PDA

View Full Version : welke gitaar voor metallica,.. ?



toon-
18 november 2006, 19:07
welke soort elektrische gitaar koop je best als je veel metallica (ouder werk; one, master of puppets enz.) , slayer en iron maiden wil spelen?
Ik had gedacht aan BC-rich maar ik weet niet of dat goeie gitaren zijn...

The Underdog
18 november 2006, 19:14
Blijf van de goekope modellen van bc rich af. Kijk eens naar esp/ltd, epiphone, jackson of ibanez.

strat 91
18 november 2006, 19:21
Wat zeker een aanrader is voor lekker metal is een kramer baretta met quadrails.Ding scheurt als een gek en is ook van best goede kwaliteit maar wel moeilijk te vinden.Of je moet er een uit america laten komen.(een explorer of superstrat wat je wil)

Gegroet strat 91

Orpheo
18 november 2006, 19:36
ik zat te denken aan deze:

http://www.donmack.com/Images/products/Gibson/L5.jpg

Mufftin
18 november 2006, 19:44
Wat zeker een aanrader is voor lekker metal is een kramer baretta met quadrails.Ding scheurt als een gek en is ook van best goede kwaliteit maar wel moeilijk te vinden.Of je moet er een uit america laten komen.(een explorer of superstrat wat je wil)

Gegroet strat 91

is die kramer echt zo moeilijk te krijgen :O, kameraad heeft hem. Hij is idd heel goed voor metal, verder is het een KUT gitaar

orreltak
18 november 2006, 19:56
ligt aan het financiele plaatje.

je kan voor een esp gaan of een goedkoper aternatief zoals epiphone.
maar een paar van die moddervette emg humbuckers zouden goed van pas komen

tenminste als je voor metallica en slayer gaat.
iron maiden ligt niet echt in hetzelfde straatje qua metalsound

RvB
18 november 2006, 20:01
Kijk eens naar ltd (heb zelf de ex-400). Dat zijn erg goeie gitaren voor het geld.
Je kan ook naar Epiphone kijken (g-400 ofzo).

Wat is je budget?

toon-
18 november 2006, 20:36
die ltd ex-400 bevalt me wel :)
hoeveel heeft die van jou gekost? en heb je ook een advies voor een bijpassende versterker?

<_-Tijs-_>
18 november 2006, 20:38
ik zat te denken aan deze:

http://www.donmack.com/Images/products/Gibson/L5.jpg

voor metal?

iwamoto
18 november 2006, 20:39
ik zat te denken aan deze:

http://www.donmack.com/Images/products/Gibson/L5.jpg
mee eens, maar zelf ga ik eerder voor deze jongen gezien het budget:
http://www.axemusic.com/Pictures/ibanez_af105nt.jpg

maar ze zijn wel echt goed voor metal, dat ben ik met je eens :)

Ibanez RuleZ
18 november 2006, 21:00
plz zeg...

topicstarter: koop een ibanez ofzo en je komt al een heel eind voor het spul dat hammett speelt. voor dat van hetfield: LP modelletje of iig iets van mahonie, kom je een end mee

Harrald

Zino Z
18 november 2006, 21:17
ik zat te denken aan deze:

http://www.donmack.com/Images/products/Gibson/L5.jpg

hmm een vriend heeft er een maar soms komt ie net wat sustain tekort, misschien is dit een betere optie:

http://www.ted-kyte.com/3D/Pictures/Banjo.jpg

Iceman
18 november 2006, 21:24
Je kunt op elke solidbody Metallica spelen, zolang je er maar goede humbuckers in hebt zitten.

Zou een 2dehands Ibanez of iets dergelijks kopen en ook 2dehands een goede humbucker scoren.

RvB
18 november 2006, 22:30
die ltd ex-400 bevalt me wel :)
hoeveel heeft die van jou gekost? en heb je ook een advies voor een bijpassende versterker?

Heeft mij iets minder dan €700,- gekost. Een leuke versterker is een Roland Cube-30. Die had ik ook meteen erbij gekocht. De cube is zo'n €219,-.

Vooral de rectifier-stand op die cube is geschikt om een goede metallicasound te krijgen.

Tho
19 november 2006, 12:50
Hetfield en Hammett spelen beiden op ESP met EMG elementen. Wil je die strakke attack van James neem je een Les Paul achtig iets, in iedergeval een gitaar met veel massa. Verder heb je natuurlijk ook een goeie versterker nodig met de goeie afstellingen en de nodige gain, treble en bass. Het geluid van metallica zal je toch niet kunnen immiteren, dus werk liever aan je eigen stijl. Daar kom je veel verder mee

RvB
19 november 2006, 12:58
Ik denk eerder dat je met een explorer- of sgmodel dat geluid van hetfield eruit kan krijgen. Hij speelt (ook in de studio) vaak met zijn esp explorers en dat zijn qua massa niet de meest dikke gitaren. (met een les paul krijg je wel een mooier clean geluid)

E-J
19 november 2006, 12:58
Mooi gezegd Tho!

Ik zou er nog wat aan willen toevoegen. Koop geen Explorer, ik heb er zelf één gehad (Epiphone Gothic Explorer ding) en dat ding was alleen goed in scheuren, rustig diedelen klonk niet echt mooi... ik zou dan meer voor een veelzijdigere gitaar gaan...zoals een mooie Ibanez RG. Je kunt er gigantisch mee knallen...maar voor andere dingen is hij ook erg goed!

En als je uiteindelijk Metallica links laat liggen, hoef je tenminste je gitaar niet te verkopen :D

Tho
19 november 2006, 13:04
Ik denk eerder dat je met een explorer- of sgmodel dat geluid van hetfield eruit kan krijgen. Hij speelt (ook in de studio) vaak met zijn esp explorers en dat zijn qua massa niet de meest dikke gitaren. (met een les paul krijg je wel een mooier clean geluid)

Weet je wel hoe groot zo'n explorer is? Daar zit best een hoop hout in hoor. Ik heb hem overigens nog nooit op een SG zien spelen. Les Paul daarintegen doet hij een hoop mee. Zelfs Kirk is aan de LP in de studio.

Neals
19 november 2006, 13:07
+1 voor de Les Paul, ik vind dat een Ibanez RG te dun klinkt om de Metallica sound te benaderen. Verder zou een japanse Jackson (rekening houdend met een beperkt budget) ook prima voldoen.

Tho
19 november 2006, 13:11
+1 voor de Les Paul, ik vind dat een Ibanez RG te dun klinkt om de Metallica sound te benaderen. Verder zou een japanse Jackson (rekening houdend met een beperkt budget) ook prima voldoen.

Daar ben ik het ook wel mee eens, wat de ibbie en de jackie betreft. Toch wil ik de topicstarter heel erg afraden om een gitaar te kopen waarmee hij denkt metallica te kunnen immiteren.

Een paar goeie merken om metal op te spelen:
Dean
Jackson
Ibanez
ESP/LTD

En wil je uiteindelijk voor de les Paul gaan (wat ik absoluut zou begrijpen) Kijk dan ff naar Epiphone. Daar kan je gemakkelijk EMG elementen inzetten, en hebben je een hele dikke vette scheur.

Noid
19 november 2006, 13:28
@ Toon: De gear (versterkers en gitaren) van James Hetfield vind je hier (http://www.allmetallica.com/info/equipment/james.php)
De gear (versterkers en gitaren) van Kirk Hammet vind je hier (http://www.allmetallica.com/info/equipment/kirk.php)

Zoals al vaker gezegd: koop een gitaar met het liefst een humbucker.

Tho
19 november 2006, 13:33
Inderdaad Noid, maar het hoeven niet persé 2 humbuckers te zijn! Zolang het brugelement maar een strakke humbucker is, zit je gebakken. Over 2 singlecoils kan je prima soleren. Dat hoeft niet eens ielig te klinken. Ik zelf heb eigenlijk maar 1 element nodig. Een vette hum in de brug, maar een mooie '59 in de neck is natuurlijk altijd mooi meegenomen :D

RvB
19 november 2006, 14:07
Weet je wel hoe groot zo'n explorer is? Daar zit best een hoop hout in hoor. Ik heb hem overigens nog nooit op een SG zien spelen. Les Paul daarintegen doet hij een hoop mee. Zelfs Kirk is aan de LP in de studio.


Ik heb zelf een explorer (ltd) en vind het zelf erg mee vallen qua gewicht. In 1 clip gebruikt James een SG. Maar ik wilde alleen zeggen dat dat qua massa ook niet een zware is en ook geschikt is voor dit scheurwerk (heb ook een sg :p).

Clean is idd de explorer niks (vooral niet met emg's). Dan moet je absoluut voor een Les Paul gaan.

Tho
19 november 2006, 14:10
Ik heb zelf een explorer (ltd) en vind het zelf erg mee vallen qua gewicht. In 1 clip gebruikt James een SG. Maar ik wilde alleen zeggen dat dat qua massa ook niet een zware is en ook geschikt is voor dit scheurwerk (heb ook een sg :p).

Clean is idd de explorer niks (vooral niet met emg's). Dan moet je absoluut voor een Les Paul gaan.

Okey, jij kan het weten dan ;) Toch heeft ie nog altijd meer massa dan een SG.

Offtopic: Welke clip speelt Hetfield een SG dan?

RvB
19 november 2006, 14:20
Turn The Page

http://www.youtube.com/watch?v=Y8Q1JR_K3w0

Tho
19 november 2006, 14:31
Wat een nummer.. hij blijft heerlijk.

RvB
19 november 2006, 14:34
:rockon:
.......

ben vanhoof
19 november 2006, 15:09
Pfft metallica immiteren... hoe zielig !
Maar kheb er geen problemen mee hoor, ik was zo ook... duidelijk was. Ik speel nu zelf in een trash metal band, en men zegt wel dat mn stem wat weg heeft van Hetfield. Maar ik doe er alles aan om er niet op te gelijken: Ik speel met een jackson RR5, londen city amp,... geluid is ook niet echt metallica achtig.
Iedereen heeft zo wel zn invloeden, heb ik ook, maar dan nog...

Doe gewoon je eigen zin, en zorg ervoor dat je niet te hard lijkt op andere bekendere artiesten. Hier kom je nergens mee, wees origineel!

Tho
19 november 2006, 15:21
Pfft metallica immiteren... hoe zielig !
Maar kheb er geen problemen mee hoor, ik was zo ook... duidelijk was. Ik speel nu zelf in een trash metal band, en men zegt wel dat mn stem wat weg heeft van Hetfield. Maar ik doe er alles aan om er niet op te gelijken: Ik speel met een jackson RR5, londen city amp,... geluid is ook niet echt metallica achtig.
Iedereen heeft zo wel zn invloeden, heb ik ook, maar dan nog...

Doe gewoon je eigen zin, en zorg ervoor dat je niet te hard lijkt op andere bekendere artiesten. Hier kom je nergens mee, wees origineel!

Wat nou zielig. Je zegt het net zelf, jij was ook zo. Meld liever wat nuttigs

GibsonSG
19 november 2006, 15:45
Hetfield en Hammett spelen beiden op ESP met EMG elementen. Wil je die strakke attack van James neem je een Les Paul achtig iets, in iedergeval een gitaar met veel massa. Verder heb je natuurlijk ook een goeie versterker nodig met de goeie afstellingen en de nodige gain, treble en bass. Het geluid van metallica zal je toch niet kunnen immiteren, dus werk liever aan je eigen stijl. Daar kom je veel verder mee

Hetfield speelt toch ook geregeld op een Gibson Explorer?

Tho
19 november 2006, 15:47
Hetfield speelt toch ook geregeld op een Gibson Explorer?

Ja dat heeft hij wel altijd gedaan, maar tegenwoordig is het meer de Les Paul.

Danny Drug
19 november 2006, 16:06
Ja dat heeft hij wel altijd gedaan, maar tegenwoordig is het meer de Les Paul.

gibson explorer was alleen in de eind jaren 80 daarna.. speelde hij op ESP explorers

nu speelt hij op ESP les paulsachtige dingen

Ganjaman
19 november 2006, 16:21
gibson explorer was alleen in de eind jaren 80 daarna.. speelde hij op ESP explorers

nu speelt hij op ESP les paulsachtige dingen
hij speelde voorzover ik weet in 86 al op ESP explorers hoor, heb 'm nog nooit op een gibson zien spelen in de vroege periode (op de st anger tour gebruikte ie wel een gemodde Gibson explorer, en in de st anger clip, maar verder nooit met een gibson explorer in zn handen gezien hoor...)

Danny Drug
19 november 2006, 16:44
hij speelde voorzover ik weet in 86 al op ESP explorers hoor, heb 'm nog nooit op een gibson zien spelen in de vroege periode (op de st anger tour gebruikte ie wel een gemodde Gibson explorer, en in de st anger clip, maar verder nooit met een gibson explorer in zn handen gezien hoor...)

James has been a major endorsee of ESP guitars since 1991, and is best known for playing custom-made Explorer-style guitars with an EMG 81/EMG 60 set for pickups. His popularization of the model was considered by some to be a catalyst in Gibson's decision to sue ESP over loss of profits (Gibson originated the model in the late 1950s and has allowed other companies to build replicas). James' main guitar from the early days was a white Flying V (a copy version, not an original Gibson or Epiphone model), used almost exclusively until it broke in 1987. After that he used a 1984 white Gibson Explorer bearing Metallica "Jump In The Fire" devil custom artwork (possibly a decal) and an '85 Silver Sparkle SD Jackson King V. In 1988 he switched to using white and black ESP Explorer models.


dat is dus de gibson waar hij op speelde

iwamoto
19 november 2006, 16:46
hij speelde voorzover ik weet in 86 al op ESP explorers hoor, heb 'm nog nooit op een gibson zien spelen in de vroege periode (op de st anger tour gebruikte ie wel een gemodde Gibson explorer, en in de st anger clip, maar verder nooit met een gibson explorer in zn handen gezien hoor...)
gelukkig kunnen we op internet meer info vinden dan uit jou ooggetuige verklaringen.........


James has been a major endorsee of ESP guitars since 1991, and is best known for playing custom-made Explorer-style guitars with an EMG 81/EMG 60 set for pickups. His popularization of the model was considered by some to be a catalyst in Gibson's decision to sue ESP over loss of profits (Gibson originated the model in the late 1950s and has allowed other companies to build replicas). James' main guitar from the early days was a white Flying V (a copy version, not an original Gibson or Epiphone model), used almost exclusively until it broke in 1987. After that he used a 1984 white Gibson Explorer bearing Metallica "Jump In The Fire" devil custom artwork (possibly a decal) and an '85 Silver Sparkle SD Jackson King V. In 1988 he switched to using white and black ESP Explorer models. (See also: EETFUK).

maar je zult vast wel gelijk hebben ;)

edit: nou danny, great minds think alike! hebben we die ganjaman eens te pakken he!

Ganjaman
19 november 2006, 16:49
gelukkig kunnen we op internet meer info vinden dan uit jou ooggetuige verklaringen.........



maar je zult vast wel gelijk hebben ;)

edit: nou danny, great minds think alike! hebben we die ganjaman eens te pakken he!
shit jullie hebben me :D
naja, weet ik dat ook weer, dacht dat ik wel zo'n beetje alle metalli weetjes wist :D

Danny Drug
19 november 2006, 16:57
en toen was daar Danny Drug :strat:

AgileGhost
19 november 2006, 18:15
Degenen onder ons die houden van Hetfield-impersonaties mag het aan een explorer natuurlijk niet ontberen! Kopen die hap!

toon-
19 november 2006, 18:57
Pfft metallica immiteren... hoe zielig !
Maar kheb er geen problemen mee hoor, ik was zo ook... duidelijk was. Ik speel nu zelf in een trash metal band, en men zegt wel dat mn stem wat weg heeft van Hetfield. Maar ik doe er alles aan om er niet op te gelijken: Ik speel met een jackson RR5, londen city amp,... geluid is ook niet echt metallica achtig.
Iedereen heeft zo wel zn invloeden, heb ik ook, maar dan nog...

Doe gewoon je eigen zin, en zorg ervoor dat je niet te hard lijkt op andere bekendere artiesten. Hier kom je nergens mee, wees origineel!

Heb ik ooit gezegd dat ik metallica wil immiteren???
Ik zei gewoon dat ik een gitaar zocht waarmee ik in de stijl van metallica en slayer kan spelen

Tho
19 november 2006, 19:01
Heb ik ooit gezegd dat ik metallica wil immiteren???
Ik zei gewoon dat ik een gitaar zocht waarmee ik in de stijl van metallica en slayer kan spelen

Niets van aantrekken. Waarschijnlijk kwam het er ook wat harder uit dan hij bedoelde.
Toon, heb je eigenlijk al een elektrische gitaar?

Danny Drug
19 november 2006, 20:00
Degenen onder ons die houden van Hetfield-impersonaties mag het aan een explorer natuurlijk niet ontberen! Kopen die hap!

ja ik begon die gitaar mooi te vinden omdat james hem had.... en nu weet ik gewoon dat het de mooiste best spelende gitaar is die je in een ritmesectie metalband kan hebben... geen 1 gitaar palmmute zo goed als een explorer.. en dat er boven de brug en snaren niet heel veel hout zit maakt dat je ontzettend snel kan spelen (downpicking)

althans in mijn optiek

toon-
19 november 2006, 21:21
Niets van aantrekken. Waarschijnlijk kwam het er ook wat harder uit dan hij bedoelde.
Toon, heb je eigenlijk al een elektrische gitaar?

Ja, ik heb nu een Stagg gitaar maar daar ben ik niet echt tevreden over

RvB
19 november 2006, 21:23
Hoe zou dat nou komen :D

Tho
19 november 2006, 21:41
Ja, ik heb nu een Stagg gitaar maar daar ben ik niet echt tevreden over

Okey, dat is dus 3 keer niks. In dat geval raad ik je aan, om een gitaar te kopen met in iedergeval een humbucker in de brug. of de rest nou singlecoil of nog een humbucker is maakt niet uit, want dat brug element is in dit geval het belangrijkst. De gitaar hoeft niet duur te zijn, maar verken gewoon eerst je wegen!

AgileGhost
20 november 2006, 01:00
ja ik begon die gitaar mooi te vinden omdat james hem had.... en nu weet ik gewoon dat het de mooiste best spelende gitaar is die je in een ritmesectie metalband kan hebben... geen 1 gitaar palmmute zo goed als een explorer.. en dat er boven de brug en snaren niet heel veel hout zit maakt dat je ontzettend snel kan spelen (downpicking)

althans in mijn optiek

Naar mijn mening inderdaad het meest botergeile model ooit.

vasnd
20 november 2006, 01:13
koop gewoon een 2dehands jackson, ibanez of een ltd als je een superstrat wil. En koop anders een explorer/LP van een redelijk merk ( epiphone ofzo )

Bij actieve elementen maakt de sound weinig uit, bij passief door de humbuckers + high gain ook niet echt. Leer eerst er goed op spelen en koop later misschien iets beters.

Een goede versterker is ook iets waar je op moet letten, zeker omdat je iets wil dat ongeveer zo klinkt.
Door de distortion kan je al vrij snel dit geluid krijgen, en probeer zoveel mogelijk downstroke te spelen.



( en als je echt overdreven wil doen, koop dan een esp sig net als ik :D )

Iceman
20 november 2006, 01:33
Zucht.

Hetfield is begonnen op een Epiphone Vee, daarna overgestapt op 2 Gibson Explorers zonder slagplaat, potmeters in een hoek, daarna over op de ESP varianten.

Dit is veelvuldig te lezen op internet, plus vroeggah live gezien.

AgileGhost
20 november 2006, 01:59
Zucht.

Hetfield is begonnen op een Epiphone Vee, daarna overgestapt op 2 Gibson Explorers zonder slagplaat, potmeters in een hoek, daarna over op de ESP varianten.

Dit is veelvuldig te lezen op internet, plus vroeggah live gezien.

Dank voor deze verlichting met uw wijsheid, zeker nu u ons laat merken moe te worden van het onderwijzen van ons proletarische kneusjes.

gggtuf

The Underdog
20 november 2006, 02:02
Zucht.

Hetfield is begonnen op een Epiphone Vee, daarna overgestapt op 2 Gibson Explorers zonder slagplaat, potmeters in een hoek, daarna over op de ESP varianten.

Dit is veelvuldig te lezen op internet, plus vroeggah live gezien.
Bestonden er toen al epiphone kopieën van gibson modellen? :???:

Iceman
20 november 2006, 10:03
Dank voor deze verlichting met uw wijsheid, zeker nu u ons laat merken moe te worden van het onderwijzen van ons proletarische kneusjes.

gggtuf


Aan je zelfkennis mankeert niets.

iwamoto
20 november 2006, 10:26
Bestonden er toen al epiphone kopieën van gibson modellen? :???:

Epiphone is the name of a guitar manufacturer. Before being bought out by Gibson in the late 1950s,
lijkt me duidelijk he........

Danny Drug
20 november 2006, 10:38
Zucht.

Hetfield is begonnen op een Epiphone Vee, daarna overgestapt op 2 Gibson Explorers zonder slagplaat, potmeters in een hoek, daarna over op de ESP varianten.

Dit is veelvuldig te lezen op internet, plus vroeggah live gezien.

en die V brak in 1987.... leuk feitje..

fred dons
20 november 2006, 10:42
Iceman weet waar hij over praat (en voor dit weekend had hij de perfecte Hetfield gitaar in de aanbieding, een mooie gibson explorer voor zeer weinig en nu heb ik die dus ;) )

maar tis voor ons oude lullen soms wel moeilijk een serieus antwoord te geven over topics die over de "oude" metallica gaan en men de Black Album periode bedoelt, Iceman en ik zijn nog van de Kill 'm all periode :D

Thundermane
20 november 2006, 10:49
Ibanez RG's zijn in goedkope versies en hebben altijd een Metallica sound, natuurlijk moet je dan ook extra de nodige effectjes hebben.
Met mijn boss ME-50 metal sound en mijn Ibanez RG7321 klinkt het identiek aan Metallica's oude metal sounds.
En met identiek bedoel ik IDENTIEK

AgileGhost
20 november 2006, 11:21
Aan je zelfkennis mankeert niets.

Aan jouw vaardigheid in het oppikken van spoortjes van sarcasme, daarentegen...

vasnd
20 november 2006, 11:38
Ibanez RG's zijn in goedkope versies en hebben altijd een Metallica sound, natuurlijk moet je dan ook extra de nodige effectjes hebben.
Met mijn boss ME-50 metal sound en mijn Ibanez RG7321 klinkt het identiek aan Metallica's oude metal sounds.
En met identiek bedoel ik IDENTIEK

jij zegt het, die bewering is natuurlijk nooit helemaal waar te maken

iwamoto
20 november 2006, 11:49
Ibanez RG's zijn in goedkope versies en hebben altijd een Metallica sound, natuurlijk moet je dan ook extra de nodige effectjes hebben.
Met mijn boss ME-50 metal sound en mijn Ibanez RG7321 klinkt het identiek aan Metallica's oude metal sounds.
En met identiek bedoel ik IDENTIEK
hoewel RG's alles behalve cheap zijn...althans, de knapen van vroeger, de 5XX serie uit de 90's..prachtserie :D

Iceman
20 november 2006, 12:23
Aan jouw vaardigheid in het oppikken van spoortjes van sarcasme, daarentegen...

Oude mensen, andere humor. Vroeggah toen........

Ontopic:
Qua geluid voldoet elke solidbody met een goed element. De standaard elementen van de gemiddeld goedkopere gitaar voldoen over het algemeen niet, of je moet er een overdrivepedaal op aansluiten.
Een strakke palmmute is een combinatie van rechterhandje>element(+gitaar)>versterker.

Qua bespeelbaarheid palmmute ik iets strakker op een stoptail brug dan een tremelo, waarom geen idee.

@Fred
Ben je er al uit of het een Hetfield Explorer wordt?

fred dons
20 november 2006, 12:29
nee nog niet echt, ik vind de huidige fineer laag ook wel erg mooi maar aan de andere kant een mooie witte explorer met ebben toets is ook niet te versmaden

ik heb verlopig toch geen tijd dus ik ga er nog hard over na denken, anyway nog bedankt ik ben er heel erg blij mee!

Danny Drug
20 november 2006, 12:56
ik ga als ik mijn fender aerodyne verkocht heb.. (die uit me sig)

eeen epi explorer kopen.. die zwarte korina.. daarna wil ik daar emg's inpleuren en die vieze gouden hardware verplaatsen met zwarte....

en OOIT wil ik hem ivoorwit laten lakken met een zwarte binding....

GEIL

Philippe
20 november 2006, 13:17
Zucht.

Hetfield is begonnen op een Epiphone Vee, daarna overgestapt op 2 Gibson Explorers zonder slagplaat, potmeters in een hoek, daarna over op de ESP varianten.

Dit is veelvuldig te lezen op internet, plus vroeggah live gezien.

Bijna goed. Het was een cheap ass V kopie, geen epiphone, met een Gibson decal op de kop.

En Hetfield speelt de laatste tijd juist steeds minder op zijn Les Pauls. Sinds dat hij zijn witte Papa Het Explorer heeft laten bouwen, speelt ie daar heel veel op naast zijn KL explorers. De enige Les Paul waar hij nog regelmatig op speelt is zijn Iron Cross, en eentje die hij gebruikt voor st. anger liedjes. De Truckster gebruikt hij zelden.

Iceman
20 november 2006, 14:01
nee nog niet echt, ik vind de huidige fineer laag ook wel erg mooi maar aan de andere kant een mooie witte explorer met ebben toets is ook niet te versmaden

ik heb verlopig toch geen tijd dus ik ga er nog hard over na denken, anyway nog bedankt ik ben er heel erg blij mee!

Ach, bij jou is ie in goede handen en ik ben er zeker van dat ie z'n waardigheid weer terugkrijgt.

Iceman
20 november 2006, 14:06
Bijna goed. Het was een cheap ass V kopie, geen epiphone, met een Gibson decal op de kop.

En Hetfield speelt de laatste tijd juist steeds minder op zijn Les Pauls. Sinds dat hij zijn witte Papa Het Explorer heeft laten bouwen, speelt ie daar heel veel op naast zijn KL explorers. De enige Les Paul waar hij nog regelmatig op speelt is zijn Iron Cross, en eentje die hij gebruikt voor st. anger liedjes. De Truckster gebruikt hij zelden.

Een copy, nog cooler.
De Ken Lawrence explorers van Hetfield zijn megageil, hout om naar te kijken.

http://www.metallicaworld.co.uk/images/equipment/kenlaw1.jpg

Check:

http://www.guitarsatbmusic.com.au/esp/readersrigs/syl_kl_chech.htm

http://www.guitarsatbmusic.com.au/esp/readersrigs/syl_kl_3.htm

http://www.guitarsatbmusic.com.au/esp/readersrigs/syl_kl_4.htm

Iceman
20 november 2006, 14:24
@Toon.

Check: http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?md=browse&mblogin=krisiunizer

Is 1 van mijn gitaristen uit Sneek. Die Ibanez RG760 en de Kramer Baretta zijn beide zeer goede gitaren, daar steek ik mijn handen voor in het vuur. Bij beide gitaren hoef je geen ander element in te zetten, zijn zeer geschikt voor metal. Mijn floyd-Iceman heb ik zelf simpel vastgezet, zo heb je de voordelen van fijnstemmers en een locking nut, ontstemd nooit van z'n lang zal ze leven.

Prijs weet ik niet en ga ik natuurlijk niet over, weet alleen dat het kwaliteitsgitaren zijn.

The Underdog
20 november 2006, 15:18
lijkt me duidelijk he........
Epiphone heeft ook eigen modellen é. Voor zover ik weet werden kopieën eerst onder de naam Orville uitgebracht.

Danny Drug
20 november 2006, 15:20
Die truckster is ook fucking lelijk




Een copy, nog cooler.
De Ken Lawrence explorers van Hetfield zijn megageil, hout om naar te kijken.

http://www.metallicaworld.co.uk/images/equipment/kenlaw1.jpg

Check:

http://www.guitarsatbmusic.com.au/esp/readersrigs/syl_kl_chech.htm

http://www.guitarsatbmusic.com.au/esp/readersrigs/syl_kl_3.htm

http://www.guitarsatbmusic.com.au/esp/readersrigs/syl_kl_4.htm

OCH!!! de fretinlay hoeft van mij niet zo.. maar die kop is wel UBER.. ook al heeft de explorer al de mooiste kop ooit.. deze is ook heeeeel sexy