PDA

View Full Version : Fender Champ 25 Buizen versterker(tje)



DAVID01
16 december 2002, 15:30
'k heb via via een oude Fender Champ25 (oud buizen bakkie) aangeboden gekregen voor 225 eurootjes.
Weet een van jullie misschien iets over deze versterkers, en is de prijs OK(indien de versterker goed is natuurlijk)
Ik hhor het wel........

Negative K3 fan
16 december 2002, 15:53
Silver of blackface? met of zodner master volume? hoeveel wat? hoe groot is de speaker?

DAVID01
16 december 2002, 16:01
Een Silverface , 25 watt, met 2 kanalen en alleen een volume , treble en bass regelaar.

DAVID01
16 december 2002, 16:04
Op 2002-12-16 16:01, schreef DAVID01:
Een Silverface , 25 watt, met 2 kanalen en alleen een volume , treble en bass regelaar.
En hij komt voor zover ik weet uit begin 70er jaren

Dude
16 december 2002, 16:29
als ik op internet kijk zie ik ze voor rond de 300/350 euro weggaan, de prijs valt dus mee, ik heb ze nooit gehoord dus daar kan ik je niks over zeggen

pimmetje
16 december 2002, 18:08
Ik dacht dat die Silverface Champ 12W (of 15W) was... of ben ik nu in de war met een andere Champ? Er zijn ook nogal wat verschillende met die naam. Daarom wel ff uitkijken, want niet alle types zijn puur buizen.

sash
16 december 2002, 20:16
Volgens mij heeft pimmetje gelijk en is de silverface champ 12 watt

sash
16 december 2002, 20:25
Nou zal ik nog wat leukers vertellen. De Champ25 kwam uit in '92 en de Champ12 in '87. De Silverface Champ is gemaakt van 1968 tot 1982 en heeft een output van maar liefs 6Watt :smile:

Negative K3 fan
16 december 2002, 21:36
klinkt als een geile amp dan...

Dude
16 december 2002, 22:06
weet jij wat die dingen een beetje kosten dan sash ?

sash
16 december 2002, 22:17
Ik denk dat 300 tot 350 euro wel een redelijke prijs voor zo'n ding is. Ligt er ook een beetje aan welk jaartal e.d. Die prijs zal meer komen omdat de naam silverface of blackface eraan hangt dan aan de kwaliteiten van de amp, alhoewel ze best leuk klinken en ook vrij hard gaan (6 watt buizen gaat harder dan je denkt).

Dude
16 december 2002, 22:19
oefenruimte hard ?? of moet er wel een mic voor

sash
16 december 2002, 22:28
Nee meer thuis-hard.

Als dat ding van die david aan geboden heeft gekregen een silverface is, heeft ie geen 2 kanalen, maar 2 inputs en issie dus 6 watt en geen 25.

DAVID01
17 december 2002, 13:56
Zo 6 watt, dat is ff wat anders.
'k heb het nagevraagd en het zijn idd 2 inputs. sorry , vekeerde info gekregen.
Maar ik ga hem van de week toch effe halen om te zien/horen hoe die 6 watjes klinken.
Ben benieuwd.. maar is er iemand die weet hoe hij klinkt of er ervaring mee heeft???

voor zover bedankt voor de reacties..

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: DAVID01 op 2002-12-17 13:56 ]</font>

SteavisSmokin
17 december 2002, 14:50
De 6-watt versies klinken VEEL lekkerder dan die andere versies die niet meer op de originele ontwerpen van Leo zijn gebaseerd if you'd ask me. Het enige wat vaak aan vervanging toe is is de 8" Oxford (aka Oxfart) speaker, omdat die totaal niet strak in het laag zijn. Bij de weg, 225 euro voor zo'n champ is nie veel (tenzij het stiekem toch een jaren 80 channel switching ding schijnt te zijn).

SteavisSmokin
17 december 2002, 14:52
Nog effe iets: ik weet niet of je het album 'from the cradle' van Clapton kent maar een aantal nummers op dat album schijnen ook met een Champ te zijn opgenomen (wel een tweed ipv SF champ) en als je het mij vraagt heeft EC daar de beste toon die hij ooit gehad heeft (ben ook nie zo'n EC fan)

jpb
18 december 2002, 09:03
Als het idd een silverface champ is (vol-treble-bass)? en hij is origineel en je wilt een fender geluid met mooie overdrive (geen metal/high gain) voor thuisgebruik, dan zou ik het doen. De champ is een van de weinige fenders waar CBS niet aan heeft zitten kloten dus je hebt het 'blackface' circuit zoals Leo het ooit bedoeld heeft.
Bedenk dat je nog extra euro'e kwijt zult zijn voor een checkup (bv nieuwe elco's/filtercaps; buisjes?) en een goede 8" speaker (Weber) maakt een wereld van verschil. Maar dan heb je voor de rest van je leven een prima versterker.
Een klein aantal silverface versterkers heeft geen voltage switch (rood; aan achterkant) en een externe trafo voor 220V hier in Europa. Is dat zo, dan heb je een goede reden om af te dingen, en zul je kunnen overwegen ook nog er een passende voedingstrafo (b.v. FNS) in te zetten.
225 euro vindt ik een redelijke prijs, ze zullen overigens alleen maar duurder worden in de toekomst. succes

DAVID01
18 december 2002, 14:13
He,te gek!!!
Bedankt voor jullie reacties, ik ga er mee aan de slag.

sash
19 december 2002, 14:12
Suc6 ermee. Laat weten als het wat geworden is.

nicoverduin
26 december 2002, 18:59
Champs zijn hele leuke versterkers. En voor de doe het zelvers erg eenvoudig te bouwen. Ik heb zelf onlangs een champ gebouwd met 2 aparte kanalen. Het ene kanaal maakt gebruik van een oude 6sj7 (penthode) buis zoals in de eerste champ uit 1949 (5C1 schema) en het andere kanaal maakt gebruik van een ECC83 zoals in de laatste versie midden 50'er jaren (5F1 schema). De rest heb ik gebouwd van oude sloop materialen. Zie verder home.wanadoo.nl/nico.verduin en ga dan naar de link van de champ prototype.

Groetjes,

Nico

sash
27 december 2002, 01:00
Oh jij bent die gozer die die Super Reverb heeft gemaakt. Je gebruikte em voor toetsen toch? Ik heb een poos geleden met je erover gemailed.

nicoverduin
27 december 2002, 01:28
Yep,
Maar daarna wordt het verslavend he!!
Nico

sash
27 december 2002, 12:25
Ja kan ik me voorstellen. Trouwens, heb je al andere speakers in die Super of nog steeds 1x12?

nicoverduin
27 december 2002, 15:53
Ik heb inmiddels wel 4 x 10 inch CTS'en uit een Fender bassman. Echter 1 x 100%, 1 moet de conus gerepareerd worden (beetje houtlijm). Van die andere twee is het nog onbekend wat de status is. Ik moet er eens een keer tijd in steken. Anders met geduld, komen ze er vanzelf.
Wat vond je trouwens van mijn zelf gebouwde champ?

sash
27 december 2002, 16:27
Mocht je interesse hebben weet ik nog wel 4 gebruikte Celestion Vintage 10's te koop.

De Champ ziet er ERG mooi uit, leuk zo met dat blanke hout. Leuk trouwens die gegraveerde plaat en marshall knoppen :smile: Ben benieuwd hoe die Super en Champ klinken. Trouwens, check mijn site ook eens: http://www.keeponbluesin.cjb.net

nicoverduin
27 december 2002, 17:47
Sash,
Sta ik effe met een bek vol tanden. Meneer blijkt een van de talentvolle gitaristen te zijn van dit kikkerland. I'm impressed.

Wat die speakers betreft, legt eraan wat ze moeten kosten.
Nico

nicoverduin
27 december 2002, 17:49
Trouwens, dat graveren laat ik tegenwoordig in de VS doen. In Nederland is het veel te duur en ik kan nu elke frontplaat laten lasergraveren zoals ik het wil voor een zeer redelijke prijs (inclusief porto).
Nico

sash
27 december 2002, 18:25
Dat is idd wel handiger. Je bent ook erg lang op zoek geweest naar de frontplaat voor die Super toch? Die gozer wilde dacht ik 50 Euro per speaker hebben.

Trouwens, m'n Twin Reverb heeft een opknapbeurt nodig, weet jij misschien iemand in Zuid Holland?

nicoverduin
3 januari 2003, 19:20
Sash,

In Zuid Holland zou ik het niet weten. Maar is ie op dan of is het het gebruikelijke buizen en caps verhaal?

Nico

pimmetje
3 januari 2003, 20:52
Je zou in Den Haag A-design (of zonder streepje) kunnen proberen. Zit op de regentesselaan.

sash
3 januari 2003, 22:35
A-Design heb ik erg slechte dingen over gehoord. Ik breng em waarschijnlijk naar Dr. Tube in R'dam of Guitar Man in Den Haag.

pimmetje
4 januari 2003, 08:31
Guitarman kan zeker ook ja. Alleen... doen die ook spullen die ze zelf niet hebben verkocht? Reken bij de Guitarman overigens op een hele relaxte behandeling op ALLE fronten. Morgen af moet je zeg maar niet al te letterlijk nemen :grin:.

sash
4 januari 2003, 13:12
Huh?