PDA

View Full Version : Andere pickups in jaguar



Jerrmain
18 november 2006, 17:07
Ik ben in het bezit van een '62 reissue jaguar, alleen wil ik daar nu andere pickups in omdat de standaard pickups niet echt alles zijn (maar dat is misschien wel bekend).

Nu wilde ik er misschien 2 humbuckers in laten zetten (dimarzio super distortion/paf, misschien een bekende setup), maar nu lees ik ook vaak dat je met SD hot rails/jb jr een heel eind komt.

Iemand hier ervaring mee? Ik vind die hotrails/jb jr pickups wel oerlelijk, zeker in een jaguar, maargoed er valt mee te leven. Ik vraag het me af omdat het niet alleen aardig wat geld zou schelen, maar ook m'n body dan onverbouwd blijft natuurlijk.

Alvast dank voor de reacties

AgileGhost
18 november 2006, 17:33
Ik zou voor de Dimarzio/PAF gaan, a la Cobain. Ziet er ook veel vetter uit.

http://data.muzikus.cz/save/db_images/686

Jerrmain
18 november 2006, 17:40
Dat wil ik eigenlijk ook het liefst (dat bedoelde ik met de bekende setup:D), maar misschien dat iemand me nog over kon halen gewoon single coil humbuckers te gebruiken

Jorikjet
18 november 2006, 17:52
hier nog iemand die interesse heeft in singlecoil humbuckers voor in een jaguar, en geen grote omdat je dan moet zagen in je body/slagplaat. ik houd dit topic dus in de gaten!

Jerrmain
19 november 2006, 12:25
Weet trouwens iemand wat het ongeveer kost om humbuckers in te laten bouwen? Had contact opgenomen met een winkel en die zei dat het ongeveer 150 ging kosten (excl de humbuckers zelf), is dit redelijk? Of is het misschien slim om een aardige hobbyist op te zoeken..?

Tho
19 november 2006, 13:04
Nee dat is niet redelijk, en belachelijk duur, maar ik denk dat het de gangbare prijs is.. Overigens, ik dacht dat een single coil een single coil was, en een humbucker een humbucker.. singlecoil humbuckers bestaan geloof ik niet, wel humbuckers op singlecoil formaat, maar misschien dat ik het fout heb :p

peppie
19 november 2006, 15:19
gewoon je humbucker gesplit aansluiten :P

FruscianteFan
19 november 2006, 16:01
Weet trouwens iemand wat het ongeveer kost om humbuckers in te laten bouwen? Had contact opgenomen met een winkel en die zei dat het ongeveer 150 ging kosten (excl de humbuckers zelf), is dit redelijk? Of is het misschien slim om een aardige hobbyist op te zoeken..?Doe dat laatste! Of koop desnoods zelf een soldeerbout.

Een ex-leraar van mij doet al het soldeerwerk voor me. Het scheelt niet alleen een hoop geld (solderen doet hij voor niets, zolang er maar een schema van de aansluiting is), het is ook nog eens een stuk persoonlijker en sneller.

150 euro kun je wel aan betere dingen besteden :)

Jerrmain
19 november 2006, 18:09
Solderen zal niet zo een probleem zijn om zelf te doen, maar het gaat me meer om het zagen, dat wil ik m'n gitaar zelf niet aandoen.

en ik bedoelde humbuckers op single coil formaat ja :D

(als iemand dit leest die het kan en wil doen, stuur even een PM of zo)

Rather Ripped
19 november 2006, 21:17
Ik heb zelf een jb jr in mijn jag en moet zeggen dat ik hem niet super vind op het cleane kanaal(distortion zit wel goed). Heb er in totaal ongeveer 150 euro voor betaald(115 voor het element) om hem zo te krijgen, maar ik zit er nu over te denken om er p-90's in te doen of gewoon goeie jaguar elementen.

Zelf zou ik eigenlijk uit principe geen humbuckers er in doen(helemaal niet die super dist/paf) omdat ik dat er te cobain uit vindt zien.

Misschien moet je eens kijken naar van die "hot jaguar"(ofzo iets) elementen van (volgens mij) seymour duncan. Zijn als het goed is gewoon elementen van jaguar formaat met hogere output.

Dude
19 november 2006, 23:54
Ik heb zelf een jb jr in mijn jag en moet zeggen dat ik hem niet super vind op het cleane kanaal(distortion zit wel goed). Heb er in totaal ongeveer 150 euro voor betaald(115 voor het element) om hem zo te krijgen, maar ik zit er nu over te denken om er p-90's in te doen of gewoon goeie jaguar elementen.
.

zelfde verhaal hier met mn toenmalige jag, JB junior er in gehad, het verbeterde (lees moderniseerde) het geluid wel enigsinds maar bleef iel en dun klinken. niet geschikt voor strakke rock iig !

no 1 hops
20 november 2006, 16:40
weet niet of dit iets voor je is, maar ik heb net twee Bill Lawrence humbuckersized singels gekocht die hopenlijk deze week binnen komen.
het zijn L450 modellen die niet meer gemaakt worden maar op ebay , new old stock worden verkocht door de persoon die ook zijn keystone serie verkoopt.
BL heeft nu de 600 serie, maar niet meer de open coil.
dus als je nog wat leuks zoekt moet je erbij wezen.

Wizz
20 november 2006, 17:21
Passen SD Hotrails niet in een Jag ? Ik heb er zeer goede ervaringen mee in Tele's en Strats, altijd weer lachen om zo'n vette gitaarmuur neer te zetten met een gitaar die je eerder met Country dan met Metal associeert...

Wizz

Jerrmain
20 november 2006, 18:55
Passen SD Hotrails niet in een Jag ? Ik heb er zeer goede ervaringen mee in Tele's en Strats, altijd weer lachen om zo'n vette gitaarmuur neer te zetten met een gitaar die je eerder met Country dan met Metal associeert...

Wizz
Die passen er wel in, maar weet niet of iemand daar ervaring mee heeft?
Van de ervaringen van de jb jr in een jaguar word ik niet echt enthousiast..

niekb
21 november 2006, 18:45
[QUOTE=Rather Ripped]

Zelf zou ik eigenlijk uit principe geen humbuckers er in doen(helemaal niet die super dist/paf) omdat ik dat er te cobain uit vindt zien.
QUOTE]

:confused: :seriousf:

AgileGhost
21 november 2006, 21:37
Over laten installeren door een gitaarbouwer: Vox Humana uit Vlaardingen vraagt 45 euro per uur, en ze zijn met elementen vervangen ongeveer 1 uurtje bezig... 150 euro is dus way overpriced.

Jerrmain
21 november 2006, 23:52
Over laten installeren door een gitaarbouwer: Vox Humana uit Vlaardingen vraagt 45 euro per uur, en ze zijn met elementen vervangen ongeveer 1 uurtje bezig... 150 euro is dus way overpriced.
Dat was de winkel die ik gemaild had :D (maar ik dacht ik laat de naam achterwege, doet er ook niet zoveel toe) maar er moet ook gefreest worden he..weet niet of je daar rekening mee gehouden hebt?

G.G.
22 november 2006, 00:42
Dat was de winkel die ik gemaild had :D (maar ik dacht ik laat de naam achterwege, doet er ook niet zoveel toe) maar er moet ook gefreest worden he..weet niet of je daar rekening mee gehouden hebt?

Ik geloof dat de prijs niet helemaal zo vreemd is. Met de jaguar heb ik geen ervaring, maar heb wel zat humbuckers in strats gezet.

Wanneer er gefreesd moet worden moet 9 van de 10 keer ook de slagplaat aangepast worden omdat het element een andere vorm heeft.

Voor het fresen in de body heb je ruimte en een vlak oppervlak nodig, daarom moet vaak de brug en de hals verwijderd worden (of ze moeten mallen hebben die net op die punten open zijn).

Voor het netjes bijwerken van een slagplaat moet eigenlijk alle electronica eraf, en dan moet je nog tussendoor een paar keer passen en meten.

Daarna de hele zooi monteren, solderen, netjes samenbinden en de slagplaat monteren (en eventueel afstellen).

Het kan misschien wel in een uurtje, maar iedere reparateur die het in 1 uur wil doen laat ik links liggen. Als je het echt netjes wilt doen ben je echt wel meer tijd kwijt, + de risico's etc rechtvaardigen echt wel een dergelijk bedrag van €150 in mijn mening

robostrat
22 november 2006, 08:36
Het kan misschien wel in een uurtje, maar iedere reparateur die het in 1 uur wil doen laat ik links liggen. Als je het echt netjes wilt doen ben je echt wel meer tijd kwijt, + de risico's etc rechtvaardigen echt wel een dergelijk bedrag van €150 in mijn mening

+1

sterker nog, volgens mij is het onmogelijk in een uur :eek:

helaas is de arbeid gewoon duur geworden :(


p.s. tenzij iemand 1 uur rekent en er 4 uur over doet :D :D

Dude
22 november 2006, 09:48
Voor het uitfrezen van gaten, montagekosten en installatie kosten vind ik dat dan een ZEER scherpe nette prijs hoor....

hansoonk
22 november 2006, 10:07
Ik zou op zoek gaan naar een Squier Jagmaster uit de Vista-serie. Deze gitaren hebben dezelfde body en hals als Japanse Fender Jaguars (zelfde hout, zelfde fabriekslijn, zelfde lak), alleen mochten het label 'Fender' niet dragen. Af fabriek uitgerust met twee humbuckers, een vereenvoudigd schakelsysteem en een stratocaster-brug. Met een beetje geduld kom je ze tweedehands tegen voor zo'n 300-350 Euro. Humbuckers vervangen en je hebt een wereldgitaar zonder alle ellende van een Jaguar.

Dweezman
22 november 2006, 10:24
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/jag4.jpg

SD SJAG1 in de neck, SD Little '59 in de brug.

Jerrmain
22 november 2006, 18:51
http://members.home.nl/d.a.kuipers/pics/my%20gear/jag4.jpg

SD SJAG1 in de neck, SD Little '59 in de brug.
En hoe klinkt het?

Dweezman
22 november 2006, 19:06
Tja. Da's lastig uit te leggen.

De neck pup is erg goed, lekker warm en fenderig, veel karakter. Dit element komt waarschijnlijk het dichtst bij hoe ze in de oude Jags zitten.

De little '59 is erg vet, en kan behoorlijk high-gainen. (Mocht je dat op een Jag willen). Prima en fijn scheurelement, die de gitaar totaal van karakter doet wisselen. En da's ook 'n beetje mijn bezwaar (naast de looks, ik kan er moeilijk aan wennen): ik zou nu voor de quarterpounder gaan, ook van SD voor de Jag.