker lang gestemd :)

AgileGhost
19 november 2006, 17:13
On-topic: Voor 300 euro heb je een vette agile, beter dan epiphone... check www.rondomusic.net

Tho
19 november 2006, 17:32
On-topic: Voor 300 euro heb je een vette agile, beter dan epiphone... check www.rondomusic.net

"maar dat is natuurlijk, héél persoonlijk"

Wouter!
19 november 2006, 17:50
"maar dat is natuurlijk, héél persoonlijk"

héél persoonlijk gezien zijn naam;)

Tho
19 november 2006, 17:55
ja.. ik zie ook niet in waarom die dingen beter zouden zijn dan epiphone. Ik heb zelf zeer goeie ervaringen met epiphone.

AgileGhost kan je even toelichten waarom ze zo veel beter zijn dan epiphone? Heb je modellen vergeleken?

Madcow
26 november 2006, 18:57
En wat dacht je van de verzendkosten? waarschijnlijk is dat america, dan kan je rekenen op zon 80 euro. En voor die prijs heb je een epiphone 2de hans oid

tabmaniac
26 november 2006, 20:03
Silvertone is best te doen.. een vriend van me heeft Silvertone Apocalypse.. en speelt best vet:)