PDA

View Full Version : Line 6 Toneport UX2 Problemen



The J!R!
18 november 2006, 16:41
Hoi, ik heb laatst een Line 6 Toneport UX 2 aangeschaft om thuis op zolder wat mooie opnames te kunnen maken. Ik heb alleen een aantal problemen:

1)Ik heb altijd latency tijdens het opnemen in Cubase. De metertjes in Gearbox en op de Toneport reageren wel gewoon goed, het geluid komt ook gewoon tegelijk met het aanslaan uit de box.
2)Ik heb een soort van ritmische onderbreking tijdens het spelen, om de 2 seconde valt het geluid voor een fractie van een seconde weg wat een soort van tik geeft.
3)Ik moet de Analog outputs gebruiken om het geluid te horen, als ik 'm alleen op USB aansluit hoor ik geen geluid uit mn PC speakers komen, of hoort dat zo?

Alvast bedankt!

The J!R!
5 december 2006, 17:03
Al de problemen zijn opgelost, behalve de tik, die blijf ik horen.

Weet daar echt niemand een oplossing voor?

rjong999
5 december 2006, 17:13
Kijk eens wat voor processen er nog meer op je pc draaien en probeer die uit te zetten - power save features, monitors, etc.

harrie-beton
6 december 2006, 09:22
Eerst inderdaad processen uitzetten. Denk ook aan andere usb apparaten zoals een webcam en een scanner. Allemaal uit tijdens opnemen. MSN ook uit.

Als dat allemaal niet helpt en je pc voldoet aan de systeemeisen van de ux:
Onboard USB is soms niet krachtig genoeg. Het plaatsen van een extra USB 2.0 kaart wil soms helpen. Bv Een NEC kaart kost 15 euro. Koop geen sweex enzovoort.

GuitarDave
26 oktober 2007, 17:55
Hoi, ik ben 'n jaar in het bezit van een Line6 Toneport UX2. Sinds een tijdje heb ik het volgende probleem:

Tijdens het spelen via de UX2 hoor ik niet alleen de sound vanuit de gearbox, maar ook nog eens mijn droge gitaar geluid er door heen, dus speel ik met een overdrive dan hoor ik ook mijn cleane droge signaal.
Soms mooi maar ik wil ook de mogelijkheid hebben om dit uit te schakelen.
Wie heeft er een oplossing?

Alvast bedankt!

Arts
26 oktober 2007, 19:32
Met welk programma neem je op dan??

GuitarDave
29 oktober 2007, 20:52
Met welk programma neem je op dan??

met Adobe Audition, Cubase sx3.

Het probleem is waarschijnlijk ontstaan nadat ik GuitarRig van Native Instruments heb geïnstalleerd. Deze HAD ik verwijderd maar het probleem was er nog steeds.

Groetjes, Dave

Azrael
29 oktober 2007, 20:54
Koop geen sweex enzovoort.

Externe USB kaarten van Sweex zijn echt uitstekend. Helemaal niks mis mee.

armageddon
29 oktober 2007, 21:22
Sorry Azrael, maar Sweex...ik heb er alleen maar slechte ervaringen mee. Net als Trust. Blijf er ver vandaan, ook de USB meuk is gewoon kut :)

Het werkt....een beetje.

Ic3gl0vE
29 oktober 2007, 21:23
Mijn sweex cardreader kan niet eens 1gb SD kaartjes lezen... wat een crap!

Azrael
29 oktober 2007, 22:39
Misschien bezit ik dan de enige goed Sweex producten die er zijn. Een PCMIA USB 2.0 kaart en een simpele router. Beiden werken geweldig :satisfie:
Ohja wacht, ik heb ook nog ergens een Sweex geluidskaart van 10 euro. Die had wel verschrikkelijke drivers haha 8-)

rjong999
29 oktober 2007, 22:43
Ik heb een sweex audiocard van 19 euro, met s/p dif en een fatsoenlijke chipset. De preamps zijn niet geweldig maar voor opnames in de oefenruimte is het ding goed zat, en ik kan er mijn GT8 rechtstreeks op aansluiten. Ding werkt gewoon.

Ic3gl0vE
29 oktober 2007, 22:50
Wij hebben ook de el-cheapo bedrade sweex router en die werkt inderdaad prima. Zo prima zelfs dat ik 'm vergeten was :)

Sweex draadloze router is echter een drama. Ding geïnstalleerd, leek prima te werken, maar na 10 minuten liep 'ie onherstelbaar vast. Reageerde ook niet op de resetknop etc. Helaas.

wille525
30 oktober 2007, 15:55
Dave, je moet de knop "Direct monitoring" van je UX2 helemaal opengooien, wanneer je alleen de Gearbox wilt horen. Wanneer je echter enkel de Guitar Rig of Amplitube plugin wilt gebruiken, draai je deze knop helemaal dicht.
Met "Direct monitoring" geeft je aan in welke mate je het oorspronkelijke signaal (dus dat vanaf je UX2, al dan niet via Gearbox" tijdens het inspelen wilt horen.

Nb: deze (viruele) knop zit ergens boven in Gearbox.

artnaz
18 november 2007, 18:06
Heb ook een storend probleempje, waarschijnlijk met Gearbox. Vaak valt het signaal half weg: het geluid kraakt, driekwart van de tonen komen er amper doorheen, kun je dus echt helemaal niks mee. Opnieuw opstarten van Gearbox helpt niet, wel het opnieuw opstarten van de hele computer...

Iemand ideeën waar het aan kan liggen?

bass blom
18 november 2007, 18:10
had ik net ook met mijn wasmachine, bleef hangen op centrifugeerprogramma
zat plektrum in filter :D